Hoi, Ik zoek een manier om mijn zoontje van 7 maanden veilig te kunnen vervoeren. Ik ben momenteel 14 zwanger van de tweede dus ik moet straks op pad kunnen met twee kleine kinderen. Ik heb geen rijbewijs en mijn vriend werkt overdag. Ik heb al gekeken naar een fietskar alleen is dat geen optie.. De kleine op maxicosi dragen achterop de fiets is veel te koud voor de winter. Iemand tips? Groetjes Love2bmom
Wat voor afstanden moet je afleggen? Je oudste kan straks natuurlijk gewoon in het fietsstoeltje als je gaat fietsen, voor op of gelijk achterop. Vanaf een maand of 10-12 zitten de meeste kindjes goed genoeg voor de fiets. Voor de jongste heb je dan de eerste maanden een babymee nodig, met voetenzak en regenkap om zal dat wel meevallen. Andere optie is je oudste achterop en je jongste eerst voorop in zo'n soort babyschaal op je stuur. Ik kan alleen niet vinden hoe die heten. Een soort plattere maxi cosi en dan met het gezichtje naar jou toe op je stuur. Sparen voor een bakfiets Waarom is een fietskar geen optie? Baby in de draagdoek. Dit is afgeraden en niet de veiligste optie, toch zijn er moeders die dit doen. Je vangt zelf namelijk de hobbels op voor je kindje. En anders dus, wandelen en openbaar vervoer....
Wij hebben een babboe city bakfiets met maxi cosi drager. Er is nog ruimte voor 1 of 2 andere kindjes plus boodschappen en als het koud/nat is gaat ze in haar skipak of onder de regenhoes.. het is een flinke investering maar ik wil hem niet meer kwijt!
Mees heeft in de winter ook gewoon in de maxi cosi gezeten op de fiets.. Inderdaad in een voetenzak en ik had de regenhoes er overheen zodat hij geen wind zou vangen ging prima!
Achterop in de maxi cosi kan prima. Voetenzak tegen de kou en regenhoes tegen nattigheid en de wind. Eigenlijk hetzelfde als in een wandelwagen.... Maar, dacht dat ze in de maxi cosi drager en fietskar pas vanaf 3 maanden mochten ivm de klappen en schokken. Dus de eerste maanden is het sowieso lopen. De oudste kan in een zitje en de andere in de babymee of fietskar. En als je een grote fietskar achter je fiets hebt, kunnen ze er alle 2 in. NIET je kindje in een draagzak of doek doen zoals hierboven ergens gezegd word. Dat is echt het domste en onverantwoordelijkste wat je kan doen.. is absoluut niet veilig. Als je valt dan valt je kleine met zn koppie op het asfalt en met een beetje pecht, jouw en de fiets er bovenop. Stuur in zn ruggetje. Nee, dat echt niet doen. Dan zou ik voor de baby mee gaan. Zit kind helemaal rondom beschermd, mocht je vallen. Ik heb zelf een 2e hands fietskar op de kop getikt voor 8 euro. Ding zag er helemaal goed uit en neemt in de berging niet veel ruimte in. Oude maxicosi erin vast gesjort en fietsen maar. Mn oudste zit in het achterzitje. Ik ben er echt superblij mee.