Maxi cosi voor dummies...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miffy77, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb een vraagje over het gebruik van de maxicosi in de auto; hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

We hebben een MC in combinatie met de easybase, die we op de achterbank geinstalleerd hebben. Nu had ik ergens gelezen dat het werd aanbevolen om de baby tegen de rijrichting in te vervoeren. Als Julie in haar MC zit, rijdt ze dus achteruit. Een groot nadeel hiervan vind ik dat ik haar dan helemaal niet kan zien in mijn spiegel!
    Zetten jullie de MC ook tegen de rijrichting in? En werken die speciale spiegels, zodat je je kindje toch kunt zien?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In de maxi cosi rijd je kindje idd eigenlijk achteruit. Net als in de meeste wandelwagens ;) haha (kwam mijn vriend ooit mee als argument toen iemand zei dat ze daar toch misselijk van werden).

Nadeel idd dat je je kindje niet zo goed kan zien, maarja je moet ook op het verkeer letten eigenlijk ;)!
    Er zijn wel spiegels voor in de auto, die hang je dan aan de hoofdsteun van de achter bank hangt en kan jij via de achteruitkijkspiegel en die hangende spiegel zo het snuitje van de kleine zien ;)! Of het werkt weet ik niet uit ervaring, maar wel gelezen hier op de site dat het erg handig is!

Hier een linkje voor de spiegels (of had je zoiets zelf ook al gevonden ;) dan sorry) -> Babyspiegel

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    De MC staat altijd achteruit. Zo moet ie gemonteerd worden en het kan ook niet anders. Het is ook de veiligste manier om je kindje te vervoeren.
    Wij hebben de luca spiegel gebruikt om Thijmen toch te kunnen zien en dat werkt erg goed. Die spiegel is lekker groot zodat je echt wat ziet als je naar achter kijkt. Je hebt ook spiegels die met een zuignap aan het raam kunnen, maar die vond ik heel slecht (kwam misschien ook door onze auto).

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Idd staat de maxi cosi altijd achteruit, zo is het bedoeld en dus het veiligste. Wij hebben een spiegel die je aan de achterbank kunt bevestigen en daardoor kun je via de achteruitkijkspiegel de baby in de gaten houden.

5. wolly

wolly Niet meer actief

Waarom zet je haar niet naast je op de stoel?
    Zo kun je haar toch een beetje ind e gaten houden als je rijd.

Wij hebben Jayden altijd voorin gezet (tegen de rij richting in) en ik ging zelf altijd achterin zitten als we met zijn 3tjes weg gingen en dat ging prima.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

De MC kan niet eens naar voren... mij een raadsel hoe je dat voor elkaar zou willen krijgen, :) Is idd voor de veiligheid: achteruit rijden is veiliger dan vooruit voor die kleintjes. Of eigenlijk: op deze manier zitten ze het veiligste als je een aanrijding krijgt, (in de meeste gevallen).

Als je je kleintje in de gaten wilt kunnen houden, kun je ofwel de MC op de bijrijdersstoel zetten, ofwel een spiegeltje kopen: je hebt van die spiegels die op de hoofdsteun kunnen, maar ook spiegeltjes voor als je geen hoofdsteun hebt op de achterbank, (hadden we in onze vorige auto). Ik heb die laatste een paar maanden geleden bij Van Asten in Tilburg gekocht.
    Die spiegels voor de hoofdsteun zijn iets breder verkrijgbaar :)

7. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Denk er wel aan dat de MC niet op de bijrijdersstoel mag als daar een airbag zit!

8. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Tenzij je de airbag kan uitschakelen :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    En dan ook even bedenken dat de bijrijdersstoel de meest onveilige plek in de auto is bij geval van ongeluk. De veiligste plek is midden achterin als je daar ook een 3 puntsgordel hebt en anders achter de bestuurdersstoel.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kan wel hoor! Heb het wel eens gezien. Maar de cosi werd gewoon met de neus van het kindje naar voor ;) gezet op de achterbank, het heupgedeelte van de gordel ging over de beentjes en door die gordelhaken op de heupen zegmaar ;) en dan het borst gedeelte van de gordel die ging achter de maxi cosi langs, wel in het haakje daar ;) maar gewoon langs de rugleuning van de autobank. Totaal niet veilig dus ;) maarja ze zullen wel niet beter geweten hebben. (en nee ik heb er niks van gezegd, dat moeten ze maar lekker zelf uitzoeken, zou er ook helemaal niet van gediend zijn wanneer ik iets doe en een ander vind dat niet veilig genoeg en het word me dan even door een wild vreemde verteld).

11. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Ik heb de luca spiegel voor aan de hoofdsteun van de auto. Werkt prima.
    Als de MC dan achter de bestuurder staat, kan je via de binnenspiegel je kindje in de gaten houden.
    Ander voordeel is dat mijn kleine man het tijdens het rijden fantastisch vindt om in de spiegel naar zichzelf (of z'n voeten) te kijken. Als we hem in de auto zetten begint 'ie al te kraaien van plezier.

Als er een passagier op de voorin zit kan die natuurlijk gewoon naar het kindje kijken.

Deel Deze Pagina