Ik ben een groot voorstander van het langer achterwaarts vervoeren van kindjes. Het kost wat moeite, tot op de dag van vandaag, om oma en opa daar in te (blijven) berusten. Ze hebben destijds wel een maxicosi 2 way pearl aangeschaft. Dat is natuurlijk geweldig, maar sinds zl 2 jaar is horen we regelmatig dat het nu wel zielig wordt met die 'opgetrokken beentjes.' Nu maak ik mij daar niet zo druk om, maar wat ik me wel afvraag is dat ik zie dat het hoofd van mijn zoon echt tegen de bovenrand van de stoel zit. Nu schuiven we de hoofdsteun dus wat omhoog, maar is dit nog veilig genoeg? ik las wel ergens dat de relaxstand van de stoel tot max 97cm gebruikt mag worden. Al met al lijkt deze stoel binnen nu en een jaar wat krap te gaan worden. Zelfs al zouden we de stoel voorwaarts gaan zetten (wat ik dus in principe niet wil). Of lijkt dit maar zo? Ik zoek een beetje onderbouwing voordat ik het gesprek met opa en oma wel aanga ipv vermijd, zoals ik tot nu toe deed. Zelf hebben we een axkid kidzone. Deze is nog ruim zat!
Hoi Samarinde, Onze deskundige op het gebied van het veilig vervoeren van kindjes heeft meegekeken naar je vraag. Zij laat weten dat de hoofdsteun van deze maxi cosi ervoor is gemaakt om met het kind mee te groeien.Dus dat deze omhoog geplaatst wordt, is geen probleem. Deze peuterstoel is pas te klein als de schoudergordels in de hoogste stand geplaatst staan, en dan alsnog vanachter de schouder van het kind vertrekken. Op de site van de maxi-cosi 2way Pearl staat trouwens vermeld dat deze achterwaarts gerichte stoel geschikt is voor kinderen tot 105 cm en tot ongeveer 4 jaar. Hebben we je vraag hiermee beantwoord? Groet, Angela VeiligheidNL