Hallo! Wij willen dit jaar op vakantie naar Mexico. Onze kleine meid is dan net geen jaar oud. Zijn er van jullie die ervaring hebben met dit land of een soort gelijk land? Hebben jullie tips voor mij? Ik maak me best wel zorgen om de voeding, ik weet niet of ze daar wel mee kan eten met de pot. Ik ben heel benieuwd.
Ik ben vorig jaar naar Mexico geweest. Ik weet niet wat voor hotel jullie gaan, maar ons hotel had ook wel europees eten, daar had ze zat mee kunnen eten! Anders doe je even een belletje. Je kunt ook een flessenwarmer meenemen en olvarit potjes.
Ik ben 2 keer in Mexico geweest. Hangt er wel vanaf waar je naartoe gaat in Mexico. En in wat voor hotel. Heb je een groot resort en all inclusive? Want dan is er genoeg voor je dochter hoor. Fruit, pasta, rijst, brood enz. Allemaal soorten groente, rauwkost enz enz. Teveel om op te noemen. En anders neem je idd een paar potjes Olvarit mee. Veel plezier.
We willen gaan trekken bij o.a. Cancun en Playa del Carmen. Waar precies staat nog niet vast. Zijn jullie ook in dit gebied geweest?
Wij zijn vanaf Cancun naar San Cristobal geweest en toen weer terug,ook rondtrekken. Dan wel niet met een kleintje maar ik ben op geen bestemming geweest waar het eten niet te doen was en wij eten echt niet alleen bij de toeristische restaurants maar vnl tussen de lokale bevolking. Als het er maar schoon is vind ik het goed. Die kinderen worden er immers ook wel groot van.
Ik ben in Cancun geweest en Playa del Carmen. En er is vast en zeker altijd wel iets wat je kindje lust.
Wij zijn een paar jaar geleden ook in o.a. Cancun en Playa del Carmen geweest, behoorlijk westers en vanalles te krijgen aan eten.
Bedankt voor jullie reacties! We gaan vandaag naar het reisburo om alles vast te leggen. We weten nu ook nog niet precies naar welke plaatsen we willen gaan, maar wel rond Cancun en Playa del Carmen. We willen daar een beetje gaan rondtrekken, niet te veel, dat gaat weer niet met zo'n kleintje. Ze is dan nog net geen jaar en dan willen ze bij het CB nog geen inenting geven voor deze reis, dat vind ik wel jammer. Ze zeggen dat ze dan nog niet met de pot mee-eet, maar dat is natuurlijk wel zo. Ik zal eens kijken wat ze er bij de GGD van zeggen. Je kan natuurlijk wel goed opletten met het eten en muggen e.d.
hoi.. nou mn man is mexicaans en we zijn d dus al een paar keer geweest de inentingen kun je je kidnje gewoon laten halen hoor ik woon in de states en hier krijgen ze het zelfs al met 2 maanden oud.. gewoon standaard... muggen zover ik weet hoef je niet op te letten... ik ben zovaak gestoken daar uhm eten ja t is waar je van houd ze hebben veel gerechten met rijst en bruine bonen.. mijn dochtertje lust dat wel.. ook hebben ze veel vers fruit dat is wel hartstikke lekker. ik zelf heb een hele zwakke maag en kijk wel uit waar ik het vlees eet...vaak als je meer de lokale mensen ziet is het wel beter en lekkerder.
Bedankt! Bij de GGD raden ze aan potjes olvarit mee te nemen, ik denk alleen dat dat aardig wat weegt voor 2 weken . Ook zeggen ze bij de GGD dat je deet moet smeren omdat de muggen die malaria en knokkelkoorts overbrengen vooral overdag steken. Mijn man zegt altijd: "Er worden daar ook kinderen groot." en dat is natuurlijk ook zo!
ik ga ook potjes olvarit meenemen naar Turkije hoor! Van vers fruit kunnen ze volgens mij ook hepatitus ofzo krijgen.
Ja, dat heb ik ook gehoord, omdat dat fruit met "vies" water word gewassen ofzo. Ik was al even bij de drogist wezen kijken, er zijn ook fruithapjes in een plastic kuipje, weegt natuurlijk een stuk lichter dan die dikke olvarit potjes!
het water is in mexico schoner dan in de usa.. ik ben hier al 3 keer ziek geweest voedsel vergifteging in mexico niet 1 keer.... en malaria muggen in mexico? ik heb dr nog niet van gehoord erijnz wel muggen die vreselijk irritant zijn maar dat is alles volgens mij... ik zou sowieso olvarit potjes mee nemen een paar maar als ze op zijn bijv dan hebben ze daar ook babyvoeding in de winkel.. ven gerber dat is het merk... en de fv al sje dat nog geeft is ook goed dan raad ik de similac aan mocht de jouwe opraken... trouwens die is ook nog lekker heb t welles geproeft
Je hebt daar wel muggen die knokkelkoorts over kunnen brengen en daarom wordt hier in Nederland geadviseerd om deet te smeren. Daarnaast wordt geadviseerd om vaccinaties tegen hepatitis A en DTP te halen. Ik denk altijd maar zo, liever hier een prik dan dat ik daar in een vies ziekenhuis beland. Wij zijn vorig jaar in Mexico geweest en hebben eerst een (georganiseerde) rondreis gemaakt en op zich was het eten tijdens de rondreis best goed. Daarna hebben wij in een luxe all inclusive resort vlakbij Playa del Carmen gezeten. Het eten was daar uitstekend en gevarieerd.
hep a die zou ik idd ook halen.. maar ze zeiden dat het o het cb niet mocht mar de mijne heeft gister nog een prik daarvoor gehad... en die is net 2 maand dus lijkt me stug dat dat niet kan... en in mexico zijn ziekenhuizen helemaal niet vies iedereen denkt aan een 3e wereld land ofzo maar het is hartikke schoon schoner dan hier in de usa dat geweldig zou moeten zijn maar dat valt ook vies tegen... in ieder geval stel dat je ziek wordt dokters zijn daar ook heel goed en zh zijn oko gewoon schoon.. ze hebben alleen wat minder luxe zoals bijv ze hebben maar 1 of 2 rontgenfoto machines en niet 10 zoals in nl
Nou ik ben er vorig jaar geweest en de reisleidster vertelde dat de (overheids)ziekenhuizen niet zo zijn zoals wij hier in Nederland gewend zijn. Je kunt dan beter naar de "privé" (of hoe noem je dat ook al weer) ziekenhuizen gaan. Mja, iedereen zijn ding natuurlijk!
ik ben in verschillende ziekenhuizen geweest daar en waar ik ben geweest zijn ze echt schoon vind ik en goed.. ze hebben idd overheids ziekenhuizen maar dat is echt voor erg arme mensen en daar wordt je als je een reisverzekering hebt echt niet heen gestuurd... je kan dat trouwens ook zelf bepalen.. de muggen zijn dr wel maar dat is vaak meer in het binnenland..die knokkel koorts over kunne brengen.. ik ga zelf in juli weer naar mexico
Leuk! Wij hebben vorige week alles definitief gemaakt. We gaan trekken van Cancun, Merida, Campeche naar Playa del Carmen. Ik heb er echt zin in! We nemen w.s. gewoon potjes babyvoeding mee, dat is ze nu gewend, daar zijn het misschien weer andere gerechten. Ik heb ook geen zin in een baby die aan de diarree is . De muggen komen idd meer in het binnenland voor, er werd ons afgeraden om in de richting van Guatemala te reizen, omdat daar meer last is van muggen en ook malariaoverdracht.