Hallo, Wat doen jullie met de Maxi-cosi, ik weet niet wat slim is. Mijn man heeft eigelijk altijd de auto mee naar zijn werk, is het slim nu vast de Maxi in de auto klaar te zetten voorals de bevalling begint? Stel ik ben niet thuis en de weeen beginnen, en hij moet vanaf zijn werk komen dan zou die eerst anders nog helemaal naar huis moeten gaan op dat ding op te halen. Hoe hebben jullie dat gedaan of gaan doen? Alvast bedankt, Tinkerbel
maxicosi naast de vluchttas zetten. Stel je man is niet thuis en jij moet met de taxi naar het ziekenhuis. Dan heb je hem in ieder geval bij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar toen niet bij stil heb gestaan... Als de baby geboren is, is er genoeg tijd om heb daarna evt nog op te halen... Nu ik er nu overnadenk lijkt het met me verstandig om de maxi-cosi klaar te zetten bij de tas die je meeneemt naar het ziekenhuis... Maar mijn ervaring is dat alles goed komt als het eenmaal zover is... En bij mij liep toch alles anders dan we gepland hadden... Groetjes Catheleine
Mijn ervaring is ook dat alles goed komt, als het moment daar is. aan de andere kant, als je 1 auto hebt, waarom niet vast achterin leggen, wanneer gebruik je anders een maxicosi. En dan ligt dat ding thuis ook niet in de weg... Jooze
Als jij je prettig voelt met dat ding al in de auto zou ik zeggen doe dat! Maar dat soort dingen komen allemaal wel goed toch! Bij de eerste van mijn broer hadden ze 'm ook niet meegenomen 's nachts naar het ziekenhuis dus is hij na de bevalling even naar huis gereden om 'm op te halen! Nu wonen wij dicht bij het ziekenhuis dus dat scheelt natuurlijk ook!
Ik had de maxicosi naast de ziekenhuistas staan in de babykamer. Op zich maakt het niet veel uit. Stel je voor dat je in het ziekenhuis ga bevallen, dan kun je toch niet gelijk weer naar huis. Dan heeft je man nog altijd tijd om de maxicosi op te halen. En als de kleine straks geboren is, altijd de maxicosi thuis laten! Stel je voor dat je met spoed naar de huisartsenpost moet, dan is het niet handig dat hij in de auto staat als je man werken is. (Gisteren moest ik met de kleine naar de huisartsenpost en mijn man was werken, wat was ik blij dat dat ding thuis stond)
Bedankt allemaal, Ik denk dat ik hem inderdaad maar gewoon naast de ziekenhuis tas klaar zet. Tinkerbel.
En vergeet het niet om eerst even uit te proberen hoe je moet neerzetten en klaarzetten in auto, wij gaan ook even testen
Dat hadden wij ook gedaan. Maar op het moment zelf (met pasgeboren kind erin, ik wiebelde nog op mijn benen en had flinke hechtingen, koud weer met harde wind) was het toch heel anders en hadden we ineens geen flauw idee meer hoe dat ding eigenlijk vastgemaakt moest worden.
Ik ben bevallen met 38w6d en toen mijn man mij naar het ziekenhuis reed om te bevallen stond de maxi cosi nog niet in de auto hoor, ik ben op woensdagmiddag bevallen en donderdag mochten ik en dochter naar huis en toen heeft mijn man pas de maxi cosi meegenomen.
ik zou inderdaad even testen. Wij hadden dat niet gedaan, toen we met onze zoon naar huis wilden, bleken de gordels achterin de auto te kort en voorin mocht niet ivm airbag die niet uitgeschakeld kon worden.
Zou hem ook naast de tas zetten. en als je hem toch vergeet is er vast wel een lieve verse oma of opa die hem komt brengen.
Had alle 2 de vorige keren mn vluchttas in mn maxi cosi staan. En dat ga ik nu gewoon weer doen. Je weet toch nooit of je na n tijdje al naar huis mag of n nachtje moet blijven. Ik moest bij de eerste 3 dagen blijven en bij de 2e mocht ik na 2 uur naar huis (wel omdat t kerst avond was en moest plechtig beloven terug te komen als er wat was)
Als je maar 1 auto hebt, zou ik hem daarin zetten. Het lijkt me wel handig om al bij je te hebben in het ziekenhuis, want als alles goed gaat mag je na een paar uur al naar huis. En als je nu wat verder weg gaat van huis (meer dan een uur) zou ik 'm ook meenemen. Zou vervelend zijn als je vliezen breken en het kindje heeft in het vruchtwater gepoept en je moet bij het dichtsbijzijnde ziekenhuis bevallen, hoe neem je dan je kindje mee naar huis . (kleine kans dat dit gebeurt natuurlijk, maar wij zijn toen ik overtijd liep naar Centerparcs geweest hier ruim een uur vandaan en we hadden alles bij ons)
ik had de maxicosi ook naast me vluchtkoffertje toen de bevalling snachts begon had me hubbie me tas en de maxicosi in de auto gezet
idd de gordel kan te kort zijn....kan makkelijk aangepast worden bij een garage maar is idd wel ff iets om te checken