Hallo, Ik heb een vraag aangezien het voor mij allemaal nieuw is. Waar hebben jullie na de geboorte de maxi cosi geplaatst in de auto? Voorstoel, of gewoon achter? Wij hebben er een met familyfix. Ik vroeg mij af wat handiger is, ook wanneer er meerdere mensen meerijden.
Op de achterbank, meest veilig en dan heb je ook wat aan de familyfix. Isofix zit niet op voorstoelen. Tevens moet je op de voorstoelen de mogelijkheid hebben de airbag uit te schakelen......
Ok achter dus, alleen kan je dan niet goed je kindje zien, klopt dat? Heb jij dat als een probleem ervaren?
Als mijn man en ik samen weg gaan hebben we de maxi cosi achterin staan. Als LM overstuur is zit een van ons bij hem achterin en als hij gewoon rustig slaapt zitten we samen voorin. Soms schuiven we de bijrijdersstoel naar achter om even te kijken hoe het met hem gaat. Als ik alleen met LM weg ga heb ik hem naast mij, dat is makkelijker met speentje geven en dergelijke, de airbags heb ik dan wel uitgeschakeld.
Achter Naast wat er hierboven al is gezegd over veiligheid, vind ik ook dat je snel wordt afgeleid met een baby naast je. Ik vind het prettiger dat ik hem niet kan zien, dan ben ik niet geneigd om bij elk geluidje te kijken. Is toch veiliger met autorijden.
Dit idd. Je zou ivm nog een spiegeltje kunnen ophangen op de achterstoel, zodat je de kleine kunt zien. Maar dan nog, als je rijdt kun je niks.
Ok. Super bedankt voor de reacties. Ik wist niet echt wat handig was en dan zijn wat ervaringen echt heel handig. Bedankt..!!
Achter, we vervoeren verder ook achterwaarts dus hebben een spiegel gekocht zodat we de kinderen gewoon kunnen zien
Hier meestal achterin. Alleen bij langere stukken (naar mijn ouders 200km), stond de mc voorin (airbag uit!). Dan zat ik erachter en kon ik de kleine makkelijk afleiden en dingen geven. Maar dan was mijn man dus rustig aan het rijden en hoefde zich zo juist niet druk te maken om de kinderen..
Hier hebben we hem toen hij net geboren was (nog geen familyfix) op de voorstoel gehad. De eerste keren voelde dat toen ook wel erg fijn. Op een gegeven moment merkte ik dat ik afgeleid was en constant er aan moest denken om de airbags aan en uit te zetten. Toen familyfix aangeschaft (super aankoop, vind gordels gewoon niet zo handig) en de maxi cosi op de achterbank vastgezet. Het werkt superfijn en voelt stukken veiliger!
Wij zullen de MC gewoon achterin zetten. We vervoeren achterwaarts dus willen we nog een spiegel hebben. Hoe ik het in mijn auto ga doen weet ik nog niet, denk dat ik daar uiteindelijk ook een base + MC zal hebben. Isofix voelt gewoon veel beter dan "gewoon" in de gordel.
Oh wauw, Hier staat dochterlief meestal voorin tenzij we allemaal mee moeten. Dan achterin. En gewoon ouderwets met gordels (andere 2 zijn er ook groot mee geworden). Ik doe de zonnekap omhoog en dan kan ik de baby ook niet zien, dus ben ik ook niet afgeleid tijdens het rijden. Daarnaast slaapt ze al voordat we de oprit af zijn, hahaha.
Hier staat de maxicosi altijd achterin op de isofix Heb een spiegel aan de hoofdsteun van de achterbank zodat ik haar kan zien als ik wil.
Altijd achterin. Sommige zeggen wel voorin, en dan airbag uit, maar dan mag het soms nog niet! Op de site van maxi cosi kun je kijken welk model je hebt en welke auto, en dan staat er aangegeven wat de meest veilige plek is om te vervoeren. Bij mij stond op de achterbank, terwijl ik ook gewoon mijn airbag uit kan zetten!