We hebben een maxi cosi met daarin zo'n warme zak.. Nu kan de zonnekap niet omhoog /er niet op ter bescherming tegen zo'n, kou en prikkels . Klopt dat of doe ik iets verkeerd?
Hier gebruik ik ook beide. Volgens mij moet de bovenkant van de zak officieel over het hoofdeinde van de maxicosi. Dan pas de zonnekap idd niet. Maar dat doen wij dus gewoon niey
De maxi cosi (als je de autostoel bedoelt) is ook niet bedoeld om buiten mee te wandelen dus heb je geen bescherming nodig tegen kou, zon en prikkels. Maxi cosi alleen in de auto gebruiken, en leg je kindje lekker in de reiswieg met de kap omhoog en Dooky ervoor als je gaat wandelen. Probleem opgelost.
En daarom hebben ze adapters uitgevonden om de maxi cosi op het onderstel van je kinderwagen vast te maken... Wellicht geen lange stukken wandelen, maar ideaal voor kortere stukjes, boodschappen etc. Hoef je tenminste niet de hele bak mee te sjouwen. En bescherming tegen kou en zon ook nodig in de auto, of lopend van en naar auto. Zonnekap en zak passen hier allebei, maar blijkbaar bedoel je een andere zak dan die ik heb.
Helemaal mee eens. De maxi cosi is om veilig te vervoeren in de auto. Niet om te gebruiken als je de stad in gaat oid. Ik zie soms mensen urenlang de stad in gaan met baby in maxi cosi. Dat is absoluut niet goed voor je kindje.
Meiden, wij zetten mc in de bakfiets om kinderen in te vervoeren om naar school/ KDV te gaan. Met drie kids kan je niet anders. In auto biedt kap ook bescherming tegen prikkels van buitenaf..
Ik wilde net zeggen: niet gelijk zo oordelen zeg! Wij gebruiken de maxicosi enkel voor in de auto (of te lopen van auto naar bestemming) en ook dan wil mijn zoon graag uit de zon kunnen zitten en graag rustig slapen als mijn dochters een feest maken op de achterbank.
Jammer dat er meteen ongevraagde adviezen komen. TS vraagt enkel of ze iets fout doet met de voetenzak. Heb je de voetenzak van MC? Wij hadden de voetenzak van MC zelf en dat paste goed. Van boven was het net een capuchon. Ik vond hem ideaal met mijn dochter die in oktober was geboren. Van de voordeur naar de auto was toch best een stukje lopen en het scheelde een hoop gestoei met jasjes.