Waar gebruik ik dit voor?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miles, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

ik ben een aanstaande mama die onwijs veel neust en speurt op internet hopend op antwoorden op al mijn mommy-to-be vragen. Nou kom ik geregeld producten tegen waarvan ik denk, waar gebruik je dat voor en is dat écht zo handig als de verkooptest je doet geloven?

Vandaar dat ik dit topic nu open, want ik denk dat er meerdere aanstaande nieuwe mama's zich bij veel spullen hetzelfde afvragen.

Om tot de kern van dit topic te komen...

- is een luieretui echt heel handig, of volstaat een vakje in de luiertas ook?

Mochten meer mama's spulletjes tegengekomen zijn waarvan ze denken, 'huh?', vraag het gerust, misschien kunnen we elkaar helpen!

2. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    ik vind ze super handig. Heb zelf die van kipkep en ik verkoop ook mijn eigen gemaakte. Die van kipkep drogen je doekjes niet in uit en kunnen een paar luiers in, je vouwt hem eventueel ook zo in hun bijpassende verschoonmatjes. Lekker fris want het ligt niet los in je tas en je kunt het ook zo eventjes meenemen ipv heel de tas....

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een luiertas met idd een paar luiers, doekjes, kleertjes, speeltjes, cremepje en noem maar op.

Maar ik heb inmiddels ook een luieretui omdat ik niet altijd zin heb om die hele luiertas mee te zeulen als ik heel ff weg ben maar soms toch als reserve wel even een paar doekjes en een luier mee wil nemen.
    Ik stop dus niet het luieretui in de luiertas. Dat zou ik wel erg dubbelop vinden idd.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.959
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat dit er een is van de categorie: als je het niet hebt, zul je het niet missen. Em als je het wel hebt, gebruik je het vast en zul je het vast wel handig vinden.
    Wij hebben een paar aparte vakken in de luiertas. Voor de situaties dat ik niet de hele luiertas mee wil slepen, heb ik gewoon één luier en een dun pakje billendoekjes in mijn handtas zitten.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, dit dus....ik had echt even geen idee waar je het over had.
    Ik heb niet eens een luiertas...:p

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen luieretui, nooit gemist. Wel een luiertas, maar die is tot nu toe enkel gebruikt voor als we gingen logeren als soort verzorgingstas voor mijn dochter.

7. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb wel een luieretui en ik vind het wel fijn.
    Maar is het echt nodig? Nee.

8. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb er zelf 1 gemaakt en vind hem handig 😊
    Alles bij elkaar in m'n tas, als we op oad zijn pak ik de luieretui en m'n dochter en loop naar het toilet.
    Of gooi de luieretui in m'n handtas!
    Ik heb een paar luiers, een pakje doekjes en een tube zinkzalf in de luieretui zitten

9. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Dus losse doekjes in een luieretui drogen niet uit. Moet ik dan voor me zien dat ik een paar doekjes uit het pakje trek en in de luieretui doe, naast een luier. Dus los (vochtig) doekje, plus luier= inhoud luieretui?

10. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Wat zijn jullie crea! Zelf een etui maken, hebben jullie daar een foto van?

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik wist niet eens dat het bestond... Dus nee, mis het ook niet.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Een watte? :D

Nee.

13. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik gebruik een "voor meer dan de helft leeg" pakje luierdoekjes voor in het etui. Vind ik fijner dan losse. Een vol pakje is te dik (en gelijk weer zo zwaar).

Over het nut van het luieretui.
    In het begin had ik altijd de hele luiertas mee. Was ook wel nodig qua ruimte. Nu kieper ik het luieretui en een drinkbeker in mijn handtas en kan ik weg. Het is vooral het gemak, een losse luier en pakje doekjes past natuurlijk ook.

14. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw

Als ik dit zo hoor zou de luieretui dus vooral handig zijn als je niet meer een volledige luiertas nodig hebt? Kijk dan snap ik het nut inderdaad;)

15. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Nee hihi ik doe er een pakje in maar die van kipkep zijn van en soort zeil en omsluiten heel t pak met een gat waardoor je de doekjes kunt trekken. Degene die ik zelf maak zijn van stof dus daar heb ik wel pakjes in die ik moet afsluiten anders heb je na een tijdje droge doekjes.
    Deze heb ik laatst gemaakt:

Bijgevoegde bestanden:

16. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Dit inderdaad mijn zoontje is 2,5 dus dan nemen wij de Luiertas eigenlijk nooit meer mee.

17. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw

Wat snoezig! Die roze vooral, maar hier moet dan ook alles roze zijn hihi :)

18. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Idem :) ik doe er meestal ook nog een rompertje en een spuugdoekje in. Mijn zoontje is nu bijna twee en dan is zon luieretui ideaal om in je tas te 'gooien' practisch en handzaam. Zon gesjouw die luiertas!

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Een luier etui??
    Ik prop een paar luiers en een rommelig pakje doekjes in mijn handtas... Wat nou luiertas :)

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb eigenlijk vanaf het begin al een luieretui gebruikt.
    Bij de Kruidvat waren ze toen 2 euro ofzo?

Ik gebruik een half pakje luierdoekjes en 3/4 luiers én luierzakjes.

Super handig, ik heb hem in de luiertas zitten. Als ik dan ergens moet verschonen pak ik de etui en heb ik in 1x alles bij de hand.
    Of als ik even een uurtje weg moet, etui mee en heb alles :).

Deel Deze Pagina