Heft iemand ervaring met zo'n maxi cosi standaard voor op de bagagedrager van je fiets? Ben erg benieuwd.
Yep. Wij hebben hem veel gebruikt en met heel veel plezier. Hij staat nu in de berging te wachten voor nr 2. Wij hebben hem via marktplaats gekocht voor 35 euro. Kan je gerust doen. Het is heel even wennen met fietsen, maar na 1 rondje oefenen lukt het al goed hoor. Je kind zit goed beschermt in de maxi-cosi. En die zet je heel stevig vast in de Baby-Mee.
helemaal met vera eens die van ons staat ook te wachten tot de volgende er in mag.iedeaal ding voor de fiets.
Ik breek hier eventjes in, misschien is zo'n karretje dat je achter je fiets kan hangen ook wel handig. Ik zag overlaats een man met zo'n karretje met daarin een maxi cosi in. Het voordeel hiervan is dat je dat karretje ook later nog kan gebruiken wanneer je kindje niet meer in de maxi cosi past. Het lijk mij wel handig. Groetjes Stephanie
ik had ook de baby-mee van steco en heb er veel plezier meegehad en kon lekker met der fietsen en zo ook op bezoek bij familie zonder een auto. ze genoot er zelf ook van en sliep meestal binnen enkelen minuutjes . het ziet er allemaal maar eng uit en het wiebelt maar is echt erg stevig en zit op 3 punten aan je fiets vast. dus ga er voor het is een ideaal ding
wij hebben ook een baby-mee. ideaal ding en ik vind het zelf veiliger dan een karretje achter de fiets. die zien automobilisten toch snel over het hoofd, helemaal als mensen geen vlaggetje of iets dergelijks gebruiken. daarbij ben je ook in een binnenstad niet erg wendbaar. hier is het geen doen om met een aanhanger de binnenstad in te gaan, terwijl de baby-mee je fiets amper groter maakt. het is even wennen, maar je kindje zit super stevig op de fiets! tip! ga je vaak naar plekken waar gejat wordt. gooit een kettingslot in je fietstas, zodat je de maxicosi eventueel vast kunt maken aan je fiets. wij hebben trouwens met de baby-mee ook een buggy-mee op de fiets en die twee combineren ook vrij aardig, alhoewel het opladen wel even wat handigheid vergt.
Waar kan je dan kopen? Want ik heb geen rijbewijs en zit me erg tegen dat ik na bevalling veel moet lopen om me dochter te brengen of halen (vooral als mooi weer prima lekker wandelen)
dat vast maken met ene kettingslot deed ik inderdaad ook en de riempjes om de maxi cosi vast te maken deed ik ook in me tas want die jeugd van tegenwoordig
ik heb hem toen de tijd op internet besteld zou de link even opzoeken voor je gevonden hier heb ik hem gekocht http://www.fietspunt.nl/shop/showarticl ... universeel ik heb er op mp 30 euro voor terug gehad en er wordt gemiddelt tussen de 30 en 45 voor gevragen dus daar zou je ook kunne kijken
Heb ook nog een vraagje over die baby-mee. vanaf welke leeftijd kan de kleine dan mee? Ik ben begin augustus uitgerekend en als ik dan evengoed tot de winter moet wachten, dan vind ik het een beetje dure aanschaf...
Vanaf het begin, het is bedoelt om de maxicosi in te zetten. Daar kan je kindje in principe al vanaf dag 1 in
kan je kindje er echt gelijk al in ? is lag ergens dat het pas vanaf 4 maanden mocht ? wat hebben jullie gedaan ?
Dank voor jullie antwoorden, ik ben enthousiast. Ik las idd ook dat het pas vanaf 4 maanden kan. Dan wacht ik nog even maar ik vind het een mooie oplossing. En ik weet nu hoe zo'n ding heet
Nou, dag 1 zou ik niet meteen doen. Waarschijnlijk wil je dat toch nog niet gaan fietsen hoor... ) Er zit vrij goede vering op en je kindje ligt met het hoofd in die beschermring die nog in de maxi-cosi zit. Ik zou zeggen na een week of 6 -8 kan je wel gaan fietsen. En je hebt er echt lang gemak van hoor. Want om je kindje in een fietsstoeltje te mogen doen, moet het echt heel goed en lang kunnen zitten. Dus ook als je kind in de zomer geboren wordt dan is het nog de moeite om hem aan te schaffen. En 30 euro (op marktplaats) is nog wel te doen he.
Ik had hem ook! Geweldig ding hoor! En dat is wel het gevaar met dingen via MP kopen, je hebt de orirginele handleding er meestal niet meer bij....... Je kidnje mag vanaf 3 of 4 maanden mee op de fiets, en zeker niet vanaf dag 1!. Ze moeten namelijk al wel de schokken kunnen opvangen. In het begin fietste ik ook heel voorzichtig over hobbels en zo. Naarmate hij ouder werd werd het makkelijker. Ik vond het ideaal, op de fiets kunnen toch ook wat meer boodschappen mee en je gaat sneller ff bij iemand langs als je er in 5 a 10 minuten fietsen kunt zijn ipv 15 a 30 minuten lopen. Ruben sliep ook meestal heel snel.
Ik heb bij de eerste ook getwijfeld over het aanschaffen van een baby mee. Bij de baby zaken vertelde ze mij dat ze hem niet verkopen omdat het niet is goedgekeurd. 3vo gaf mij het volgende antwoord: Volgens de Wegenverkeerswet mogen kinderen tot acht jaar alleen mee op de fiets als ze een veilige zitplaats hebben. Ze moeten genoeg steun hebben voor hun rug en voeten, en zich goed vast kunnen houden. In de praktijk betekent dit dat u een fietsstoeltje moet gebruiken. Helaas worden er in de wet geen eisen gesteld aan het stoeltje, de manier van bevestigen en spaakafscherming. Met een baby in een draagdoek of-zak fietsen is absoluut af te raden. Voor baby's zijn de Babybike en de Babymee verkrijgbaar. Beide producten zijn ontwikkeld voor het vervoer van baby's die nog niet kunnen zitten. Op de bagagedrager wordt een soort houder gemonteerd waarin bepaalde merken autozitjes zoals een maxi-cosi kunnen worden geklikt. Of deze manier van reizen voor een baby veilig en comfortabel genoeg is? Voor- en tegenstanders blijven hierover discussiëren. Een baby is in elk geval nog kwetsbaar. De vraag is of het niet te vroeg is om die dan mee te nemen op de fiets. Als het toch niet anders kan, doet u er goed aan veiligheidsmaatregelen in acht te nemen. Veilig Verkeer Nederland vindt bovendien dat als een kind zelfstandig kan zitten, fietsvervoer in een fietszitje mogelijk is en dan ook de voorkeur heeft. Tja...... Inmiddels staan we weer voor het zelfde probleem. Want met onze dochter kunnen we nu natuurlijk prima uit de voeten met een fietsstoeltje, maar hoe gaan we "nummer 2" dan meenemen? (we hebben wel een auto, maar sowiesoe "maar" 1 auto dus de ander gaat dan vaak lopen of op de fiets op pad.
Tja ik ga er toch 1 aanschaffen. Ik zal mijn meisje straks toch naar de kinderopvang, en schoonouders moeten brengen. Gelukkig is het maar 2 keer in de week.
Jullie zitten vast niet op mijn mening te wachten. Maar zag laatst iemand rijden met een maxi cosi achterop de fiets. Dat hoofdje lag te schudden. Vond het echt een zielig gezicht.
Inderdaad... de jeugd van tegenwoordig: allemaal seks en patat! Inderdaad een goede tip om de MC vast te maken met een kettingslot! Better safe than sorry!