Maxicosi / autostoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Zo denk ik er ook over.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik geef je gelijk hoor. En ik heb mijn kind ook tot ruim een jaar in de MC gepropt uit veiligheidsoverwegingen.

Maar mijn punt is maar dat een krijsende baby op de achterbank ook een veiligheidsrisico inhoudt. Ik ben in dat geval alleszins erg afgeleid. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

3. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik begrijp trouwens wel dat er niet iedereen €500 heeft om aan de stoeltje uit te geven, ii vind alleen soms die reacties van " maar het zielig" wel erg jammer. Mijn dochter heeft van de week voor het eerst in haar nieuwe achterwaartse stoel gezeten en ze vond het geweldig, ze kunnen echt wel door het achterruit kijken. Dus mocht je je het kunnen veroorloven ( er zijn ook goedkopere achterwaartse stoelen) verdiep je er ten minste in, het is zoooo veel veiliger dan voorwaarts vervoeren.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Klopt wat je zegt, dat zie je wel met al die aerosleepmatrasjes die ze niet aan gesleept krijgen.
    Maar ik lees hier op het forum toch regelmatig het 'argument' "daar ga ik mijn geld niet aan uitgeven hoor".

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje vindt het ook prima. We horen hem regelmatig kletsen tegen de mensen die achter ons rijden. Hij kan net zo veel zien als een kind dat voorwaarts zit, alleen ons niet.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Uhm,
    Bij de prenatal hebben ze nu van Maxicosi een nieuw achterwaartsestoel.
    is 289 euro geloof ik.
    en een goedgekeurd stoeltje.
    dus wil je je kind in een vervolgstiel, overweeg deze stoel dan, dan word je kindje in een goede grotere stoel achterwaarts vervoerd.

Wat is dat bedrag nou op een kinderleven, dan geef ik het geld graag uit.
    zodat mijn kind veilig en goed vervoerd word.

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Bianca,

Ik denk dat je de 2WayPearl bedoelt?
    Hierbij moet je ook nog de base kopen, kost ook nog eens € 225....

8. meelezer

meelezer Niet meer actief

Het is niet dat ik het er niet voor over heb, als het 10x veiliger zou zijn dan had het in de jaren 80 al in de winkel kunnen liggen. Nederland is een welvarend land, we lopen op veel dingen voor en met de tijd mee. Maar 289+225 euro voor een stoel?? Niet iedereen heeft het breed en de overheid zou juist dit moeten stimuleren of een vergoeding kunnen invoeren.
    Ik vind het krom dat er zo weinig over bekend is.

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    De kans op een ongeluk daalde hier met 99% toen hij niet meer krijste... zo kun je het ook zien ;)

10. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Bij ons zat ze al met 7-8 maanden in de autostoel, ze is maar een kleintje dus paste nog makkelijk in de maxi cosi, maar ze was woest als ze daarin moest :) Wou helemaal niet meer liggen en kon goed zelfstandige zitten.

11. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Een ongeluk hoef je niet zelf te veroorzaken... ben het dus niet met je eens

12. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Hier met ruim 8 maanden overgegaan op een vervolg stoel. Kleine man was behoorlijk stevig en krijste wat af in de auto. Nu zit hij prins heerlijk in zijn stoel.

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Niet eens met mijn gevoel dat ik me totaal niet kon concentreren als hij krijste? Die snap ik niet, leg eens uit?

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Deze week voor de eerste keer meegemaakt dat Dylan wat jengelde in de auto, niet huilen, niet krijsen maar gewoon jengelde.
    Ik kon me niet concentreren, zeker omdat ik het niet gewend ben.

Dus ja als je kindje niet meer krijst omdat hij/zij liever zo of zo zit dan rij je veel veiliger.

Een krijsends kind leid naar mijn idee nog meer af dan gsm gebruik in de auto

En als je kindje in een achterwaarste stoel zit en krijst kan je hem/haar niet zien. Dan zou ik helemaal niet kunnen autorijden omdat ik niet weet wat er is. Het kan niks zijn, het kan ook wel iets zijn. En zo een spiegel maakt het ook niet veel veiliger.

15. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Mee eens met het feit dat je veel veiliger rijdt. Hoe vaak ik al niet -al rijdende- op de grond vd auto op zoek ben gegaan naar een speen, flessen tevoorschijn toverde ed, of de auto onverwacht aan de kant zette.... pffft. Niet veranwoord, maar bomvol hormonen en wanhopig doe je wat...

Nu was zoonlief ook wel een huilbaby... maar de grotere stoel heeft het merendeel van de problemen opgelost.

Deel Deze Pagina