Vanaf wanneer gingen jullie over van de maxi cosi naar de autostoel? Onze kleine meid wordt minder klein en past nog maar net in die maxi cosi. Nog een paar cm en haar hoofd zit op de rand, dus volgens mij tijd om te gaan rond kijken welke autostoel het moet gaan worden... Maar ze kan nog helemaal niet zelf goed zitten, ze gaat nu af en toe zelf zitten op de grond maar hangt dan nog heel erg naar voren voor mijn gevoel. Hopelijk wordt dit snel beter zodat ze straks wel goed in een auto stoeltje kan zitten? Ik had gedacht dat ze wel een jaar in die maxi cosi zouden kunnen, nu hebben wij ook wel een vrij lange griet (+1 lijn) maar ook niet overdreven lang ofzo volgens mij. Dus is het normaal dat ze al zo vroeg er niet meer in passen?
Het is voor ieder kind anders wanneer ze naar de autostoel gaan. Onze dochter is 10 maanden, 70cm en 7,6 kilo maar zit al in de autostoel. De maxicosi was elke keer een drama en ze zit er goed in. Ze wil niet meer liggen haha Zolang ze nog in de maxicosi wil en past zou ik haar erin laten. Het is toch veiliger dan een autostoel. Of je moet er een nemen die achterwaarts geplaatst kan worden.
Hier in de ene auto al een (achterwaartse) vervolgstoel met 14 maanden, in de andere auto is hij pas net uit de maxi cosi. Met 1,5 dus. Die paar centimeter is nog heel veel. Ze groeien niet alleen bij de romp, maar de benen worden ook langer. Hier duurden die laatste paar centimeters echt maaaanden. Heeft ze een dikke winterjas aan? Dat scheelt heel veel.
Nee ze heeft geen jas aan in de maxi cosi. Ze is vorige maand gemeten bij het cb en was toen 70 cm. Ze zit in maat 74 momenteel, soms zelfs al 80. Volgens mij mogen ze niet met hun hoofdje boven de rand uit komen toch? Want de benen steken er al wel een tijdje uit haha, maar die heeft ze toch bijna nooit recht dus dat is niet zo'n punt.
Mijn dochter wordt over 2 weken 1, is 68 cm (klein dus) en vindt de maxi cosi nog niet vervelend. Dus zolang ze het prima vindt blijft ze daar lekker in zitten. Oudste dochter is met 13 maanden overgegaan naar andere stoeltje.
Mijn dochter is ook 70 cm (zal ondertussen een beetje meer zijn), en zij heeft nog ruimte zat! Ik heb wel een maxi cosi pebble, deze zou één van de grootste groep 0 stoeltjes zijn. Misschien is die van jou dan kleiner? Ik hoop dat ze tot 1.5 in de maxi cosi zal passen. Daarna komt er een achterwaartse vervolgstoel. Inderdaad, het hoofdje mag niet boven de kuip uit komen.
ik prop ze er zolang mogelijk in omdat het gewoonweg het veiligste is. Nu was mijn dochter een mini, dus die pastte er met 16 maanden nog in. Maar mijn zoontje is een lange (80 cm) bij 11 maanden en ook die past er nog makkelijk in nu. Dus met 70 cm moet ze helemaal ruimte zat hebben.
Voorlopig nog lekker in de maxi cosi laten zitten of voor een achterwaarts gericht autostoeltje gaan. Dit is tegenwoordig ook verplicht tot 15 maanden dacht ik. Hier hadden we de oudste met 9 maanden in de vervolgstoel, maar achteraf veel te vroeg, maar daar waren we toen nog niet zo in thuis. De tweede, derde en vierde hebben er allemaal tot 14/15 maanden ingezeten en gingen toen over naar de vervolgstoel. Onze jongste vond het echt niet leuk in de maxi cosi maar veiligheid gaat voor het niet leuk vinden. Zou dus zeker nog even wachten en met 70 cm passen ze er nog makkelijk in, volgens mij was de jongste 82 cm dat ze overging naar de vervolgstoel.
Ze adviseren je kindje zo lang mogelijk achterwaarts te vervoeren. Maxi cosi mogen ze in totdat de oren er bovenuit steken. Echter ken ik het probleem, in de breedte passen ze er niet meer zo goed in haha. Je hebt autostoelen vanaf 9 maanden, maar sommige kinderen zijn er eerder aan toe. Mijn dochtertje kan al een hele tijd heel goed zelf zitten, dus de autostoel staat klaar . MC vindt ze ook steeds minder leuk.
In de groep 0 stoel mogen ze níet tot de oren er bovenuit steken, maar totdat de kruin er bovenuit steekt! Daarna is het gevaarlijk en moet je kindje over naar een vervolgstoel. Mijn zoontje was met 7 mnd zo'n 73 cm. De snelheid van de groei is best afgenomen daarna en hij heeft tot 1,5 (82 cm) in de maxi cosi gezeten.
Als je een achterwaartse vervolgstoel tot 25 kilo neemt dan mag ze er al in vanaf dat ze 9 kilo is. En die kun je gebruiken tot een jaar of 6. Een voorwaartse vervolgstoel zou ik zelf niet aanraden, maar mocht je dat toch graag willen dan zijn die vanaf 15 maanden tegenwoordig.
als je bedenkt dat bij een ongeluk of noodrem de mc tegen de rugleuning aanklapt zou ik niet wachten tot de oren er boven uit steken. lijkt me niet goed voor het hoofdje als je logisch nadenkt... hier met 9 maanden overgegaan, het werd toen zomer en meneer kreeg iedere keer koorts als hij een half uur of langer in de mc zat. kon zn hitte niet kwijt waarschijnlijk. daarna geen last meer van gehad.
Ik wacht inderdaad tot Finleys kruin er bovenuit dreigt te komen. Hij is nu 75,5 cm en past gelukkig nog in de Maxicosi. Ook vindt hij de Maxicosi totaal niet vervelend. Ik probeer hem zo lang mogelijk erin te houden, omdat dit toch het veiligste is. Aiden is destijds met bijna 11 maanden overgegaan naar de vervolgstoel.
hier is mijn zoon 14 maanden en zit al sinds sept in de opvolgstoel. Hij zit qua lengte op de +2 lijn en is nu net zo groot als zijn zussen waren toen ze 2 waren. In sept kwam zijn kruin al boven de mc uit.
Mijn dochter is 10 maanden en 78 cm, en zit nog in de maxicosi. Haar benen komen er echt ruim overheen, maar ze kan ze zo vouwen dat ze toch goed zit in de auto. De bovenkant van haar hoofdje komt nu op de rand van de maxi cosi, misschien er heel iets overheen maar ik heb altijd begrepen dat ze echt pas met de oren er bovenuit moeten komen voordat je naar een autostoel overgaat?! Het zou voor haar prachtig zijn als ze in een autostoel mag want ze wil zitten ipv liggen.
Bij de maxi cosi geldt de bovenkant van het hoofd en niet de oren. Maar volgens mij doen sommigen hun kind er niet goed in ofzo...want als mijn zoon met iets meer dan 80 cm nog ruimte zat heeft (in de lengte dus) kunnen kindjes die kleiner zijn er nooit bijna bovenuit komen.
Dit is niet waar... Maxicosi is tot aan de kruin en niet tot de oren... Echt zoveel mensen hebben dit fout! Laat je aub goed voorlichten dit gaat om de veiligheid van je kindje!!
Ligt ook aan de verhoudingen Mijn neefje heeft een lang bovenlijf die was er eerder uit dan onze dochter terwijl onze dochter er met een langere lengte nog in kon maar die heeft lange benen en een korter bovenlijf. (was in dezelfde maxicosi)
Mijn dochter is erg lang, en ik denk dat we op korte termijn overgaan op een autostoel. Ik heb ook altijd begrepen dat ze tot 15 maanden achterwaarts vervoerd moeten worden. En idd, zodra de oren er bovenuit kwamen. Klopt niet dus, dat zou betekenen dat wij nu al overkunnen?! De ene keer lees je vanaf 9 kilo, nou dat was mijn dochter al heel snel.