Vanaf wanneer alles kopen en in huis hebben?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ylana, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Vanaf wanneer is het gebruikelijk om je babykamer, kinderwagen, etc te kopen/in huis te halen?
    Ik heb al een dochter van 4, maar weet écht niet meer wanneer we het bij haar allemaal geregeld hebben.
    Wanneer doen jullie dit?
     
  2. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik ben nu 36 weken zwanger.. met 34 weken was de babykamer klaar.. dit weekend pas een nieuwe kinderwagen gekocht en de afgelopen weken de kleertjes ingeslagen en de spulletjes die ik niet meer had.

    Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 7 maanden alles al klaar.

    Maar moet wel zeggen, toen ik 7 maanden zwanger was kreeg ik echt haast ermee, ik lag nachten wakker.. het moest gewoon ala minute af... nesteldrang denk ik? haha..
     
  3. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    wij bestellen de kinderkamer pas in aug en de kinderwagen komt pas begin november (ben december uit gerekend)
    Kleertjes enz heb ik al :oops:
    En koop elke x wat kwa spullen.
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    met 18 wk ben ik de babykamer gaan kopen en deze was binnen met 29wk en staat nu in helemaal klaar. tussen door heb ik wat kleertjes gehaald enzo maar met wk 25 was alles er al of anders geregeld. alles is klaar gewassen en ingericht en kan nu de laatste wk lekker rustig aan doen
     
  5. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    hou je er wel rekening mee dat er bij sommige kinderwagens lange levertijden zitten? zou vervelend zijn als je em veel te laat binnen krijgt!
     
  6. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Wij proberen gewoon iedere maand iets te kopen. Heb alleen de laatste tijd wel al veel gehaald, dus volgende maand even iets minder. Ook hebben we een aantal dingen al gehad. Heb wel voor mezelf een deadline dat ik alles in huis wil hebben met 35 weken. Mocht het dan iets te vroeg geboren worden hoef ik niet te bevallen met de stress dat nog niet alles klaar is/ in huis is.
     
  7. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    12 weken: naar koopjes speuren, want we wilden sommige dingen retro hebben en dat kan heel duur worden....
    16 weken: ons eerste grote project, een kastenwand omdat we meer opbergruimte nodig zullen met een kindje erbij.
    24 weken: de kinderkamer, daar hadden we een tijdschema voor gemaakt. En 10 weken later was die kinderkamer inderdaad af :) Daarna nog een paar weekjes voor de badkamer...
    Met 37 weken was het klussen/verbouwen klaar, precies zoals gepland.

    Vanaf week 12 kocht ik tussen de bedrijven door kleinere dingen zoals lakentjes, luiertas, accessoires. En ergens in week 20 bestelden we vast de kinderwagen, die was er in week 26. Babykaartjes waren pas in week 36 helemaal geregeld, het bleek lastig iets te vinden dat we allebei mooi vonden. :rolleyes:
     
  8. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben in week 19 geloof ik begonnen met schilderen en de vloer doen.

    In week 21 hebben we de commode en het ledikant in elkaar gezet en de rest moet nog :D

    Ik denk dat ik wel alles klaar heb rond 30 weken!
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hadden als streven alles met 36 week af te hebben en dat is gelukt... was maar hgoed ook want met 37week was hij er.

    Ik begon al vroeg en kocht gewoon elke keer wat klein spul. Meubeltjes en kinderwagen hebben we ergens rond 16 week gekocht.
     
  10. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja de kinderwagen is al wel besteld.. die konden we nu al krijgen maar vind het zonde om hem nu al in huis te hebben vandaar november ;)
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben de babykamer al uitgezocht en kregen meteen een "whaaaah wat moeten we veel kopen" gevoel.
    De babykamer komt pas eind oktober, dan ben ik ruim 6 maanden. Dan is er nog tijd zat om de rest van de spulletjes te kopen. De kinderwagen gaan we ook snel bestellen denk ik.
     
  12. Niet meer actief

    Wij hebben de grotere uitgaven per maand ingekocht. Eerst de babykamer besteld met 16 weken, toen de kinderwagen een maand later, weer een maand later de maxi-cosi, enzovoorts. De kleinere dingen kochten we tussendoor, maar ook een beetje gespreid. Ik hield een lijstje bij van wat ik al had en wat ik nog nodig had. Verder hielden we de folders goed in de gaten en hebben we onwijs veel dingen in de aanbieding gekocht, scheelt lekker veel geld. Met 34 weken hadden we de belangrijkste dingen is huis, met 32 weken was de kinderkamer helemaal klaar. Het enige wat we nu nog willen hebben is een zeiltje voor onder het boxkleed, maar dat komt er steeds niet van om die te gaan halen :oops: . Voor de rest hebben we nu alles in huis.

    Liefs, Tanya
     

Deel Deze Pagina