Maxi doek/ grote hydrofiel, waarom kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maantje80, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Tegenwoordig zie je ze ineens; van die grote hydrofiele luiers.

Ik twijfel nog om ze aan te kopen.
    Ik heb een heleboel gewone hydrofiele luiers. Ik vraag me af wat het voordeel van zo'n grote doek ten opzichte van een kleintje, waarom zou je deze aanschaffen?

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt.

2. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb m toendertijd bij de hema gekocht, ik vindt m erg makkelijk als de kleine in bad is geweest (ondertussen al niet meer zo klein mijn bengel :D)

En in het begin in de box voor onder het hoofdje bv... Of al doek voor over de schouder als hij net gegeten had voor een boertje..

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Queen maar dat kan toch ook allemaal met een normale?

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb ze voornamelijk omdat mijn dochter een buikslaper is en je de grote hydrofielen goed kan instoppen in het ledikantje. Die kleine halen het net niet of gaan heel snel los. Perfect dus voor de grote hydrofiel doeken.
    Voor onder het hoofdje dus.

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik ben inderdaad opzoek naar de ideeën die niet met de gewone doek te doen zijn, dus wat de echte meerwaarde van de grote is.

Wij hebben 4 rugslapers, dus denk niet dat deze beeb (5e) een buikslaper zal worden.

Ik wacht op DE reden, komt die niet, dan laat ik ze lekker in de winkel liggen ;)

Ben benieuwd naar meer ervaringen.

6. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Hier heb ik ze gebruikt om meneer in te bakeren, in het begin ging dat prima met een kleine maar al vrij snel had ik een grotere nodig.

7. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met zo'n kleine is het minder fijn om je kindje aan te pakken als hij uit bad komt of uit de douche...

Ik heb er iig een een vindt m handig...

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Inbakeren, voor het voeden in het openbaar (er zijn mensen die dat een beetje beschut willen doen), in het zwembad vind ik ze echt ideaal! En dus ook thuis voor na het badje of douche. Ik ga er straks zeker een paar bijhalen die de versleten 'kleine' hydrofielen gaan vervangen. Je kan er gewoon heerlijk mee wikkelen en zijn nooit te klein.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb ze gekocht, met in gedachten:
    - evt inbakeren
    - makkelijker inwikkelen na douche/bad/zwembad
    - voor het voeden in het openbaar
    - voor de kinderwagenbak
    - voor op speelkleden of in de box

Dat soort dingen

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb er 1 gevonden waardoor ik er dus 1 in mijn bezit kreeg.

Ik gebruikte hem als "dekentje" in de zomer, als zonnescherm over de kinderwagen, als verduistering over de kinderwagen, en als handdoek.

Ik heb er inmiddels meer aangeschaft en vind ze handig.

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ik heb er ook geen. Kan geen geweldige reden bedenken. Voor na het badje vind ik ook geen goede reden. Daar heb je toch van die badcapes voor? En ik heb aerosleep topper dus we hydrofiel erover haalt het voordeel weg van de topper.

12. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik zie uberhaupt het nut niet van hydrofiele luiers. Ik heb ze maar gebruik ze amper. Alleen voor het afdrogen, maar daarvoor vind ik de badcape beter.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ligt de grote in de box en ik gebruik 'm na het badje. Ik heb er 2, precies genoeg ;)

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb eigenlijk nooit hydrofielen gebruikt... 3 ofzo na het badderen.
    Nu is ze 2,5 en heb ik 3 grote hydrofielen, in de zomer als dekentje, over de buggy als ze in slaap viel om haar uit de zon te houden. En ik verschoonde haar erop.
    Maar nu zijn ze zo fijn na het zwemmen! Ze kan er helemaal in dn die dingen zijn zo droog.
    Ik denk voor een kleine baby dat ze fijn zijn als omslagdoek, maar verder nog niet echt. Maar als ze 'groter' zijn, zijn ze ideaal.

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik gebruik de grote eigenlijk alleen op vakantie.
    Spannen om schaduw te maken, gebruik als een grote badhanddoek, een kleedje op de grond etc.

Thuis gebruik ik ze eigenlijk niet, vind ze niet zoveel toegevoegde waarde hebben tov normale hydrofielen.

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had er 4 van aden&anais voor onze dochter en heb ze heel veel gebruikt.
    In de zomer als 'dekentje' in bed (breder dan haar lakentje dus beter in te stoppen en ondanks de hitte in huis sliep ze erg graag met iets over zich heen) en in de kinderwagen.
    Als speelkleedje op het gras/zand in het park/bij de plas/op het strand.
    Na het zwemmen (lichter en nam minder ruimte in dan haar badcape).
    Er lag er vaak 1 in de box omdat ze veel spuugde.

Afgelopen zomer heb ik ze heel veel op het strand gebruikt waar ik elke week wel even heen reed. Een badlaken (voor haar maar ook voor mijzelf) vind ik dan zo groot en zwaar om mee te zeulen dus neem dan voor dochter altijd xl-hydrofielen mee en voor mijzelf een hammamdoek. Ik had er vaak standaard 1 in de auto liggen omdat ik regelmatig toch ongepland in de speeltuin (met watergedeelte)/strand/plas/park/zwembadje vrienden belandde en gebruikte hem dan ook om op te verschonen en als ze nat/erg zanderige kleding had gekregen legde ik hem in de autostoel.
    Edit: ze drogen ook sneller dan een handdoek of badlaken dus hing ze even over de buggy en kon weer droog mee te tas in.

Ik gebruik ze dus nog steeds voor onze dochter omdat het in mijn tas minder ruimte inneemt, lichter is en minder ruimte inneemt in de was en heb er nu 2 goedkopere (Kruidvat) bijgekocht voor deze baby.

17. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb ze pas ontdekt toen ik zwanger raakte van deze uk. Mijn zoontje was toen al bijna 1.5 maar we gebruiken ze voor hem ook na het douchen. Ideaal! Het droogt veel fijner dan een handdoek en onze peuter past er heel goed in.

Ook ga ik ze gebruiken voor het inbakeren en voor onder het hoofdje.

18. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Hier geen grote hydrofielen aangeschaft maar ik mis ze nu wel voor twee dingen, namelijk om hem om het aankleedkussen te vouwen zodat ie niet verschuift en om onder het hoofdje te leggen in bed, de normale zijn niet groot genoeg om onder het matras te stoppen. Heb ze nu los zitten en dat gaat nog goed, maar als mn kindje groter wordt en dingen vast gaat pakken wordt t wel een probleem als ie niet ingestopt kan

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Onze badcape is nu vrij klein dus dan is zo'n grote doek handig.zeker straks in de zomer of naar het zwembad.ook te gebruiken als dekentje in d, zomer.waren 4 euro per stuk bij de kruidvat dus vond dat ook wel een mooie prijs.

20. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw

Deel Deze Pagina