Rompertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Corinne348, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Welke rompers kan ik het beste kopen? zonder mouwen, korte mouwen of lange mouwen?
    Ik snap niet precies met hoeveel lage kleding rekening ik moet houden.

Maatje 62/68 wanneer kunnen baby’s deze aan?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vond lange mouwen bij zo'n kleine baby nogal onhandig, dus wij hadden altijd korte mouwen of mouwloos bij warm weer.en daar dan meestal een truitje met lange mouwen over.(soms een vestje)

Alyna zat met ruim 2 maanden in 62 en ruim 4 maanden in 68.

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik doe ook altijd rompertjes met korte mouwen aan, behalve onder een jurkje dan doe ik er een met lange mouwen aan.Dan hoef ik niet nog een extra truitje aan te doen.(behalve als het heel koud is).
    Maud zit nog in maat 56 en sommige dingen maat 62.Maar ze is dan ook een klein propke!
    Ik zou de rompertjes bij de Hema kopen, grote opening voor het hoofdje.Vallen meestal iets ruimer, dus niet zo'n gefrunnik.
    Ik vind ze ideaal.

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    behalve wanneer je een lang, slank kindje hebt: daar slobberen Hema-rompers gewoon omheen. 3xniks vind ik ze!
    ideaal vind ik overslagrompers; hoef je niet over het hoofdje te proppen.
    hier trouwens nu maat 56. (kindje 58cm en 10,5 pond)

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 3,5mnd maat 62(net) ik heb ze met korte mouw en mouwloos, vond langemouw niet handig, tenzijn je het onder een jurkje doet

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa past dr rompers 62/68 nogsteeds :)

Maar welke rompers hangt er een beetje vanaf voor wanneer het is.
    Ik gebruik wel veel rompers met lange mouw, swinters onder een longsleeve, nu doe ik er vaak een polo overheen. En voor in de zomer vind ik zelf de rompers met spagettibandjes het fijnste. Die met korte mouwen gebruik ik dus het minste.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ligt inderdaad ook aan wanneer je kindje komt. Wij krijgen een volop zomer kindje, dus de kleine maatjes heb ik alleen maar met korte/geen mouwen. Veel overslag ook, dat leek me wel handig.

Wij hebben trouwens het meeste in de dubbele maat 50/56 en maat 56 voor het begin. Dit schijnt voor de meeste baby's wel goed te passen. Maat 50 is vaak al vrij snel te klein. Maat 62/68 is voor daarna, dus ik zou zeggen bij de meeste baby's rond de 2/3 maanden? Het staat ook wel eens op de verpakking (0-2 maand, 2-4 maand, etc). Ik heb van die maat zelf nog niets gekocht. Daar heb ik tegen die tijd nog wel genoeg tijd voor, en ik houd maar rekening met een boel familieleden met koopdrang ;)

8. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Mijn meisje is in november geboren en ik vond de lange mouwen rompers echt super makkelijk zo had ze het minder snel koud. Nu gebruik ik ze ook nog regelmatig met een shirtje met korte mouwen er over staat leuk en is minder gepriegel aan dat kleine lijfje anders moet ze er ook nog eens een truitje onder . Maar nu het wat warmer is gebruik ik rompers zonder mouwen of met korte mouwen en voor van de zomer heb ik ook rompers met spagettie bandjes .

Hier heeft mijn meisje een hele tijd gedaan met rompers maat 50/56 van de hema ik geloof tot iets meer dan 3 maanden en nu draagt ze 62/68 ook weer de meeste van de hema want die rekken lekker mee en dat is wel zo fijn als je ze over hun bolletje moet wurmen.

9. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Lange mouwen zijn ideaal in de winter. Mijn dochter is in december geboren en ik gebruikte alleen maar rompers met lange mouwen. Woops, ik lieg. Ik had er 2 mouwloos en overslag, die waren ook super!
    Nu het wat warmer is gebruik ik voornamelijk mouwloos. Korte mouw vind ik persoonlijk niets.
    Mijn kleintje zit nu trouwens in maat 62/68 van de rompers van de Hema, en ze is 4,5 maand oud. Van andere merken heeft ze nog 62.

10. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    zo'n overslagrompertjes is toch alleen een shirt zonder broekje zeg maar. (snap je) ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

11. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Nee, het is een gewone romper maar dan met een overslag-sluiting zodat je hem niet over het hoofdje aan hoeft te trekken. Veel baby's vinden dat gepriegel over hun hoofd niet fijn dus dan kan dat heel handig zijn.

12. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    OHH dank je, ik ben echt een leek in dit soort dingen.

13. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had een paar rompers met lange mouw, maar ik vond ze wat onhandig. Had/heb veel met korte mouw en in de echte warme dagen zonder mouw. Ik heb ze van de Hema en vind ze ideaal!
    Sanne zat met 3,5 maand in maatje 62.

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Die overslagrompers leken mij ook heel handig, had er twee gekregen in maat 50. Maar uiteindelijk bevielen ze me helemaal niet, waarschijnlijk ook omdat ze lange mouwen hadden. En omdat het kindje "op" de romper moet liggen (in ieder geval om het tweede armpje erin te krijgen) is het een enorm gepriegel met zo'n klein kwetsbaar lijfje, ik vond het veel makkelijker het rompertje over het hoofd te doen en dan van bovenaf de armpjes erin. De meeste rompers hebben behoorlijk grote gaten voor het hoofd en rekken ook goed mee in de schoudertjes.

Ik heb ook twee overslagrompers in maat 62 en die zijn wel goed bevallen, omdat beebje veel steviger was toen ze die aankon en dus makkelijker heen en weer te rollen was :)

Voor de rest had ze toen ze klein was onder lange mouwen altijd rompers met korte of geen mouwen, anders werd het een enorm gepriegel. Tegenwoordig heeft ze vaker rompers met lange mouwen aan, bijvoorbeeld onder een shirtje of soort tuniek met korte mouwen.

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb wel heel veel rompers met lange mouwen gebruikt, maar ik heb dan ook een winterkindje en die ook nog eens heel klein was en dus goed warm moest blijven. Nu gebruik ik lange mouwen onder tuniekjes en shirts met korte mouwen en korte mouwen onder shirts met lange mouwen. Mouwloos heb ik nog niet aangedaan.
    Van de HEMA zijn de rompers vooral erg breed. Mijn dochter is heel smal, dus dan zijn die van Petit Bateau ideaal: die zijn lang en smal, net als zij. Ze past nu (met drie maanden) in maat 62, maar dan zijn die van de HEMA nog aan de brede kant.

16. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik had dus zo'n romper van petit bateau cadeau gehad en daar paste mijn meisje absoluut niet in veel te smal haha daarom bevallen de rompers van de HEMA mij wel uitstekend.

Zou dus niet te veel vooraf kopen en kijken hoe je kindje is voordat je grotere maten gaat halen.

17. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ik had in het begin veel rompers met kort mouwtje, maar voor Lizz waren ze echt waardeloos!! Ik heb nu alleen nog zonder mouw. Lizz is nogal een flinkerd en pastte veel rompers niet meer omdat de mouwtjes erg smal waren, een crime met aankleden dus!

Ik zou inderdaad voor het begin lekker veel overslagrompertjes kopen, dan hoef je niets over het hoofdje te trekken.

18. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hier gebruiken we rompertjes met lange mouwen met een broekje als pyjamaatje (ik ga echt geen pyjama's kopen waar hij binnen een paar weken uit groeit) onder een slaapzakje. En ik kreeg ergens een handige tip: t-shirtjes groeien ze minder snel uit dan truitjes (meestal worden namelijk als eerste mouwen en broekspijpen te kort). Met romper met lange mouwen er onder kan dat ook als het frisser is. En het staat leuk en je hebt meer variatie, zelfde t-shirt met verschillende kleuren romper er onder.

Waar we ons hier wel op verkeken hebben is het seizoen, maar dat kwam vooral doordat Mischa 7 weken te vroeg kwam en dus erg klein was. We hadden alleen hele warme (dikke stof) rompers met lange mouwen, in een maat die hij nu pas aan kan en nu is het geen januari meer. :)

19. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid is ook nogal slank, heb nog nergens fijne rompertjes gevonden. Dus waar koop je de rompertjes van Petit Bateau..??

20. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    O.a. op kleertjes.com heb ik ze wel eens gezien, rompers van petit bateau. En het schijnt dat kruidvat ze wel eens heeft? Heb ik gehoord, maar geen idee of het zo is...
    Als je kind smal is (zoals Mischa) moet je zeker niet bij Prenatal zijn! Ik heb hier wat rompers die volgens mij voor vierkante kindjes gemaakt zijn, lengte past al een maand niet meer, maar eer hij er in de breedte in zou kunnen duurt nog wel een maand of drie! :)

Deel Deze Pagina