Hoi dames. Allereerst fijne feestdagen. Ik ben bezig om mij te oriënteren op een autostoel. De kleine man past nog overigens prima in de maxi cosi. Maar de maxi cosi moet terug naar zijn vader. Vandaar dat ik aan het rondkijken ben. En bij paar babyzaken ben geweest om te informeren. Nu heb ik de romer dualfix gezien waar hij nu al in kan en tegen de rijrichting in kan. Maar ook de maxi cosi die tegen de rijrichting in kan. Maar zag dat er ook maxi cosi zijn met een isofix base en dat ik dan erna een vervolgstoel op kan zetten. Ik zie door de bomen het bos niet meer. En wil een verstandige keus maken zodat hij goed en veilig vervoerd kan worden. Maar aangezien zijn vader mij al verschrikkelijk in de kosten jaag omdat hij alles wilt houden en ik alles weer moet kopen. Hij hoeft nu nog niet over naar een andere stoel. Maar dat ik een verstandige keus maak financieel en dan liever in 1x een geld wil uitgeven aan een goeie en veilige stoel of maxi cosi en derna een stoel. Wat zijn jullie ervaringen? Hij is trouwens 6 maanden, 70 cm en 7,5 kg.
Wij hebben de maxi cosi pearl. Heel tevreden over! Hebben bewust voor voorwaartse stoelen gekozen. Maar volgens mij mogen ze daar pas vanaf 9 kilo in.
Ik heb een romer britax maxway. Is een achterwaartse stoel die je met de gordel heel makkelijk vast kan zetten. Je kunt hem gebruiken van 9 tot 25 kilo. Hij is ook niet zo heel duur voor een achterwaartse stoel, ongeveer 250 euro. Mijn zoon zit er ook nog wel ismail in met zijn 4.5 jaar en 18 kilo. Gaat nog prima hij vind het heerlijk zitten. Kun je niet voor nu een maxi cosi op mp of z'n Facebook verkoopgroep kopen en dan als hij een jaar ismail naar de volgende stoel?
@ boom Ik heb even gekeken en hij mag daar nog niet in. Maar in de babyzaken zeggen ze dat ze tot 15 maanden achterwaarts vervoerd moeten worden ivm veiligheid.
@ mavi derya Die optie via Mp had ik al open. Maar ik weet niet of die dan veilig nog zijn. Is die ooit gevallen of met een botsing in de auto gestaan. Maar de optie staat open. Ik ga even kijken naar degene die jij noemt
ik zou dan gaan voor zoiets: https://www.baby-dump.nl/product/autostoeltjes/39/maxi-cosi-axissfix-plus/43842/maxi-cosi-axissfix-plus/49400/maxi-cosi-axissfix-plus-river-blue-2017/108506/
Dustin dank je wel die had ik ook al gezien inderdaad maar die moet je helaas met een haak vast zetten en die heb ik niet in de auto achter de achterbank. Wel heb ik isofix. Bedankt voor het meedenken
Vind ik alleen zo jammer dat je die maar tot 87cm achterwaarts kan gebruiken en dan weer voorwaarts moet..
Tot 15 maanden achterwaarts lukt toch meestal ook wel met de maxicosi? Onze middelste, gewoon gemiddeld heeft er iig zolang ingezeten. Onze jongste ruim 10 maanden gaat dit zeker redden, maar die is klein. Ze weegt nu pas tegen de 7kg en voordat zij 9kg weegt zijn we waarschijnlijk al een ruim een half jaar verder. Wij hebben nu de pebble op de familyfix staan en straks gaat daar de Pearl op. Voor in onze tweede auto hebben we een Tobi.
Wij hebben een cybex sirona behoorlijk aan de prijs maar wel achterwaarts en zowel als groep 0 stoel als groep 1 stoel
Ja klopt hij past nog prima in de maxi cosi. Maar het is namelijk dat zijn vader alle spullen terug wilt die hij heeft betaald en overnemen dat is heel duidelijk dat hij dat niet wilt. Vandaar dat ik aan het oriënteren ben. Naar autostoelen die ik nu al kan gebruiken of na een maxi cosi en daarna een stoel. Omdat ik nu al best een kosten plaatje heb wat ik in 1x heb aan moeten schaffen wil ik een goeie stoel/maxi cosi met daarna een stoel zodat ik hier ook mee vooruit kan. Dan eenmalig veel uitgegeven zodat ik er een tijd mee kan doen. Gaat erom dat de kleine man veilig vervoerd word.