maxi cosi

Discussie in 'Verzorging' gestart door Gepe, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Multi Purpose Vehicle? Een grotere auto zeg maar?

Wij doen nog eerst de kleine in de maxi cosi en deze tillen we naar de auto. Maar het is nu bijna 11 kg om te tillen :x en ik merk dat m'n rug er langzaam maar zeker aangaat. Dus binnenkort zal ik de MC gewoon in de auto laten staan, kleine ernaartoe dragen.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn zoontje is 15 maanden en weegt 10 kilo. Die ga ik dus echt niet meer in de maxi cosi naar binnenslepen. Denk dat ik dan een hernia heb. Hier staat ie altijd in de easyfix (dus geen gezeur met gordels ed) in de auto.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij werkt het als rolbeugel. Voor het geval dat je op zijn kop terecht komt en het dak indeukt ofzo...

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow 20 mnd! Ik word altijd al stom aangekeken met mijn zoontje van 15 mnd. Maar denk niet dat wij 20 mnd gaan redden. Heb nog 3 of 4 cm boven zijn hoofdje over aan ruimte.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Wauw weegt je dochter van 2 maanden oud al 11 kilo?
    Jeetje en ik maar denken dat de bijna 9 kilo van mijn dochtertje al zwaar was om te tillen :$
    Het is maar goed dat me vriend haar vaak naar de auto til in haar cosi,zeker als het regent laten we haar in de cosi mee naar buiten uit de auto,ze is bijna 5 maanden dus kan hopelijk nog een maandje gedragen worden in de cosi,dan zal het ook mooier weer zijn en hoeft ze niet meer in dat ding geshouwt te worden,kan ik haar gewoon eruit tillen en de cosi laten staan haha.

Je til je de breuken aan dat ding.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij bedoeld ze maxi cosi + kind ;)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maxi cosi weegt algauw 2 a 3 kilo dus idd een kindje van 9 kilo + MC is wel 11 a 12 kilo.

Ik liet vanaf dat mn dochter een maand of 4 was de MC in de auto staan. We hebben de easybase dus deed alleen de beugel naar beneden om haar eruit te halen. Tijdens vakanties bij mn ouders liet ik ook de gordel gewoon om de MC en tilde haar er zo uit.

Overigens is mijn dochter nu 1,5 12 kilo en zit net in maatje 92 van broeken en past qua normen nog in de MC! Veel mensen gaan veeeel te vroeg over "omdat ze het zo leuk vinden" de kleine in de vervolgstoel te zetten. Wij gebruiken de MC nog soms, bv 's avonds of bij iemand anders in de auto.

Waarom de beugel omhoog?
    Uitleg MaxiCosi in de auto. - YouTube

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    maat 92 en dan nog passen? Mijn dochter heeft die maat ook (maar bijna 3) en die past echt niet meer (toevallig ging ze er vanmiddag in zitten in de hal dus ik heb het gezien).
    En mijn zoontje van 15 maanden en maatje 80 past bijna niet meer. Hij heeft nog 2 cm boven zijn hoofd denk ik.
    Maar als ze nog past, waarom gebruik je hem dan alleen voor af en toe? Hier gewoon nog altijd...

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik neem altijd maxi-cosi + kind mee naar binnen... nooit aan gedacht om de maxi-cosi in de auto te laten staan.

ach... krijg je sterke armspieren van... ;)

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gaat de maxicosi ook gewoon mee naar binnen.

ik vind het veel makkelijker om ze binnen eral in te leggen zonder dat ze door weer en wind moet. ik vind het ook helemaal nog niet zwaar.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De bovenkant van haar hoofdje komt wel boven de rand uit maar het mag tot de bovenkant van de oortjes, dus ze heeft nog genoeg zijsteun zeg maar. We zijn met een jaar overgegaan op de autostoel omdat ze een jaar lang gekrijst heeft in de auto, we bijna nooit ergens heen konden zonder overstuur baby in de mc en het in de autostoel ineens over was. Met een jaar zat ze stevig genoeg dus zijn we overgestaptt.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    suusjeuh nee dat is niet waar! Ik heb maxi cosi erover gemaild en de bovenkant van het oortje is geen meetpunt. Het mag echt tot de bovenkant van het hoofdje:

Op uw laatste vraag kan ik laten weten dat wij adviseren om over te stappen als uw zoontje met de bovenkant van zijn hoofd over de rand van de kuip komt. De bovenkant van de oortjes is geen meetpunt voor ons.

Ik heb het ook verder gegoogled en de enige plek waar mensen het bovenkant van oortje adviseren is op fora. Fabricanten en veiligheidsinstantie adviseren allemaal bovenkant hoofdje

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    amfy jouw kindje is 9 a 10 maanden. Dan snap ik dat je hem nog mee naar binnen neemt. Maar ik sjouw me een breuk als ik dat nog wil doen...

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij zijn van de week over gegaan naar de autostoel, ze is bijna 11 kg maar loopt ook continu te stieren in haar MC, omhoog komen, proberen te draaien. Gisteren naar de efeteling geweest en de MC was ook mee. Dus spelen en naar buiten kijken in de autostoel en toen ze moe werd hebben we haar in de MC gedaan. De autostoel heeft wel die 5 slaapstanden maar de MC lijkt me echt beter liggen . We gaan in juni naar Italie en rijden grotendeels 's nachts en dan gaat ze ook nog in de MC, als ze slaapt heeft ze er geen hinder van dat het wat krapjes is ;)

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee, fout. op deze manier is de MC dus niet meer veilig.
    wat debby82 zegt klopt.
    bovenkant oortjes wordt inderdaad alleen op fora's gezegd. fabrikanten van autostoeltjes van groep 0 adviseren tot bovenkant hoofd. dus al komt bovenkant van hoofd er 1 cm bovenuit, dan moeten ze al over naar een grotere stoel.

Deel Deze Pagina