Stoel op kamertje (on)zin?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juli2009, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Jullie mening / ervaringen graag....
    Het kamertje van de kleine spruit is zo goed als af maar we tijfelen...... wel of geen stoel?

Vaak hoor ik dat het handig is voor borstvoeding 's avonds of 's nachts, maar ik ga flesvoeding geven. Evengoed erg handig... of onzin?

Alvast bedankt!!!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Tja, wat je zelf lekker vindt. Ik heb zowel borst- als flesvoeding altijd in mijn eigen bed gegeven. Er staat zo'n simpel klapstoeltje op haar kamertje wat we gebruiken om op te zitten om haar voor het slapen voor te lezen. Dat doen we sinds ze een maand of 10 is.

3. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Wij hadden een stoel, maar heb hem niet gebruikt, ik geef nog steeds voeding op bed, veel makkelijker..

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben geen stoel op de kamer, de nacht voeding deed ik bij ons in bed.
    Denk dat het later met voorlezen (als ze nog in een ledikant liggen) wel makkelijk is.
    Als ze in een normaal bed liggen kan je natuurlijk ook bij ze op bed gaan zitten.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben wel een stoel op de kamer en ik vind het echt ideaal!
    Heb eerst bv gegeven maar dat deed ik meestal op bed. Maar juist later met fv vind ik het erg makkelijk. Toch een rustig plekje waar ik haar lekker rustig de (laatste) fles kan geven.
    Ze weet ook gewoon dat ze moet gaan slapen als ze daar een flesje krijgt.
    Voor voorlezen gebruiken we de stoel eigenlijk niet, dat doen we gewoon staand aan het ledikant, maar we lezen ook altijd hele korte verhaaltjes.

6. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    Ik had wel een stoel op de babykamer, ik vond het heel prettig om 's nachts borst-flesvoeding te geven op zijn kamertje en hoefde ik mijn man ook niet wakker te maken

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind het ook ideaal! Indertijd met de borstvoeding snachts eigenlijk ook. Liggend voeden vond ik niet prettig en de stoel gaf precies de goede ondersteuning.
    Nadat we op fv overgestapt zijn, bleef de stoel handig. Nacht- en avond flesjes gaven we in de fautteul, op die manier kon de ander gewoon doorslapen en bleef ze op haar kamertje, zodat ze kon leren dat het nacht was en/of bedtijd. Ook de eerste fles smorgens krijgt ze in de stoel, want daarna gaat ze gelijk nog eventjes terug naar bed. Door op haar kamertje te blijven en dus geen prikkels te geven, blijft ze dus in de 'slaapsfeer' .

8. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike heeft niet zo'n hele grote kamer, anders had ik graag een mooie comfortabele stoel neergezet. Of een schommelstoel, maar staat nu dus een krukje. Het had mij erg fijn geleken, want kreeg een zere rug als ik te lang op het krukje zat :(

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik vond het niet ideaal voor te voeden...
    maar wel in de nachtelijke uurtjes als ze besloot om te huilen!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Voor 't voeden (bv) hebben wij de stoel nooit gebruikt, dat deed ik gewoon liggend in bed, vond ik persoonlijk veel fijner. Maar ik vind de stoel wel fijn om lekker in voor te lezen voordat 'ie naar bed gaat, of in 't begin als 'ie huilde om bij 'm op z'n kamertje te gaan zitten. Als je er plaats voor hebt, zou ik dus zeker een stoel nemen! :)

11. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Oh absoluut zinvol, voor ons dan! Nu zitten we daar altijd op als we boekje lezen voor het slapen gaan. Ik heb tot 12 maanden bv gegeven (op het laatst alleen de ochtendvoeding) en ik vond het heerlijk om relaxed in haar kamertje te zitten. Omdat ik altijd zelf eruit ging 's nachts, vond ik het fijner om daar te blijven tot ze weer in haar bedje lag, dan kon mijn man blijven slapen.
    Alleen de eerste twee weekjes heeft Iza bij ons op de kamer geslapen.

Groetjes, Sigrid

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb een schommelstoel op de kamer staan, en heb hem regelmatig gebruikt niet alleen met voeden maar ook om te troosten

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!!

Grappig, jullie komen echt met van die praktische dingen aanzetten waar ikzelf dus helemaal niet aan gedacht heb. Misschien een beetje stom, maar ik zat alleen maar aan (borst/nacht)voeding te denken :)

Een rustig plekje voor de laatste en/of eerste fles of als ik er 's nachts uit moet als ze gaat huilen lijkt me inderdaad wel erg handig! Voorlezen had ik al helemaal niet aan gedacht, maar ja hele kleine meisjes worden natuurlijk ook een keertje groot :D :D :D
    Ruimte zat, dus ik denk dat ik van het weekend maar weer eens een keer ga shoppen!

Nogmaals bedankt voor de tips!!

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wij hebben ook een schommelstoel op haar kamer. Ik gaf bv (ben nu aan het afbouwen) en heb daar eig nooit bv gegeven. Ik nam haar altijd snachts in bed om te voeden, dan kan je lekker mee in slaap dommelen ;) Maar nu met de fv is het wél fijn voor snachts! Dus ik zou er wel eentje aanschaffen, wij hebben er een vd ikea, niet duur hoor!

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Toen onze jongen pas geboren was woonden we in een flatje met zijn kamer pal naast de woonkamer. Ik vond het dus onzin, want voor een voeding hoefde ik dus niet naar beneden naar de woonkamer voor een voeding, ik was binnen een paar stappen van zijn bedje bij de bank.
    Daarbij vond ik het, toen hij eenmaal geboren was, toch fijner om hem 's nachts lekker bij ons op de kamer te hebben, en de nachtvoedingen heb ik dus lekker steeds op bed gegeven.
    Wij hebben dus absoluut geen stoel nodig gehad, dat had echt een zonde aankoop geweest.
    Al vind ik het wel heel lief staan op een kamertje, maar dat is weer een ander verhaal.

16. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wij hebben een stoel op de kamer...nooit gebruikt!
    er staat een grote beer en de babyfoon op

17. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wij hebben een comfortabele stoel op haar kamertje staan.
    Vooral voor 's nachts ivm flesje, troosten etc.
    En als ze niet kan slapen dan ga ik in de stoel zitten en kan ze me toch zien en horen, meestal valt ze dan met een paar minuten in slaap.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

ik heb m wel gemist!

19. we hebben een hele oude schommelstoel (die nog van de overgrootoma geweest is) op het kamertje staan.
    Deze is meer voor de sier dus weet niet of we hem echt gaan gebruiken

20. marjan77

marjan77 Bekend lid

Heeft iemand ideeen voor een andere stoel dan een schommelstoel? wij hebben op dochter haar kamer een schommelstoel en nu wil ik voor "baby 2" graag een andere.

Deel Deze Pagina