maxicosi/autostoeltje in de winter

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Isis857, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    In plaats van een maxicosi hebben wij een mutsy safe 2 go autostoel genomen. Nou komt ons kindje als het goed is half november..het kan dan best koud zijn.
    Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik zat te denken aan een wikkeldeken..maar waar vind je leuke en niet al te dure wikkeldekens waar ook gaatjes in zitten voor de veiligheidsbandjes van de autostoel?
    En we zijn van plan om eind december een paar daagjes naar Belgie te gaan..laat je je kindje tijdens een rit van een paar uur in de wikkeldeken of doe je het dan los?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben de maxi cosi en de voetenzak daarvan. Echt een heerlijk ding, geen moment spijt van gehad!

Bij langere autoritten (dus dat het warmer wordt in de auto) sloeg ik vaak een deel terug van de zak. Bij korte ritjes bleef deze lekker dicht.

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij Prenatal hebben ze er, maar de prijs weet ik niet.Wij hebben een wikkeldoek van Maxi-Cosi, manlief heeft die gekocht. Dacht dat hij rond de 40 euro was. Van Koeka zijn ze er ook, maar die zijn ook duurder....

Als je in december lang in de auto zit, is het afwachten wat voor weer het is. Sowieso lijkt het me verstandig om een extra dekentje mee te pakken, je weet nooit of er nog files zijn door bijv. Slecht weer...

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Bij de Hema hebben ze een wikkeldeken voor 14 euro geloof ik, geschikt voor de autostoel.

En ik heb een voetenzak van Prenatal voor de autostoel van 20 euro.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wij hebben een mC met bijgehorende voetenzak... ideaal.

Maar een lodger wrapper schijnt erg goed te zijn

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ook een voetenzak gebruikt. Bij langere reizen kon de bovenkant bijna helemaal los. En die sloeg ik dan terug.

Een wikkeldoek heb ik geprobeerd, maar daar piepte soms een ledemaat doorheen, en meenemen uit de mc in die doek werkte niet omdat de gordels er toch doorheen zaten, en de kleine dan wakker werd.

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb toen een voetenzak gebruikt, ideaal.

Bij het maken van een lange autorit sloegen wij altijd de voetenzak open, anders was het veel te warm.

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik had een lodger bunker die je ook heel makkelijk kon omhangen. Enneh in de auto sloeg ik die open, anders werd het wel heel warm voor mn menneke. Enneh daar hoefde geen jasjes of vestjes onder aan.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Daar hadden wij een voetenzak voor, speciaal voor de maxi cosi. Dochterlief is in een gigantische sneeuwbui geboren en als we dan bv naar de stad gingen toen ze heel klein was, dan nam ik een kruik mee in de auto die ik in de maxi cosi legde als wij aan het wandelen waren. Teruggekomen had ze dan een lekker warme autostoel.

De voetenzak deden wij voor korte stukjes dicht, voor lange stukken open. Vergelijk het maar met je winterjas; als je even naar de winkel gaat dan hou je hem vaak aan. Ga je van hier naar de andere kant van het land rijden, word het vaak lekker warm in de auto en doe je ook je winterjas uit.

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben ook de bijpassende voetzak. Ik vond dat erg handig,als het erg koud is zitten ze erin tot hun nekje en het hoofdje is ook bedekt. Als het te warm was dan kon je hem volledig open doen.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wik hebben de Lodger Wrapper Motion. Met deze wikkeldoek kun je de beentjes apart inwikkelen, waardoor de baby makkelijker vastgezet kan worden. De gordel hoeft niet door gaatjes heen, waardoor je baby er in noodgevallen snel uitgehaald kan worden. Ook hoeft de doek niet open om de baby eruit te halen, wel zo fijn in de winter.

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb de neppe versie van de Lodger wrapper gekocht bij de Kruidvat.. was toen een tientje.. (wel zeker 2 jaar geleden). Ook hadden we een voetenzak..maar nooit gebruikt ivm hete zomer.. dus in januari komt ie wel van pas denk ik :)

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier ook erg tevreden over de voetenzak...

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb de voetenzak van Kees in de mc

15. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb er een van Jollein, heerlijk ding en was 25 euro dus ook niet duur.

16. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Kruidvat heeft trouwens een soorgelijke (idd het zijn een soort nep lodger wrappers) en die is ook erg leuk en ook niet duur. Je moet dan wel naar een grote kruitvat wand de kleine hebben het vaak niet. Ik zag hem van de week nog.

17. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Oh en voor de hele strenge winter had ik een voetenzak van Prenatal. Maar achteraf spijt want ik had ook kunnen voldoen met die van Joelein.

18. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben een voetenzak van Koeka en nu het wat warmer is een omslagdoek van Koeka voor in het autostoeltje. Voordeel van de koeka voetenzak ten opzichte van veel andere voetenzakken is dat hij op basis van katoen is en niet zo zweterig is.
    Tijdens een lange rit doe ik de voetenzak of omslagdoek open wanneer de auto op temperatuur is.

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ook, alleen was ie bij mij 5 euro, omdat het magazijn uitverkoop was. Rood/wit met Nijntje. Dat was vorig jaar in de zomer. Ik heb ze ongeveer drie maanden geleden ook nog gezien. Ik heb toen overwogen er nog een te kopen, omdat die andere zo fantastisch beviel, maar deze waren van hello kitty en cars. Ik hou niet van hello kitty en cars vond ik voor een meisje niet zo leuk.

Je kunt de baby met deze wikkeldoeken inderdaad niet makkelijk overleggen, maar ons meisje wordt eerlijk gezegd sowieso wakker als je haar uit de mc haalt, ook als ze er zonder wikkeldoek in ligt.

Als ik zelf een mc had gekocht, had ik er waarschijnlijk wel een voetenzak bij genomen. Wij hebben hem echter gekregen van mijn zus, die hem niet meer nodig had. Als je je baby ook in mc op de wandelwagen wilt zetten, en er dan stukken mee naar buiten wilt in de winter, zou ik persoonlijk toch voor een voetenzak gaan. Een wikkeldoek is dan wat minder warm en niet winddicht. (Al zou ik dat niet aanraden: als je gaat wandelen lekker de reiswieg op de wagen zetten!)

Voor een lange trip in de auto: in het begin zou ik de wikkeldoek/voetenzak gewoon dicht laten. Als het wat warmer wordt in de auto, doordat de verwarming wat langer aanstaat, kun je het een stukje terug slaan.

Die kv dingen staan trouwens meestal ook wel op mp. Al zou je ook de huidige magazijn-uitverkopen van de grotere kv-filialen in de gaten kunnen houden!

20. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Thnx dames voor de ervaringen.. Als ik alles zo lees, gaan wij denk ik ook voor een voetenzak.
    We zijn trouwens niet van plan de mc veel op de kinderwagen te zetten.. Liefst gewoon de reiswieg.

Deel Deze Pagina