Dit heb ik al kwa kleertjes, iemand nog aanvulling?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Alexandra1988, Jul 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Hallo allemaal....

Ja hoor, ook een heleboel kleertjes heb ik al, maarja, de onzekerheid is toch te groot, dus vraag toch jullie hulp....
    Met al die uitzetlijstjes kom ik gewoon niet verder...

Dit heb ik kwa kleding, iemand nog een tip wat ik bij moet kopen?
    Alvast bedankt!!!

Maat 50
    3 pakjes met lange mouwen

Maat 50/56
    7 Rompertjes
    1 Pakje lange mouw
    1 Truitje lange mouw

Maat 56
    3 Boxpakjes
    1 Rompertje met halflange pijpjes
    2 Boxpakljes mouwloos

Maat 62
    3 Rompertjes
    2 Truitjes met lange mouw
    1 Bruine pull over
    1 Broek
    1 Vestje

Maat 62/68
    1 Rompertje
    1 Pyjama

Maat 68
    4 Rompertjes
    1 Pyjama
    2 Jasjes
    1 Truitje met lange mouw
    3 Broeken
    2 Pakjes
    1 Pakje korte mouw
    1 Blouse

(Onder pakje versta ik een truitje met bijpassend broekje)

2. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Misschien nog sokjes en mutsjes? Ik zou misschien nog iets van een (dun) vestje kopen voor als je naar buiten gaat, als ik het zo snel uitreken ben je ergens eind september / begin oktober uitgerekend dus een vestje o.i.d. zou misschien geen kwaad kunnen....?

3. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    o.i.d.?

Mutsjes heb ik er 6 en Sokjes 18 hihi, is wel genoeg denk ik he?

En dat vestje in welke maat?

4. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh, das zat joh ;). (Ik heb geloof ik nog maar 4 paar sokken en ik moet ik november bevallen ;)).

Ik zou zelf kiezen voor een maatje 56, is net iets groter, wel handig als er nog kleertjes onder zitten (ik heb zelf ook een maatje 56 klaarhangen). Ik schrijf inderdaad 'of iets dergelijks' omdat sommige mama's een jas ook prettig vinden, mijn ervaring is dat ik een vestje heel fijn vind bij zo'n klein baby'tje.

En als ze groter worden is het alleen nog maar leuker om weer wat nieuws te kopen ;)

5. niki86

niki86 Fanatiek lid

Jan 30, 2010
    3,635
    524
    113
    genoeg rompertjes kopen! ik vind die jersey van de hema zonder mouw super! die dingen heb je elke dag nodig en met een beetje pech 2 keer per dag als de luier een keer heeft gelekt.
    Je wilt niet elke dag gaan wassen dus koop genoeg voor een week iig. maat 50 hebben ze of niet of maar 2 weken aan.maar maat 56 en 62 kun je best wat leuke broekjes en truitjes kopen.

bij de h&m hebben ze super leuke dingen en kost geen drol.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou sowieso alleen nog in 50 en 56 dingen kopen, 62 en 68 hoef je je voorlopig nog geen zorgen over te maken en als de baby er eenmaal is, is het nog veel leuker om voor ze te shoppen ;)

Als ik het zo zie zou ik nog wat dingen bijhalen in maat 56, gewoon een paar losse broekjes en truitjes met lange mouwtjes die je met elkaar kan combineren.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,823
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou inderdaad nog wat hema rompertjes 62/68 bij halen. Die rekken ook vrij goed mee ;) -dus kunnen ze vaak net wat langer aan dan andere kleding.
    Vaak komen die wel in een setje 7 voor 10 euro in de aanbieding. Die zijn echt érg fijn.

Eventueel nog een paar extra in 50/56.

8. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Rompertjes maat 50/56 heb ik er 8, zou dat niet genoeg zijn denk je?

9. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou niet teveel meer bijkopen. Als ik kijk naar ons dan krijg je een hoop in de kraamtijd en anders heb je manlief er ook zo op uitgestuurd om wat bij te kopen.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,823
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    genoeg voor het begin ook eigenlijk, merk je dat het hard gaat, doordat er nogal eens naast gaat ofzo, dan stuur je je mannetje er gewoon op uit, om nog een aantal bij te halen.

11. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    volgens mij heb je wel genoeg zo in maat 50 t/m 56. je krijgt ook vast nog wat, mijn ervaring vooral maat 62.
    in september is het meestal niet meer zo warm en die hele kleintjes kunnen zichzelf nog niet zo goed warm houden dus die doe je lange mouwen en pijpen aan. daar heb je ook 7 setjes van. alleen als je een spuger krijgt, moet je misschien wat sneller wasjes draaien. ik zou er niet teveel bij kopen, want als je een grote baby krijgt, past ie het maar heel kort.
    en weet je al wat het is? als je neutrale pakjes hebt, is het ook wel heel leuk om echte meisjes of jongensdingen (in grotere maatjes) te kopen.

12. misa

misa Niet meer actief

-Ik zou iets meer rompers en kleding kopen in maat 62.
    -In 56 heb je denk ik wel genoeg, misschien nog stuk of 2 rompers erbij.
    -Een jasje/ vestje
    -Niet te veel in 50 kopen, beter 56, want 50 zijn ze vaak zo uit..!

13. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Ik denk dat als ik dit nog koop, is voor in het begin genoeg heb:
    4 setjes maat 56
    1 vestje maat 56

3 rompertjes maat 62
    1 broekje maat 62
    5 setjes maat 62

Maat 68 komt later wel toch?

14. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ligt het nu aan mij?? Ik heb nauwelijks nog 62 of groter gekocht. Voornamelijk 50 en 56. Wij zijn allebei niet groot en ik verwacht dus geen 'reus'. Dus de eerste weken komen we denk ik echt wel door met 50 en 56....
    Met mijn oudste kan ik niet echt vergelijken, die heeft de eerste weken in de couveuse gelegen, daarna een paar weken in 44 en daarna pas 50, dus das geen vergelijking. In vind alle babykleertjes in 62 er ook echt enorm groot uitzien....

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Ik dacht dat ons mannetje nooit in 50 zou passen omdat ze hadden gezegd dat het een grote baby zou worden... nou daar ben ik van terug gekomen want hij zit pas sinds deze week in maatje 56 en heeft dus vanaf zn geboorte in maat 50 gezeten. Dus moest mn schoonmoeder hals over kop nog ff naar de winkel om wat dingen maat 50 te kopen (had maar 1pakje maat 50 en 4 rompertjes ofsow)

Ook bij de Zeeman hebben ze op zich wel leuke dingen, is ook goedkoop. Van de week nog 4 rompers, 2 truitjes en een broekje gekocht voor 13euro.

Rompertjes is wel fijn om wat meer van te hebben. En een vestje voor als het wat kouder wordt. Ow en ik hoopte ook op kleinere maatjes van de kraamvisite maar de meeste kamen met maat 62 en groter aan... Of ik zou zelf specifiek dingen vragen in kleine maatjes of anders rekening mee houden dat je dus niet altijd kleine maatjes krijgt!

xxx sas

16. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    dag,

jeetje wat kopen jullie veel zeg...
    je doet toch minstens 2x per week een was~?
    en sokjes heb je er toch maar ene paar van nodig..
    die voetjes worden toch niet vies~~~'?

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ligt niet aan jou hoor... ik heb zelf ook alleen maar maat 50 en 56 gekocjt. Inmiddels heeft Tycho genoeg kleding in maat 62 hangen, alles gekregen van kraamvisite. Dus de volgende keer shoppen voor mn mannetje is voor maatje 64-68....

xxx sas

18. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    marywoods, ik koop ook nog geen grotere maatjes. weet niet hoe snel de uk gaat groeien en wat voor weer het dan is.

Share This Page