Dag mensen, ik heb een vraag betreffende de vele Maxi Cosie liefhebbers en eventuele andere merk-gebruikers. Iedereen roept altijd over MC of Bugaboo maar... die krengen kosten ruim over de 500 euro!?! Ik heb een site gevonden waar ik merken vind als Safety 1st en Koelstra en die kosten maar de helft. In hoe verre is het nu verantwoord om ook een dergelijk merk te kopen. Ikzelf ga er namelijk vanuit dat al deze kinderwagens toch getest zijn op veiligheid. En bij een kinderwagen heb je de veiligheid toch zelf in de hand... je duwt hem toch zelf over straat. Mijn vriendin die kijkt (hoe kan het ook anders... ze is vrouw) altijd naar die dure dingen. Ik als mannetje zijnde ben meer van de functionaliteit en kosten (!!) Iemand meer ervaringen mee?? Hetzelfde geldt overigens ook voor kinderzitjes in de auto. Linnengoed was ik toch overigens van plan om "gewoon" bij een Hema/V&D te kopen. Ik weet trouwens niet of ik reclame mag maken voor die site... ik wacht wel tot ik hiervoor toestemming krijg
Wij hebben ook een Safety First kinderwagen.... Toen we hem kochten zei de verkoopster, dat er tegenwoordig geen slechte kinderwagens meer zijn, door alle testen....
wij hebben een kinderwagen van kids river, gekocht bij babypark. Naar mijn mening zijn die dingen allemaal hetzelfde. Ik vond hem mooi, hij rijd soepel en was voor een goede prijs. Overigens zat er ook een autostoel bij van hetzelfde merk dus ook die niet van maxi cosi. Zolang hij voldoet aan de veiligheidsvoorschriften zie ik het probleem niet. Was een 3 in 1 wagen voor 350 euro met gratis wipstoel en voetenzak! (ben sowieso niet zo van de merken)
Je kiest op functionaliteit en of je hem mooi vindt. Oja, en het inklappen kan wel flink verschillen, hoe klein/groot dat is. Op veiligheid is weinig te winnen, dat zijn ze allemaal!
Qua veiligheid zal alles wat hier op de markt is gewoon goed zijn, denk ik. De duurdere merken onderscheiden zich denk ik eerder op kwaliteit, minder snel kapot of onderdelen die aan vervanging toe zijn, lichter, wendbaarder, compacter in te klappen, dat soort dingen, design ook wellicht. Maar qua veiligheid kun je denk ik prima een goedkoper model kopen.
Wij hebben de koelstra kinderwagen en die is echt fijn, klopt wel redelijk groot in, maar de wielen klik je er zo af en dan is hij juist heel erg klein. Is normaal ook een wagen van 800 euro vergis je daar niet in, maar er worden heel vaak acties mee gehouden. En wat je leest over inklappen etc. nou totaal geen moeite mee en andere mensen die het bij ons hebben geprobeerd snappen ook niet waar dat commentaar vandaan komt. Maar je moet er altijd zelf mee gaan rijden, wat bevalt me en wat wil ik met de kinderwagen kunnen doen. Wij wilde absoluut een wagen die ook door ruwer terrein kan rijden vanwege de hond en dat lukt super.
Je moet gewoon naar een babywinkel gaan en daar met verschillende wagens een rondje rijden en allemaal even inklappen en uitelkaar halen. Sommige zijn zwaarder en sommige klappen groot in (scheelt net watvoor auto je hebt). De meeste wandelwagens kunnen tegenwoordig allemaal voor en achteruit zitten. Je moet gewoon op je gevoel af gaan. Ook een goede tip: neem een kleur van vorig jaar, kan zo een paar honderd euro schelen!
Ik heb een babyrelax autostoeltje groep 0 gehad bij de eerste en nu hebben we een maxi cosi cabriofix. Ik moet zeggen dat ik de cabriofix nog niet gebruikt heb maar hij wel vele malen steviger aanvoelt en (niet minder belangrijk) op alle gangbare kinderwagens past met adapters wat bij de babyrelax niet het geval is. Bij de eerste hadden we een goedkope babyfirst wagen en ik heb er veel plezier van gehad maar hij vouwde erg lomp en groot op en was na gebruik bij 1 kind ook wel op aan het raken (bekleding begon te verkleuren e.d. riempjes werden lubberig,knoopjes en sluitingen begonnen het te begeven). Nu heb ik een quinny buzz gekocht en die ook nog niet gebruikt maar hij voelt lekkerder te rijden als de oude wagen en is steviger als de oude wagen (de buzz komt van marktplaat en is voor 2 kindjes gebruikt) en vouwt vele malen kleiner op (wat voor mij een pre was aangezien ik maar een kleine kofferbak heb in mijn kia picanto). Verder zijn er van de bekendere merken makkelijker reserve onderdelen te krijgen en passen er vaak meer assecoires op (zoals paracolletjes,bekerhouders,adapters voor kinderstoeltjes,losse hoezen,regenhoezen e.d.) Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt
safety 1st is het merk van de fabrikant van Maxi cosi en Quinny. Bij de safety first worden veel meer goedkopere matrialen gebruikt. Voor maxi cosi en quinny gebruiken ze katoen en canvas stoffen bij safety first polyether stoffen. Het frame is van dunner materiaal gemaakt als de duurdere variant. Het prijs verschil moet hem natuurlijk wel ergens inzitten maar dat wil niet zeggen dat een goedkope variant niet veilig is dat zijn ze allemaal. er wordt niks zo zwaar getest als babyartikelen. Wat betreft autostoelen: Elk jaar worden door de ANWB crash testen gehouden met autostoelen. Als je bijv. gaat kijken naar de eerste autostoel worden die onder verdeeld in 2 groepen: met gordelbevestiging en met isofix bevestiging. Over het algemeen komt het merk maxi cosi wel meestal als een vande beste uit de testen. Die testen kun je gewoon in zijn op de site van de ANWB.
Verantwoord is het echt wel. In NL zijn de eisen zodanig dat het allemaal veilig is. Maar ik zou liever gaan voor een tweedehands merk wandelwagen dan een 'merkloze' nieuwe. Je merkt gewoon echt verschil in comfort. Qua autostoelen zou ik niet te veel op willen bezuinigen en zeker niet tweedehands kopen. Tenzij je de persoon kent. Je weet namelijk nooit of mensen er ook een ongeluk mee hebben gehad en of de stoel binnenin nog wel helemaal in tact is.
Wij zijn zelf ook een zoektocht begonnen. Wat mij wel opviel is dat de duurdere merken wel langer mooi blijven. De goedkopere verkleuren en gaan wel wat stuk. (van wat ik heb gezien MC vs Quinny.) Aangezien wij zelf wel lang zijn is het belangrijk dat het handvat hoog genoeg is of eventueel te verstellen. Wij gaan waarschijnlijk voor een MC. Daarnaast denk ik dat ik het linnengoed bij de hema ga halen, daar hebben ze zulk fantastisch spul in allemaal vrolijke kleuren! Ook qua kleding hebben ze bij de hema super leuke dingen. Ik ben op MP al een beetje aan het kijken voor Noppies spul, dat is toch nauwelijks gebruikt. We moeten eerst maar eens afwachten wat het wordt. Willen jullie het weten?
Ik ben niet voor bekende merken gegaan. Nu valt het me wel op dat veel mensen in mijn omgeving wel het woord maxi cosi gebruiken terwijl het eigenlijk niet van dat merk is. Maar iedereen weet gelijk wel wat je bedoelt. Sommige merknamen worden soms een algemene productnaam. Heb ik toch al vaak in België gemerkt. Daar wordt ook al makkelijk pamper gebruikt voor luier terwijl het evengoed luiers van een ander merk kunnen zijn die gebruikt worden. Of bijvoorbeeld de balpennen van bic. Iedereen heeft het over een bic maar bedoelt dus gewoon een balpen.
Hier voor de keuze van een autostoeltje naar de anwbtest gekeken (weet niet wat nu het beste uit de test komt, maar dat was destijds maxicosi). Voor de wagen is het denk ik vooral belangrijk dat je er in de praktijk mee kunt rijden over verschillende terreinen en kijkt wat je/jullie eisen eraan zijn. Veilig zullen ze allemaal zijn.
Wij hebben gekozen voor een Mutsy transporter, we hebben hem nog niet uitgeprobeerd maar voldeed wel aan onze eisen (makkelijk in klapbaar, klein, zwenkwielen, hoge bak) Koste maar 379,- voor een complete wagen met reiswieg, voetenzak en maxi cosi. Ik denk dat er niet zo gek veel verschil zit in de wat goedkopere wagens zoals die van Mutsy en de wagens van merken zoals bugaboo en quinny, want ook bij kinderwagens is het zo dat je ook betaald voor het merk. Ik zou gewoon even met je vriendin naar een winkel gaan en kijken wat jullie het fijnst vinden rijden en wat voor jullie praktisch is. Owja veel winkels geven een gratis echte maxi cosi als je een complete kinderwagen (kinderwagen + reiswieg) koopt b.v. babypark, babydump. Dus ik zou eerst gewoon voor de wagen kijken.