Maxicosi / autostoel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaVanAnne, Feb 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Veel strakker doen...hier gaan ze zonder jas en echt megastrak..dr is echt geen kind wat zich daar uitwurmt. De oudste heeft voor ze een jaar was ook een periode dat ze moord en brand schreeuwde mar had daar had ik eerlijk gezegd geen boodschap aan. Op een gegeven moment ging het weer beter en heeft er nog een flinke tijd ingezeten.

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Deze wel! De rode striemen stonden op zijn schouders. Heel sneu. Hij heeft ook een lang bovenlijf, dus de riempjes zaten op de hoogte stand al eigenlijk te laag.

Ik heb dan wel weer boodschap aan moord en brand. Ik kreeg hem er zowat al niet in. En vervolgens de hele rit krijsen is niet goed voor mijn concentratievermogen (dus ook het letten op de weg).

Dit leek mij de veiligste oplossing voor ons allebei. Volgende beeb gewoon een stukkie kleiner maken ;) of een andere MC kopen.

Weten jullie trouwens tot wanneer ze in groep 1 passen? Dat is wel tot ze er met de oren bovenuit komen toch? Maar dan bovenuit de hoofdsteun of bovenuit de stoel? De hoofdsteun kan nl wat hoger dan de stoel worden gezet (MC Tobi). Meneer is nu 94 cm en 15 kg en alles staat al op z'n grootst geloof ik.

3. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Op kindveiligvooruit.nl staat hier informatie over. Is nog niet verplicht, maar dit gaan ze aanpassen:

Autostoelen die op dit moment op de markt zijn moeten het keurmerk ECE/R-44 hebben (de oranje sticker op het stoeltje). Deze wordt vervangen door de i-Size standaard, ECE/R-129.

Ik snap niet waarom er nog voorwaartse stoelen verkocht worden!! Er is al jaren onderzoek naar gedaan dat het veel veiliger is en toch is er nog niks verplicht.
    Heb vorige week de MC pearl gekocht omdat dit de enige stoel is die op de familyfix past. Dus zonder verder na te denken gekocht. Heb er nu een beetje spijt van... Alles voor m'n meisje. Ga eens verder op onderzoek uit. Is nog niet in gebruik, dus kan hem altijd terugbrengen :).

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje is 25 mnd oud en is 1m04.
    Haar oren komen nu precies tot aan de bovenrand in haar achterwaartse vervilgstoel.
    ze kunnen dus tot 1m04 in een vervolgstoel.

ze moet nu wel over naar een grotere stoel.

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het trouwens bizar dat wanneer achterwaarts stukken veiliger is dat die stoelen dan weinig verkrijgbaar zijn, enorm duur en dat de wetgeving dit niet gewoon nu al verplicht.
    Nu moet je dus de afweging maken of je een hele dure stoel aanschaft, of een voorwaartse die goedkoper is maar onveiliger. Vreemd!
    Toch ben ik echt bang dat mijn dochter niet tot 15 maanden achterwaarts kan. Ze heeft erg lange benen, en die zitten nu in de mc al dubbel..laat staan hoe dat over 3 maanden is.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Die benen vouwen ze wel. In een achterwaartse vervolgstoel hebben de kinderen ook heel weinig beenruimte. Ze zijn niet anders gewend.
    Inderdaad bizar dat ze zo weinig verkocht worden en zo duur zijn. Gelukkig wordt de bekendheid steeds groter in Nederland.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje is 1m04 en zit in een achterwaartse stoel.
    ze heeft ook erg lange benen en trekt ze automatisch op.

Ze past zelfs met haar 1m04 in de bobike maxi city voorop de fiets.
    en ze heeft toch echt lange benen.

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Precies hetzelfde hier! Ook moord en brand in de maxi cosi of ik nou 10 minuten of 2 uur moest rijden. Verschrikkelijk! Ik ging daardoor al een heel stuk minder met de auto maar soms moest ik wel. En dan lag hij echt over de zeik te gaan en ik zat met een mega bloeddruk. Probeerde zichzelf ook de hele tijd recht op te trekken maar dat gaat natuurlijk niet. Hij kan al een tijdje goed stevig zitten en sinds een week is hij over naar de vervolgstoel en nu zit hij heel blij te wezen. Zo trots als een Pauw om zich heen te kijken en maar lachen! Geen traan meer gelaten! Wat een verademing..

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Autostoelen mag je niet terug brengen.......
    Ivm dat ze de volgende koper niet kunnen garanderen dat deze niet gevallen is.
    Hier trouwens ook de Pearl en bevalt heel goed.

10. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Totdat je een ongeluk krijgt... ik snap het echt niet dat iedereeen er zo makkelijk en onveilig mee om gaat...

11. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    #51 Riverr, Feb 7, 2014
    Last edited: Feb 7, 2014
    Misschien had ik er even bij moeten zetten dat buiten het feit dat het zo geen doen was hij ook qua lengte wel al richting de volgende stoel ging. Het is niet zo dat ik een klein mannetje van 62 cm en 7,5 kilo in de vervolgstoel gezet heb.. Dan zou ik inderdaad ook direct roepen wat een dwaas. Maar mijn zoon zat op het randje van net wel, net niet. En nu dus wel gedaan en nu zijn de auto ritten gewoon weer relax.

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dus je vindt het veiliger dat mama voortdurend afgeleid is door een krijsende baby?

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Dat ook inderdaad! En dan zal er vast geroepen worden dan moet je maar niet gaan rijden maar soms moet het. En als ik zie hoe hij in de vervolgstoel zit dan vind ik hem daar persoonlijk netter in zitten dan zo dubbelgevouwen en opgepropt in die maxicosi.

Ik heb sinds gister ook een fietsstoeltje op mijn fiets en daar heeft hij even in proefgezeten en als ik eerlijk ben vind ik mijn zoon in het fietsstoeltje er veel gevaarlijker uitzien dan mijn zoon in het vervolg stoeltje.

En zo kan ik er nog wel wat bedenken. Ik doe nog altijd 90% van de tijd alles lopend met mijn zoon in de wagen of in de draagdoek en dan kan ik ook aangereden worden. Als ik de boel bij elkaar optel en aftrek dan denk ik dat in alle drie de situaties hij het veiligst af is in de opvolg stoel.

14. meelezer

meelezer Niet meer actief

Op kindveiligvooruit.nl leed ik dat Volvo in de jaren 70/80 de eerste achterwaartse stoel heeft ontwikkeld. Waarom duurt het dan in vredesnaam zo lang voordat het hier verplicht wordt als is gebleken dat het veiliger is? Onze dochter is bijna 15 maanden, ze zit nu in een voorwaartse stoel. no way dat ik een dure achterwaartse stoel ga kopen omdat het ergens in 20-nogwat tot 2,5 jaar verplicht wordt.
    In Zweden rijden ze vanaf 1965 achterwaarts. Tsja.. veiliger? Waarom horen we er zo weinig over?

15. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Ach weet je iedereen moet het zelf weten... maar een beetje botsing en het nekje kan dat gewoon niet aan... dat wil je toch niet echt ik vind het heel dom.
    Maar heel veel mensen weten niet HOE gevaarlijk dit is.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Je hoeft toch niet alles voorgekauwd te krijgen. Een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad.
    Ik wist ook niet dat er achterwaartse stoeltjes bestonden, totdat ik eens verder keek dan mijn neus lang is.

We horen er zo weinig over omdat een hoop zuinige Nederlanders geen dure vervolgstoel willen aanschaffen. Dan gaan winkels die ook echt niet op grote schaal inkopen en in hun winkel zetten natuurlijk. Er moet geld verdiend worden!
    Achterwaartse vervolgstoelen zitten veel ingewikkelder in elkaar, waardoor ze gewoon meer kosten.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ons zoontje van 10 maanden heeft kledingmaat 74/80 maar past nog prima in de MC.

Hebben wel de vervolgstoel al in de auto geïnstalleerd staan. Een achterwaartsstoeltje dat vanaf 9maanden te gebruiken is maar ik wil de MC zo lang mogelijk gebruiken.

18. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    #58 Shakes, Feb 8, 2014
    Last edited: Feb 8, 2014
    Nou dat vind ik een heel gekke logica. Onze maatschappij is net zo opgebouwd dat ze mensen (zeker overbezorgde nieuwe ouders) behoeften en producten aanpraat. Of dacht je dat kindjes echt niet kunnen opgroeien zonder doomoo seat, plopkoeken en k3-rugzakken?

Lijkt me een eitje voor een bedrijf om mama's aan te praten dat een achterwaartse stoel de beste optie is. Waarom gebeurt dat dan niet?

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Shakes,

Volgens mij verdienen bedrijven geen extra geld door achterwaartse stoelen te verkopen. Ze verdienen hierop maar evenveel als op een voorwaartse stoel.

Ik denk dat dit vooral uit de overheid zal moeten komen... En hoelang dit nog zal duren??? ;)

Ik heb nu voor mezelf beslist dat ik het veiligste wil voor mijn kleintje, en dat is achterwaarts, minstens tot ze 4 is.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Beter een krijsende baby dan een baby wat helemaal niet meer kan krijsen doordat het te vroeg in een vervolgstoel zat.........................

En ouders die vervolgens met een schuldgevoel zitten.

I rest my case...
    Ik neem dat risico in elk geval niet!

Share This Page