Na de zomer vakantie gaat mijn dochter van 2,5 naar de peuterspeelzaal.De peuterspeelzaal is aan de andere kant van het dorp en best een stuk lopen. Nu dacht ik om met de fiets te gaan maar dan moet ik mijn zoontje vervoeren met een maxicosi drager of in een fietskar. Mijn dochter past nog wel voor op de fiets ze weegt net 12 kg. Wat is jullie ervaring met maxicosi drager en een fietskar.
Ik heb een fietskar, omdat ik die maxi cosi drager doodeng vind. Kindje komt zo hoog te zitten. Voordeel vind ik ook dat de fietskar gewoon blijft staan als ik mijn fiets zou laten vallen. En ze zitten droog met regen. Kinderen kunnen er samen in als het slecht weer is of koud of als het hard waait. Voorstanders van die maxi cosi mee zullen juist met het verhaal komen dat ze het veiliger vinden dan de fietskar. Het is dus een beetje kiezen wat jij het belangrijkst/fijnst vindt.
Ik heb ook een fietskar. Mijn dochter vind het heerlijk. Ligt in haar babyschaal om zich heen te kijken, en zit droog en uit de wind. Het enigste "enge" wat ik eraan vind is dat ik bang ben dat andere mensen (ondanks de vlag erop) mij over het hoofd zullen zien en mijn kar aanrijden. Als ik zelf komt te vallen blijft de kar rechtovereind staan.
Ik ben ook helemaal blij met mijn fietskar. Onze zoon zit er al in sinds hij 10 weken oud is en vindt het heerlijk. Hij zit altijd droog en uit de wind en, zoals hierboven ook al beschreven, blijft hij rechtop staan als ik zou komen te vallen. Het blijft altijd opletten en ik fiets een stuk voorzichtiger. Er kunnen inderdaad twee kindjes in, dus dat is helemaal gemakkelijk. Het trapt een stukje zwaarder maar dat zet je je fiets gewoon een versnelling lager. Ik zelf vind zo'n maxi cosi drager heel eng. Ik weet niet waar je woont? Maar wij hebben onze kar bij I-tek gekocht (google maar) en daar zijn ze veel goedkoper dan bij een gewone fietsspeciaalzaak, en zeker net zo goed!
Hier iemand met een maxicosi op de fiets en ik vind het een ideale oplossing. Maar het is dan ook maar 5 minuutjes heen en 's avonds 5 minuutjes terug. Je moet wel even wennen aan het wiebelige gevoel. Had ik langer moeten fietsen naar de opvang had ik zeker voor een fietskar gekozen. Maar om nou nog 35 minuten met een lege fietskar te fietsen? Daarnaast kan ik deze niet laten staan bij de kinderopvang en maxicosi wel, die is natuurlijk een stuk kleiner. Ik heb trouwens wel veel bekijks
Hoi, wij hebben ook zo'n maxi-cosidrager en hebben er veel mee gefietst met ons dochtertje wel altijd met z'n tweeen. Was op zich een prima ding die we via MP hebben gekocht.