Wij hebben de bloom fresco. Is wel erg duur maar daar kan je kindje in vanaf de geboorte. Volgens mij mogen ze in een gewone kinderstoel als ze goed kunnen zitten. Alleen de fresco kan ook plat dus vandaar vanaf de geboorte....
Wat een goede kinderstoel is zal voor iedereen weer anders zijn. Wij hebben de Stokke en zijn er zeer tevreden over. Wij gebruiken deze stoel pas (met stoelverkleiner) sinds hij "zelfstandig" kan zitten en dat was met ongeveer 8 maanden.
Ieder z'n smaak, voorkeur en budget. Wij hebben gekozen voor de Ikea - Antilop stoel. Door de zitvorm (wat ronder dan veel houten stoelen) kon ze er met 6 maanden al prima in zitten (voor 10 minuutjes in het begin) . Verder was hij gewoon erg goedkoop, compleet 18 euro dus dat vonden wij ook wel belangrijk. Maar je moet gewoon even uitproberen of je kindje goed in de stoel zit ook denk ik. Bij de Ikea kan je dat ook simpel in het restaurant doen
Wij hebben de Tiamo van de prenatal. In het begin gebruikten we deze met blad. Maar tegenwoordig is het blad eraf, en eet hij aan tafel. Eigenlijk net als die hippe trip-trap stoelen.. Die stoel bevalt ons goed. Met 8 maanden kon mijn jochie goed een maaltijd in die stoel zitten. Vanaf 6 maanden wel eventjes, maar dat was 5 minuten in het begin. Mijn jochie kon toen op de vloer wel iets langer zelf zitten, maar dan hebben we meer ondersteuning van hun onderbenen. Bij een tafelstoel steunen ze alleen op bovenbenen en billen..
Tja wat al gezegd is, ieder heeft gewoon zijn/haar eigen smaak kwa kinderstoel. Ik moet er niet aan denken zo een blok stoek (waar je een tafeltje&stoeltje van kan maken) of een trip trap stoel. En een ander staat juist te springen voor zo een stoel. Wij zelf hebben stoelen van Pegperego, Primapapa stoelen. Ons bevallen ze echt super. Je kan ze evt ook een beetje plat leggen, maar dat is mi niet handig met eten, voor eten moet je zitten anders kan je niet eten (probeer zelf maar eens liggend je eten te kauwen en te slikken ). Onze kindjes zijn erin gegaan sinds ze bijvoeding kregen. Ze waren dus ruim 6/6.5 maand oud toen ze voor het eerst in de stoel gingen. Dit was enkel voor een minuut of 5 en daarna weer gewoon eruit. Succes met je keuze voor een stoel! Ik zou zeggen, ga gewoon wat winkels (evt sites) af en bekijk het een en ander en bedenk wat jullie voor soort stoel willen en kijk wat er in die soort allemaal te krijgen is ! Liefs, Hanneke!
Wij hebben ook de stokke. bevalt erg goed en Esmee zit er al een paar weken in. Ze zit goed rechtop. (wel met de stoelverkleiner)
Wij hebben de (dure) Bloom Fresco, maar hij bevalt niet heel goed. We gaan dus alsnog een goedkope Ikea stoel kopen, die hebben mn ouders ook en die vind ik veel prettiger dan Bloom.
Ik ga voor een chicco polly stoel. Deze kan je in plat leggen en rechtop zetten. Ook kan hij omhoog en omlaag dus kun je hem ook voor de bank zetten en daar evt een hapje geven.
hihi hier ook een bloomfresco fan!! Zo leuk als je kleintje al zo vroeg gezellig aan tafel kan! Superding!
Wij hebben vandaag de stokke besteld. Vanaf 6 mnd kunnen ze er heel eventjes in zeggen ze. Voor 5 minuutjes ofzo.
Wij hebben er één van topmark. Deze kan je ook kantelen en omhoog en omlaag zetten. Ideaal vind ik het! Hier zat ze er al vanaf 4 maanden in.
hier een stokke tripptrapp (met babyset en kussentjes) voor thuis, en een ikea antilopp (met kussentje en blad) voor onderweg. ideale stoelen; ons zoontje zit er mooi rechtop in. ik zie zovaak kindjes enorm onderuit gezakt hangen in stoelen, en dat lijkt me toch niet goed voor de rug (ben fysio van beroep). we zijn trouwens pas een kinderstoel gaan gebruiken toen meneertje zelf kon zitten, en in het begin maar een paar minuutjes. daarvoor fruitje gegeven in de wipstoel, of op schoot. naar voren of scheef hangen kan ook zijn dat ze er gewoon nog niet aan toe zijn om te zitten.
hier ook een bloom fresco gekocht, heeft hij 2 keer ingezeten. de kuip is rond waardoor je kindje niet goed rechtop kan zitten en dus niet goed bij zn eten kan. Ons kindje is nu al weer ruim een jaar en de stoel staat er ongebruikt. Hebben de Ikea antilop er bij gekocht voor 12 euro en die bevalt prima!
Ons kleintje zit ook als wij zitten te eten ind ekinderstoel. Maar nu kan ons zoontje goed zitten. zonder steun. Hij gooit zich alleen naar achteren door enthousiasme. Wij helpen hem nou in de kinderstoel, en hebben zo'n zitverkleiner. wel zit hij e rniet langer dan 10 min. in want dan wordt hij ook moe van de inspanning.
Wij vinden de Trip Trap dus wel erg mooi en ons zoontje zit er heel goed in: het is een actieve zithouding met goede steun, ook voor de voetjes. Met 6 maanden aangeschaft, maar toen hing hij scheef, da's niet goed natuurlijk en na 3 weken kon hij perfect rechtop zitten. Wel met babyset uiteraard, niet met kussens of tuigjes. Ik zie vaak van die kinderstoelen waar ze echt zo onderuit gezakt in hangen ondersteund met zitverkleiners en handdoeken in plaats van dat ze zelf zitten. Als ze nog niet zelf kunnen zitten, zijn ze er nog niet aan toe.
wij ook de stokke trip trap. echt ideaal! met babyinzet en kussentjes. Voor ons was het de keuze om direct aan tafel mee te eten. Geen eigen blad. Actieve zit! Verder mogen ze erin wanneer ze zelfstandig kunnen zitten. Merk je ook wel want ze gaan scheef zitten anders. Succes! Ps je kan ook op marktplaats kijken voor tweeehands stokke stoelen en bijvoorbeeld nieuw kussetje kopen, wanneer je budget het niet toelaat.