verdikking voorhoofdnaadje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tammie87, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hoi, ik kom net van t cb met mn dochter van 3 maanden. Ze voelde een verdikking van t voorhoofd naadje wat kan betekenen dat het al is gaan sluiten. Ook is de achterkant van haar hoofdje rond en loopt het iets smaller naar voor. Haar hoofdomtrek is goed in verhouding verder. Nu moet ze dus naar t sophia in Rotterdam om het te laten nakijken. Ze zei dat ze dacht dat t wel goed zat maar dat ze liever wil dat het voor de zekerheid even nagekeken wordt. T maakt me onzeker en bang. Wie heeft dit ook meegemaakt? En was er echt iets of was er niks...

2. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Helemaal niemand?

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je er van geschrokken bent ook al zegt het cb dat het waarschijnlijk wel goed zit. Wanneer kun je terecht bij in het ziekenhuis?

4. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    bedankt voor je reactie, ik krijg deze week de verwijsbrief en dan kan ik een afspraak maken. ik heb een beetje gegoogled en ik denk niet dat ze een wigschedel heeft of iets. t kan wel natuurlijk maar verder zijn er geen symptomen.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook wat verdikt, maar schedelomtrek groeit netjes met het lijntje mee. Pas als het afbuigt is er reden tot zorg.

6. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    oke gelukkig. maar jij hoeft niet voor een echo?

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, er wordt pas actie ondernomen als de groei afbuigt.
    Ze kunnen er toch niets aan doen eerder. Uiteindelijk wel opereren natuurlijk, maar dat is pas in een later stadium. Vandaar afwachtend beleid.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een kindje bij mijn dochter op de creche had dat ook.Was verder niets aan de hand.Hij is nu ruim 2 jaar en je ziet het wel een beetje maar niet storend.Manneke is verder kerngezond.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ervaring met craniosynostose en ook met een verdikte voorhoofdsnaad.

Onze dochter is geboren met 2 dichte kroonnaden en is met 9 maanden geopereerd, dit werd achteraf tijdens de zwangerschap al gezien door de verloskundige (al wisten ze toen nog niet excact wat het was), maar volgens de gyn was er niets aan de had, totdat ze geboren was.
    Toen bleek er wel degelijk aan de hand te zijn al is dat eerst in het ziekenhuis onderkent en zijn we zelf naar rotterdam gegaan op advies van een forumlid.

2 van onze zoons hebben een verdikte voorhoofdsnaad, al vanaf een maand of 3 en ook een fontanel die al bijna niet meer voelbaar was.
    Omdat we met onze dochter in Rotterdam lopen en we onze zoon toen mee hadden is er naar gekeken, maar toen werd er al gezegd dat het heel vaak gebeurd dat deze naad vroeg sluit.
    In principe voor het eerste jaar, maar soms gebeurd het al rond de 3 maanden.
    Dit hoeft niet te betekenen dat er iets aan de hand is en vaak eigenlijk is dat ook altijd zo.
    Ze kunnen een iets smaller voorhoofd hebben, maar de hersenen hebben genoeg ruimte om te groeien.
    Onze jongste zoon heeft hetzelfde en ook die is even gezien omdat we er toch waren (niet door de artsen zelf) en ook toen werd gezegd dat het niets is om ons druk over te maken en eigenlijk is dat altijd ook wel zo.

Het is dus vaak iets onschuldigs wat heel veel voorkomt, aan de ene kant snap ik wel dat ze er naar laten kijken, alleen vind ik het wel jammer dat jullie meteen zo onzeker gemaakt worden.

Je zou eventueel ook foto's kunnen mailen van de voorkant en zijkant van het hoofdje van jullie kindje daaruit kan ze al veel zien en aangeven of het echt nodig is om je zorgen te maken.

Het mailadres is cranio@erasmusmc.nl

Mischien dat je hier wat mee kan en dat je daar ook je vragen kwijt kan.
    Vaak krijg je snel reactie terug.

10. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    heel erg bedankt voor jullie reactie! heftig dat je dochter geopereerd moest worden! bedankt voor de informatie. Mn huisarts wil mn dochter eerst zien maandag. tnx voor de tip om t Erasmus te mailen.

Deel Deze Pagina