Best een beetje teleurgesteld. Terecht of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door moesje1, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik wil dit even van mij afschrijven en aan jullie vragen of mijn teleurstelling terecht is of dat ik me niet zo moet aanstellen..

Na de komst van onze 2e dochter hadden mijn man en ik besloten dat het zo goed was. Lichamelijk heb ik heel veel klachten en een zwangerschap zou dit alleen maar erger maken. Alle spulletjes voor de baby hebben we daarom allemaal weggegeven aan vrienden die het goed konden gebruiken. Van babykamer tot alle kleertjes, van box tot speelgoedjes.

Al vrij snel werd het duidelijk dat ik mijn werk niet meer kon uitvoeren door mijn klachten en ben ik in de ziektewet gekomen. Ik wist al snel dat ik in april dit jaar werkeloos zou worden en was net 3% te weinig afgekeurd voor een wia uitkering (en ik wil graag werken, dus opzich prima)
    Afgelopen december kwamen mijn man en ik er achter dat ik zwanger was en hebben we na veel wikken en wegen besloten om het kindje te houden..

Maarja we hadden dus helemaal niets meer!! De vrienden waar ik het over heb die al onze spullen hebben gekregen, gebruiken een hoop nog zelf en ze hebben zelf ook een tweede opkomst, dus ik ben marktplaats gaan afspeuren naar gratis en goedkope dingen (inmiddels ben ik dus werkloos, dus vandaar gratis en goedkoop)
    Uiteindelijk hebben we nu de grote dingen bij elkaar en een mooi kamertje op de kop weten te tikken.

4 weken geleden kwamen we er achter dat we weer een meid kregen en 2 weken geleden hebben onze vrienden gehoord dat ze een jongetje kregen.
    Toen ik van de week vroeg of ze alle meiden kleding nog hadden die ze van ons hadden gehad vertelde ze me doodleuk dat ze dezelfde dag van de echo alles nog op mp heeft gezet en het dus verkocht is! Dit terwijl ze weet dat ik alle kleertjes nog nodig heb en we moeten leven van een heel laag inkomen!

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het weggegeven, dus echt boos ben ik niet.. maar ik kan er nieta aan doen dat ik toch wel een beetje verdrietig en teleurgesteld was van dit bericht..

Stel ik me aan? En hoe kan ik mijn teleurstelling opzij zetten?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, hier zou ik wel teleurgesteld over zijn hoor, je stelt je echt niet aan. Ik zou daar dus ook wel wat van gezegd hebben, zeker als ze wisten hoe de situatie bij jullie thuis was.

3. Angela123

Angela123 Niet meer actief

Ik zou hier ook terleurgesteld om zijn vooral omdat ik van mening ben, dat ook al heb ik het als weggeven gekregen, dan vraag ik eerst aan de persoon van wie ik het heb gekregen of die het toch niet not terug wil.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik vind dat je hier best iets van mag zeggen. Misschien was jullie situatie hun toch niet zo duidelijk en kunnen ze nog het een en ander terug draaien of compenseren.

Ik zou ook vrij teleurgesteld zijn maar weet niet wat jullie toendertijd hebben afgesproken (wel of niet teruggeven na gebruik)

5. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het toch ook wel erg lomp van je vriendin. Zeker omdat ze 2 weken na jullie echo alles op mp hebben gezet Na hun echo.
    En ook al hadden hun de echo niet gehad...dan had ik het alsnog wel fatsoenlijk gevonden om even aan jullie te vragen wat jullie konden gebruiken voor ze het op mp verkoopt.

Hoe je dit gevoel aan de kant zet ? Ik weet het niet...mss eerlijk tegen haar vertellen dat je teleurgesteld bent ?

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb trouwens nog wel het een en ander over wat je van me mag hebben. Is niet het nieuwste spul maar kan zeker nog een ronde mee. Als je me de verzendkosten zou kunnen betalen wil ik het je graag opsturen, stuur maar een pb als je interesse hebt.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit is niet leuk, en vind ook dat je dat best tegen haar mag zeggen. Zij weet van jullie financiele situatie, zij weet dat je weer in verwachting bent. Dus ik had zeker aangeboden de kleertjes terug te geven..

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ik vindt het eigenlijk al vreemd dat je zomaar alles verkoopt wat jij gegeven hebt? Tenminste met welke boodschap is het door jou weggegeven... Te leen of je mag ermee doen wat je wilt?

Hoe lang wisten zij al dat jullie een tweede kindje verwachte dan?

Hebben ze het nog na het nieuws van julliesnel allemaal doorverkocht? Want dat is wel heel erg grof!

Dus het hangt er een beetje vanaf hoe jullie het hebben weggegeven en wanneer zij wisten dat je weer zwanger was

9. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent.

Nou vind ik het sowieso nogal raar dat wanneer je iets gekregen hebt, er later kleingeld van maakt via MP! Geef het dan ook weer weg als je er vanaf wilt. Er zijn genoeg mensen in je nabije omgeving die het moeilijk hebben tegenwoordig!

Ik zou er zeker nog wel eens een keer op terugkomen met je vriendin als ik jou was. Het zit je toch wel dwars, en dat gaat een vriendschap wel in de weg zitten.

Gefeliciteerd met je (onverwachte) zwangerschap en geniet ervan!

10. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Jeetje, spullen verkopen die je zelf gekregen hebt ?!? :$ Dat ze het hebben doorgegeven ok, maar verkopen en er winst mee maken? Dan zou ze je op z'n minst het geld kunnen geven dat ze er voor heeft gekregen...

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dit hadden ze idd op zijn minst eens kunnen doen achteraf;)

12. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    je stelt je niet aan hoor! vind het ook erg raar..
    zou het maar gewoon zeggen wat je gevoel er bij is!

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Precies! Ze zou je nu iig kunnen helpen door het geld wat ze gekregen heeft aan jou te geven!
    Duidelijk heeft ze er totaal niet bij stilgestaan, dus echt boos zijn is denk ik niet nodig. Maar teleurgesteld zijn en dit ook tegen haar zeggen is zeker terecht.

Ik heb trouwens ook kleding voor een meisje, dus je mag me best pb;) is geen duur spul hoor, want dat koop ik niet. Maar wel in goede staat.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Terecht! Ik vind het sowieso zwaar asociaal om gekregen spullen later stiekem op Marktplaats o.i.d. te verkopen zonder te overleggen met diegene die de spullen gegeven heeft. ;)

15. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Sorry, maar ik vind het heel erg asociaal om spullen die je hebt gekregen, maar in dit geval niet gebruikt omdat je een jongetje krijgt, door te verkopen op marktplaats!

16. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele lading kleding gekregen ( jongens), maar heb al aangegeven dat diegene het terugkrijgt als ik er klaar mee ben. Kan ze zelf kijken wat ze ermee doet, doneren/ verkopen etc.

Ze zei hoeft niet.....maar ik leg het apart, want het hoor in mijn ogen niet bij mij om te besluiten wat ermee gebeurd.

Ik snap dus zeker je teleurstelling. Je had t niet voorzien, maar dat ze er geld voor heeft gekregen en jou daarin opzij zet is niet netjes.....

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik snap beide kanten wel, eigenlijk..

18. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik vind het echt een vreemde actie, zomaar wat je krijgt gaan verkopen en dan idd wetende (neem ik aan) dat jij het heel goed kan gebruiken. Snap er niks van.
    Vind dat je in ieder geval recht hebt op de opbrengsten, maar weet niet of je daar vrienden mee maakt om dat dan terug te vragen. Al is het wel je recht.

19. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik vind het al niet netjes om die kleren zonder overleg te verkopen maar dat ze dit ook nog eens deden in de wetenschap dat jullie weer een dochter krijgen vind ik ronduit grof. Logisch dat je teleurgesteld bent.

20. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    apart... ze weet dat je zwanger bent.. ik zou me als ik haar was dan ongemakkelijk voelen en toch maar ook vragen of je (wat) spullen terug zou willen hebben... en verkopen zou sowieso niet in me opkomen en al helemaal niet als de gever zelf opnieuw (onverwacht) zwanger was! Ik zou teleurgesteld/boos zijn en dit ook echt aangegeven... het zou eigenlijk wel zo eerlijk zijn als jullie het geld krijgen... of in elk geval dan maar delen

Deel Deze Pagina