Hoeveelheid luiers - Pampers en welke maat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    De Pampers zijn komende week weer met 40% korting bij Etos. Nu wilde ik alvast wat kopen, alleen ik heb geen flauw idee wat gemiddeld is.

Ik weet dat ik Pampers new baby moet hebben maar hoeveel zouden jullie aanraden in maat 1 en in maat 2? Ik verwacht een meisje, weet niet of dat ook nog scheelt?

Ik heb geen flauw idee hoelang je met een pak doet en hoelang ze gemiddeld in een maat zitten.. Dus graag jullie reactie! :D
    Snap dat het bij elke baby weer anders is..

2. SaB29

SaB29 Nieuw lid

30 aug 2014
    2
    0
    0
    Grootegast
    Hier verwachten wij in maart ons eerste kindje... Ik heb 2pakken maat 1 en 1pak maat 2 gekocht toen het in de aanbieding was bij de kruitvat even geleden. Mocht het niet passen om wat voor'n reden dan ook is er vast iemand anders die ik er blij mee kan maken...

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Bij m'n kraamzorg pakket stond 2 pakken maat 1 en 2 pakken maat 2.
    Ze zijn elke week wel ergens in de uitverkoop dus zou niet teveel halen.

4. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Tijdje terug was de newborn bij de trekpleister met 50%, daar van zowel maat 1 als maat 2 ieders 4 pakken gekocht. Weet van mijn zoontje dat hij best wel lang deed met de maatjes en de luiers vliegen er in het begin door heen (iedere voeding verschonen, dus minimaal zo'n 7 a 8 keer per dag geloof ik). Dus heb laatst nog een paar van beide bijgehaald. 40% is wel bijna de beste korting voor de "normale pampers" (niet de newborn). 33%, 3e gratis e.d. zie je idd wel heel veel als je goed op let.

5. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Je kunt gerust wat pakken inslaan! Er gaan 7/8 pampers op een dag erdoor.
    Ik zou met name maatje 1 kopen, maatje 2 heeft ze hier niet lang aangehad.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Je gebruikt een pak per week ongeveer. Met deze aanbieding zou ik 2 x maat 1 nemen en 4x maat 2. Heb je voor zo'n 6 weken genoeg (meestal tot de volgende Etos aanbieding) en dan gaan sommige al over op maat 3 of blijven nog even in 2... Maar dat weet je niet vantevoren. Ik ben na maat 2 overgestapt op een ander merk.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier nooit meer pampers of eigen merk van etos iig, die lekken elke keer door en pampers is gewoon schandalig te duur in verhouding met de kwaliteit, ik koop altijd kruidvat luiers of bumblies. Maat 1 idd 2 pakken nemen, daarna kun je altijd nog kijken of je alsnog eentje bij moet halen, maar meestal kun je al vrij snel over naar maatje 2. hangt ook beetje van af hoe klein/groot je kindje is ;)

8. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik heb inmiddels al 5 pakken maat 1 gebruikt. Tenger meisje...
    Maar met twee pakken 1 en twee pakken 2 kan je iig even vooruit.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben nu met mn 4e pak maat 1 bezig. En ik heb al 4 pakken maat 2 liggen.

Ik heb getwijfeld om nog maat 1 bij te kopen, want ze passen nog goed. Maar maat 2 overlapt heel erg. Dus hij kan maat 2 in principe ook al aan, iets aan de ruime kant maar niet te ruim.

Dus als mn maat 1 op is, ga ik gewoon over naar maat 2.

Als je dichte pakken over hebt, mag je die vaak ook (zonder bon) gewoon voor een grotere maat ruilen. Meeste winkels doen daar niet moeilijk over.

10. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    ik heb 3 pakken maat 1 en 3 pakken maat 2
    tijdje terug bij de kruidvat met 1+1 gratis gekocht.
    in een blije doods zat nog een pakje maat 1 met 20 stuks ofzo dus 3,5 pak maat 1 totaal.

11. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit ze ook nog in maat 1 terwijl ze bij de geboorte bijna 4000 gram wastafel en nu alweer bijna 5 kilo. Hebben volgens mij wel een pak of 5 maat 1 gebruikt. Zijn nu met de laatste pak maat 1 bezig en dan gaan we over naar 2.
    Ik zou niet teveel inkopen, er is bijna elke week wel wat in de aanbieding.

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik had bij mijn dochter 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2. Van maat 1 heb ik er volgens mij later nog 2 pakken bij gehaald. Toen ik aan maat 2 begon, heb ik niets meer bijgekocht. Ze ging toen al heel snel over op maat 3.
    Ik ben van plan om nu weer 2 of 3 pakken in maat 1 te kopen en 1 in maat 2. Ligt eraan of ik op tijd ben of dat alles al op is... ;)

13. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Ik ga 5 pakken maat 1 halen. Weet nog van m'n andere kids dat ik zeker 1,5 maand maat 1 gebruikt heb!

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb nu 900 pampers op voorraad in maat 1 en 2.
    Uitgerekend dat ik daar met de tweeling zeker wel 2 maanden mee door kom. Mijn dochter heeft ruim 2 maanden maatje 1 gedragen en 2 is erg overlappend. Naar maat 3 is een grotere stap.

Luiers zijn overal in de aanbieding, klopt. Maar net na mijn bevalling heb ik geen zin om de eerste weken me daar mee bezig te houden en heb ik liever genoeg liggen. Ik bestel ze meestal online via Bol.com of Wehkamp maar daar zijn ze niet altijd in de aanbieding.

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Koop in ieder geval niet teveel! Als je echte pampers wil, die zijn vaak in de aanbieding,bijv derde pak gratis.
    Twee pakken 1 en twee pakken 2 is genoeg.
    Als je kindje langer maat 1 nodig heeft is t zo gekocht.
    Ik zou t terug moeten lezen in t kraamdossier,maar de eerste dagen gebruikten we gemiddeld 7 luiers per dag. Elke voeding....

Ik vond de pampers in t begin heel fijn, maar bumblies of bijv etos en kruidvat zijn ook prima en stukken betaalbaarder

16. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier ook geen flauw idee,w e gaan er achter komen.
    Wel het bonnetje bewaren, mocht je teveel hebben en nog 1 pak dicht, kan je terug naar het kruidvat en de nr 1 omruilen voor nr 2.

17. trost mama

trost mama Nieuw lid

23 feb 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik vraag me of hoeveel luiers in een pakje zit.
    Ik zie altijd verschillende , want volgens mij heb je een kleine en grote pak toch?

18. Nicky1990

Nicky1990 Actief lid

14 sep 2014
    130
    0
    0
    je kan trouwens best te veel luiers halen! je kan ze gewoon omruilen voor een andere maat.. ;)

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Klopt!

Ik heb met mooie aanbiedingen altijd goed ingeslagen en als ik dichte pakken over had dan kon ik ze altijd omruilen bij de kruidvat. Zowel eigen merk als Pampers.

Ik zou alleen op een gegeven moment niet heel veel pakken openmaken en uitstallen (zie ik soms).
    Zelf had ik een klein mandje waar genoeg luiers voor een week in konden, de rest lagen in de kast.

Deel Deze Pagina