bed opmaken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door WendyB, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb vandaag het ledikantje voor het eerst opgemaakt en ik moet even mijn frustraties kwijt.

Waarom heb je zo'n grote deken/laken nodig als je het bed toch maar zo'n 40 a 50 cm op mag maken? Is het niet handiger om een kleine deken te verkopen. Ik ben echt aan het klooien om alles netjes toegestopt te krijgen.

Hebben jullie dat ook of heb ik last van mijn hormonen.
    Iemand nog tips?

Liefs Wendy.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Als je hem dubbel vouwt, kun je hem goed opmaken als je baby nog klein is. Zo slaapt Robin al vanaf de geboorte.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

idd de deken dubbelvouwen, t laken laat ik wel altijd lang dan kan ik t strak aantrekken.
    Als je echt gaat proppen dan ligt je kindje ook schuin en das niet de bedoeling. (t matras ligt dan een beetje schuin omdat de deken eronder gepropt is)

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, herkenbaar probleem.
    ik heb het bedje opgemaakt maar ik denk ook dat de kleine te schuin ligt. misschien idd het dekentje dubbelvouwen zo een mooi weer is het toch niet meer!
    maar ik denk dat ik het maar overlaat aan de kraamzorg, als het goed is staan die ergens volgende week bij me aan de deur!

joyce

5. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Wat je ook kan doen is het dekentje en lakentje (ik gebruik een dekentje in een dekbedhoes) zo op het bedje leggen dat het de goeie lengte heeft, en dan de rest onder het matras leggen. Dit is hoe ik het altijd doe, en Alyssa ligt niet op een bobbel ofzo.

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik maak het bedje niet kort op maar boven in.
    dus het lakentje begint bij het hoofdeind en dat sla ik dan terug, zodat je een soort zak krijgt, het dekentje gewoon opmaken, en het bedje ziet er uit als een gewoon opgemaakt bedje. Maar je kindje kan even goed gewoon in het bedje liggen, zodat het eventueel als je die hebt, onder het hemeltje ligt.

Eh hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd. Tja ben daar niet zo'n held in. haha. sorry.

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik maak het bedje ook kort op want hij is erg beweeglijk en murmelt zich er zo onder
    als ik de deken als enkele deken gebruik doe ik het overgebleven stuk deken door de opening van de bodem door (opening die net tussen bodem en achterwand zit) de deken valt dan op de grond (is niet te zien bij ons want je kunt bij ons als je de kamer binnenkomt niet onder het bed kijken)

maar met dit weer maak ik het dekentje dubbel op en dan heb je niet zo veel over

8. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    oeps daar is weer zo iets, bedje opmaken,...
    nog niet eens over nagedacht,......
    :)
    waar ik wel over nagedacht heb is een evt hemeltje,.. weet iemand hoe je die bevestigd aan het bedje?

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    heb je een staand hemeltje?
    wij wel wij hebben hem met de bodemplaat onder het hoofdeinde geschoven...kan hij hem ook niet omtrekken...

10. Niet meer actief

Wij hebben een hele lange, een klamboe dus eigenlijk en die hangen we gewoon aan een haak aan t plafond.

Bedje opmaken hebben we nog niet over nagedacht, heb nog geen bedje helaas...stomme levertijd..

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Volgende week vraag ik het wel aan de kv. Heb het nu voor de sier wel in het bedje liggen maar nog niet ingestopt.

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben ook gewacht op de kv..wisten niet wat eerst moest molton, hoeslaken of zeiltje......zij had het in 1 tel opgemaakt en later aan ons uitgelegd..tot die tijd dat zij kwam....2 uur later dat wij thuis kwamen hadden we Teun gewoon lekker bij ons op bed op het dekbed en onder zijn dekentje gehouden...en dat was prima...

Deel Deze Pagina