Houd maar niet op met huilen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Djamila, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ons meisje is nu 8 weken en wil vandaag steeds om de 2.5 tot 3 uur eten. Had ik haar net om 17.30uur eten gegeven en ze viel bijna in slaap, dus heb haar na de voeding in bed gelegd. Nu blijft ze steeds huilen. Heb haar een schone luier aangedaan, laten boeren en geknuffeld en weer terug gelegd, meteen weer huilen. Toen heb ik haar opgepakt na 10 minuten en toen bleef ze ook in mijn arm huilen. Wat ik ook doe ze blijft huilen.

Hoe moet ik hiermee omgaan zodat ze weer rustig wordt en ik zelf rustig blijf??

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

mischien heeft ze krampjes. ik heb geleerd dat als je baby blijft huilen ondanks alles goed is dan scheelt er iets. vooral ook als ze gewoon blijft doorhiulen wanneer je haar op de arm heb. probeer rustig te blijven..je kindje kan alleen dmv huilen duidelijk maken dat ze niet lekker is.

mochten het krampjes zijn..lekker je hand op haar buikje leggen en rustig met haar blijven zitten. of van die fiets bewegingen maken he met de beentjes.

ik hoop dat het huilen gauw ophoud want het is geen pretje i know. succes en mischien hebben de andere mamas ook wat tips voor je

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja als het krampjes zijn...wilt een baby ook vaker drinken om de pijn te verzachten...met als gevolg...hetzelfde cirkeltje...

bij mijn zoontje helpt (tijdelijk) ....liggend tegen mn borst aan, rechtop..en dan zn knietjes opgetrokken tegen je aan...en dan ondersteun je zn billetjes met je arm..

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    We hebben haar nu in bad gedaan zodat ze kan ontspannen, want ik denk idd dat het krampjes zijn, ze laat ook steeds scheetjes. Maar als ze zometeen aangekleed is wil ze natuurlijk weer drinken. Krijgt ze weer krampjes, zo komt ze er dan toch niet vanaf.

5. fafje

fafje Niet meer actief

meestal zie je ook dat ze die beentjes gaan strekken en heel pijnlijk gezichtje...met ogen dicht huilen...en dan voelt het buikje ook gespannen aan..

je kan beter niet weer laten drinken...dan maar even door de pijn heen troosten en laten huilen in je armen..hopelijk wordt ze snel moe (ook door het huilen)...dan slaapt ze door de pijn heen...

6. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Toen mijn zoontje zoveel huilde kreeg ik een tip die ik niemand wil onthouden.

Maak de fles aan met rooibosthee van Annique! Echt waar, hij werd er zo rustig van. Ook gaven wij hem infacol en dat hielp ook goed. Maar die thee, GEWELDIG!!!!

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Vaak zijn het rond die tijd ook krampjes. Mijn mannetje had er elke avond last van maar zodra ik heb ik de draagdoek lag was hij binnen 2 minuten stil en sliep hij met zijn beentjes opgetrokken in de foetus houding.

8. Que

Que Niet meer actief

idd infacol of cynnababy.

Persoonlijk zou ik de thee niet doen, maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Morgen ga ik infacol halen, heb nog een flesje staan maar die is al een paar weken open en niet meer gebruikt. Wil even een verse halen.
    Mijn man heeft haar toch te eten gegeven want ze had honger, bijna een hele fles van 150cc leeg. Nu ligt ze lekker te slapen.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn kindje is ook 8 weken en heeft ook veel krampjes. Hij had vrijdag zo'n dag dat ie alleeeen maar wou huilen en eten. Het kan ook het 8 weken sprongetje zijn volgens OeiIkGroei :)
    Wat bij ons ook helpt tegen krampjes is goed laten boeren na iedere voeding, net zo lang rond blijven lopen met m tot hij gaat boeren.

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Die boertjes of soms wel echt boeren komen al heel snel na de voeding. Maar idd een sprongetje daar had ik nog niet eens aan gedacht.

12. lennylenn

ik geloof eerlijk gezegd niet dat het een sprongetje is..

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik denk ook eerder krampjes, maar dat vaker drinken doet ze al een paar dagen en dan is ze daarna wel rustig. Misschien een combi van..

14. adi

adi Niet meer actief

Als ik het zo lees denk ik dat ze 1. regeldagen heeft, 2. last heeft van krampjes

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik dacht ook aan regeldagen en kramp.

Vervelend dat ze kramp heeft he! Mijn zoontje had ook erge last van kramp. Infacol hielp hier goed. En ook ik zou de thee niet geven, daar is je kindje nog iets te jong voor. Ik wilde mijn zoontje ook die thee geven, maar het CB zei toen dat hij te jong was. Ow en wat ook misschien helpt: op de buik op je knie of op de buik op je arm.

Liefs

16. lennylenn

dat vaker drinken kan ook duiden op een hongerige baby he...

dat had mijn zoontje ..hij bleef maar eten, hield het nog net 2 uur vol. toen moesten we op advies van het cb nutrilon voor hongerige babys proberen en viola....lekker tevreden rustig mannetje.

17. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik denk niet dat ze een hongerige baby is, heb ik aan gedacht en de hele week ben ik al aan het bijhouden wat ze drinkt. Steeds 6 flessen van 120cc. Nu heb ik de voeding verhoogd naar 150 maar die heeft ze niet helemaal leeg.

18. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    toen mijn dochtertje krampjes had deed ik haar thermometen, dat prikkelt ook de darmpjes en iedere keer als ik de luier om deed kwam alles eruit om t maar zo te zeggen, maar dat is bij iedere kindje natuurlijk anders, maar je kunt het proberen...

19. lennylenn

oow oke nee dat moet voldoende zijn. de mijne had net voldoende aan 9 flessen. pfffff ik maakte meneer nutrilon erg blij die periode :D

20. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Voor de thee is jouw kindje echt niet te jong! Ons werd het zelfs aangeraden door de kraamhulp. Maar ja, zoals ik al zei: wie ben ik he. Ik ben nog steeds blij dat we het wel gedaan hebben en zijn zusje gaat ook ZEKER krijgen als ik denk dat het baat zal hebben.

Deel Deze Pagina