Hoi Dames, Van het fietsenplan van het werk kan ik een nieuwe fiets aanschaffen. Ik heb nu een gewone fiets omgebouwd met een moederstuur zodat mijn zoontje en ik er allebei goed op passen. Dit fietst alleen wat zwaar en heeft geen handige dingen zoals een dubbele standaard of een stuurslot/veer. Nu vind ik het erg lastig welke fiets ik dan ga aanschaffen omdat er zo enorm veel zijn. Ik neig naar de Gazelle bloom, maar aangezien ik wat voller ben vraag ik me af of ik hier wel tussen pas als ik een Yepp mini voorop heb? Fietst deze fiets licht? Iemand hier ervaring mee? Andere ervaringen van lichte of licht fietsende moederfietsen met het liefst 7 versnellingen mogen uiteraard ook!
Ik heb de gazelle bloom, was hiervoor een gewone fiets gewend (voor dat ik kinderen had) en een gewone fiets fietst toch een stuk lichter.. Vind het ook een gedoe om hem in en uit de schuur te krijgen, lomp en zwaar. Zorg dat je met je voeten aan de grond kan komen zodat je niet steeds opnieuw op hoeft te stappen, ik ben zelf ook iets voller en heb hier geen rekening meegenomen, baal er nu erg van dat ik niet zo aan de grond kan. Maar deze 2 dingen zal je met elke moeder fiets hebben.. Om deze redenen zit ik er ook aan te denken om nog een gewone fiets erbij aan te schaffen zodat ik die kan pakken als de kinderen niet mee hoeven.