Helemaal losgeslagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanMJ, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik was net bij een speciale koopavond van de intertoys. Je kreeg over het totaal bedrag 15 procent. Voor mij een goed moment om de sinterklaas cadeau's in te slaan voor Max. Maar wat was het moeilijk... Ik vond alles zo leuk en kon niet stoppen en mezelf beheersen... Uiteraard heb ik veel te veel geld uitgeven aan cadeau's. En hij wordt nog 1 dus hij zou er denk ik niet eens veel van mee krijgen... 2 weken later is hij al jarig en dan hebben we ook al een 1,2,3 fiets voor hem gekocht. Eigenlijk heel stom, maar ik ben zo bang dat ik hem te kort doe... Slaat natuurlijk nergens op, en nu voel ik me alweer een beetje schuldig. Vriendlief komt zo thuis en ik denk dat hij niet echt vrolijk wordt als hij de cadeau's op tafel ziet....

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Woooooow

Heb je nog in je achterhoofd zitten dat e ook nog cadeaus van familie/vrienden krijgt...

En hij het inpakpapier waarschijnlijk leuker vind als de inhoud ;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Jeetje zeg wat een stapel!!! Dat krijgen mijn kids samen nog niet eens.. Ja misschien met de cadeaus van opa en oma erbij gerekend ;)

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Oeps ... beetje overdreven denk ik ;)
    Kan me voorstellen dat vriendlief het niet heel grappig gaat vinden.
    Ik vind dat kadootjes wel speciaal moeten blijven, ze kunnen maar met weinig tegelijk spelen he!

5. Marieke1983

Wat heb je eigenlijk gekocht? Ben wel benieuwd :)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wow wat veel! Kan me stiekem wel een beetje voorstellen dat je vriend misschien niet zo vrolijk wordt als hij dit ziet :p

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hahahaha mama wil graag meespelen volgens mij :D

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Oh ik herken het hoor, het liefst zou ik ook van alles inslaan omdat ik het hen zo gun.

Echter willen we zelf ook nog op een redelijke manier in onze woonkamer "wonen" zonder dat het op een speelgoedwinkel lijkt. :D

Dus hier echt heel streng met iedereen afgesproken dat ze 1 cadeautje per stel krijgen (dat zijn dan 4 cadeautjes in totaal) voor sinterklaas. Speelt ook mee dat onze zoon autistisch is en het anders helemaal niet meer kan overzien. Dan krijgen ze vaak met kerst ook nog wat van de opa's en oma's (en soms ook nog wat van ons).

Ben wel benieuwd wat je nu allemaal gekocht hebt, is het alleen voor sinterklaas of heb je ook meteen verjaardagscadeau's ingeslagen?

9. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    ik vind het wel meevallen eigenlijk... Wij kregen thuis vroeger ook altijd een hele berg met Sinterklaas.. Wel vooral kleine cadeautjes en een nieuwe pyjama enzo... Mijn dochtertjes krijgen alleen cadeautjes met sinterklaas en hun verjaardag, dus dan mag er best een beetje verwend worden vind ik!

10. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Morgen ga ik trouwens zelf ook naar die speciale kortingsavond... ben benieuwd haha...

11. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik vind het ook meevallen hoor! Hier krijgen ze nog wel wat meer..:)

12. MamavanMJ

Ja stiekem vindt mama het erg leuk. Er zit ook wel een gevoelig verhaal achter. *gaat poging wagen om het te vertellen zonder te huilen*

7 jaar geleden was ik net 17 jaar. Ik raakte ongewenst zwanger. Ik wilde heel graag het kindje houden, maar iedereen vond me veel te jong, we hadden geen geld, wel schulden, een studenten woning van 20 vierkante meter en weinig mensen om ons heen. Ik heb te horen gekregen dat als ik het kind zou houden ik alles kwijt zou raken. Ik was 17 jong en heel naïef en heb toen "gedwongen" besloten om de zwangerschap te beëindigen.
    Ik heb hier jaren lang heel erg mee geworsteld en kon niet met mezelf leven. Na jaren lang therapie te hebben gehad ben ik het een plekje aan het geven.

Maar zo wil ik mijn zoon niet te kort doen. Alles wat ik mijn sterretje *Joey niet heb kunnen geven wil ik Max wel geven. We kunnen het nu wel financieel missen. We hebben genoeg ruimte. Ik denk dat ik daarom een beetje los ben gegaan. Ik was bang dat ik anders dat gevoel zou voelen dat ik net zo goed *Joey had kunnen houden. Slaat nergens op dat weet ik, maar zo voelde het even.

De tranen stromen ondertussen wel, maar het lucht wel op om het eens zo op te schrijven.

13. beccie

beccie Niet meer actief

wow dat ziet er leuk uit :D ik krijg nu al zin in pakjes avond :D
    maar op die leeftijd vond mijn zoontje het papier leuker dan de pakjes zelf hihi

14. MamavanMJ

Wat ik trouwens heb gekocht:

Toet Toet autobaan
    Toet Toet Auto
    Apptivity iPad Houder
    Zachte trein
    Grote Lego doos
    Lego vrachtauto met 3 auto's
    Boekje
    Interactieve boerderij puzzel met geluid

Dit is echt alleen voor sinterklaas. Voor zijn verjaardag krijgt hij die rode 1,2,3 fiets van de Intertoys (denk ik, we twijfelen nog over het model) en de boerderij van duplo, de ballen baan en een trommel

15. Marieke1983

Waar je wel voor moet uitkijken, (spreek uit ervaring!) dat teveel speelgoed juist leidt tot verveling. Ze pakken niks meer omdat ze gewoon niet weten wat! Ik heb de helft weggedaan een tijdje terug en nu spelen ze veel beter.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Pffff wat jammer en heftig om te lezen dat jouw omgeving toen niet de ballen hadden om je te steunen in jouw besluit.
    Vreemd maar ik voel heel erg de drang om tegen je te zeggen dat je het recht hebt om te rouwen om je eerste kindje. Want hoe je het ook went of keert je bent je kindje verloren door toedoen van een ander.

Wel hele leuke cadeau's die je hebt uitgezocht hoor.

17. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Heerlijk toch? Hier ook al een berg hoor, vroeger thuis ook.
    Sterkte met het verwerken, je doet hem iig niets tekort!

18. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Hier het zelfde hoor. Onze dochter krijgt ook een berg en het enige wat ze echt leuk vind zijn de honden..

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is kind is één!! 1, uno, one, un!!!!

Dit is toch absurd? Dit heeft niets te maken met moederliefde, dit is koopziek zijn.

En niets te kort doen? Geen enkel kind wordt beter van zo'n berg kadoos.. nergens goed voor dus misschien moet je dat beeld even loslaten. Tekort doen doe je wanneer je je kind onvoldoende kwaliteitsaandacht krijgt, het koud heeft, onvoldoende eten, te weinig uitdaging etc... kadoos en spullen hebben geen werkelijke toegevoegde waarde.

Ik lees nu je verhaal.. en hoe naar ik het ook vind dat je een kindje bent verloren.. je kunt dit beter op geen ENKELE manier projecteren op je levende kind. Dus niet negatief maar ook niet zogenaamd positief. Je moet er mee leren dealen zonder dat je je levende kind verwend. Dit is niet zijn ding, dit is jouw ding. Ik wens je er veel sterkte mee.

20. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! Wij waren ook van plan om te gaan, maar daarna zagen we dat er een 3 halen, 2 betalen koopavond bij ToysXL komt, dus gaan we daar naartoe (zin in!)

Deel Deze Pagina