Sinds een paar uur is Sophie zo erg aan het hoesten,echt een harde zeehonden hoest wat niet stopt,toen ze net gegeten had kwam het er ook meteen weer uit...zo zielig....verder is ze wel redelijk vrolijk...en ligt nu in bed en het lijkt of ze ieder moment weer van het hoesten gaan spugen...heb al hoestdrank gegeven van Natterman speciaal voor kinderen droge en prikkelhoest,deze hielp afgelopen dagen erg goed maar nu niet meer...ze heeft geen koorts,heb haar wel een zetpil gegeven omdat ze ook klaagde over haar oortje,verder staat haar bedje omhoog,schaaltje water op haar kame.... Wat kan ik nog meer doen? Ze hoest zo hard...heb ook zoutoplossing gegeven...
nou je hebt al best veel gedaan. zou zo niet weten wat je nog meer kunt doen. hoop dat ze snel opknapt, want is idd erg vervelend zeg.
Djenno is ook sinds een paar dagen flink aan het hoesten. Heeft ook koorts erbij en veel snot. Gewoon een goede griep denk ik. Ik geef hem tussistin druppeltjes, babyneusspray voor als zijn neus echt potdicht zit en smeer hem voor het slapen gaan lekker in met Luuf. Bij hoge koorts een zetpilletje en verder lekker veel water laten drinken. Ik hoop dat hij er weer snel vanaf is, vind het toch wel zielig om hem zo te horen hoesten en te zien snotteren.
Hier is het ook hopeloos met het hoesten. Wat hier nog wel eens wil helpen is om een doorgesnede ui op de kamer te leggen en inderdaad lekker insmeren Luuf, zoutoplossing in de neus en een wat hoestsiroop. Dit waren ook de tips van de huisarts. We merken we dat als we met haar buiten lopen dat het hoesten minder is en als we haar daarna wegleggen voor slapen het ook beter gaat. Als het echt heel erg is zou je nog in de badkamer kunnen stomen, dan komt het los. Als dat allemaal niet hielp konden we van de HA een verstuiver krijgen met medicijnen of zo. Maar voorlopig proberen we het gewoon op de bovenstaande manier
Hallo dames, ik zit mee te lezen want ik heb hier ook een kleintje die zwaar verkouden is. Maar kunnen jullie me ook vertellen wat Luuf is? Ik herken de naam niet. Alvast bedankt.
Luuf is een verkoudheids balsem. Te koop bij de drogist. Wel even goed kijken dat je de baby variant hebt. Te smeren op het borstje. Len is alweer bijna beter..5 dagen flink ziek geweest...nu nog snotteren en hoesten maar de koorts is weg gelukkig..
pfff...hier echt een drama nacht gehad,hoesten hoesten en nog eens hoesten en spugen.... zelfs de huisartsenpost gebeld,maar die konden ook even niet mee betekenen,ze zeiden je bent op de goede weg met alle middeltjes...zolang ze geen koorts heeft en levendig is,is het uitzieken volgens hun...en het heerst weer....ja wanneer heerst er niks.... Ze ligt nu ook weer op bed,bekaf natuurlijk en af en toe hoest ze,hopelijk blijft dat zo. Ik heb nu ook pillentjes van VSM gehaald Caltrivat om de weerstand te verhogen,hopelijk helpt het! TIP! Geef geen melk,melk stimuleert de aanmaak van slijm.... Succes iedereen!
Bij mijn dochter werkt bisolvon voor kinderen erg goed, wordt eerst erger maar zodra het slijm eruit komt is het over.
zit ook ff mee te lezen.. mijn dochtertje is sinds een paar dagen snotverkouden ...(gaat gelukkig al wat beter) maar het hoesten houdt nog aan.. zo zielig... soms zo hard dat ze het gewoon uitkrijst ...! Vaak als ik haar net eten heb gegeven en haar over mijn schouder leg voor een boertje , moet ze altijd zo hard hoesten dat het er gelijk uit komt.. soms wel 3 x op een dag.. arme schat ..en ik er natuurlijk helemaal onder.. ! maar net als ik zeg , het gaat het gelukkig wat beter ! maar ondanks dat , levendig dat ze is !
Hallo, Imane had het precies hetzelfde.....de zeehonden hoest (bij het hoesten soms overgeven), snotverkouden en koorts. Dus wij zijn ook naar de huisartsenpost gegaan en zeiden dat Imane gewoon ziek is en moest uitzieken. Maar naar een paar dagen had ze nog steeds koorts dus iets klopte niet. Dus zijn wij afgelopen maandag toch maar naar de huisarts gegaan. EN WAT BLEEK....ze had luchtweginfectie die misschien veroorzaakt werd door een RS-visrus....Dus imane kreeg een antibiotica kuur van 7 dagen....en wij zijn nu op dag 2 en het gaat stukken beter met haar....koorts is ook weer gezakt, hoesten is ook minder geworden....dus HET GAAT WEER GOED MET HAAR! Dus mijn advies is GA NAAR JE EIGEN HUISARTS Groet, Chaimaa
Kan je niet gewoon naar de huisarts gaan en vragen naar een niet-homeopatisch hoestdrankje.... klinkt namelijk als een hardnekkige hoest en vraag me af of daro/nattermann/tussistin daar wel tegen op kan... zou het gwoon langsgaan en vragen.... beterschap voor je meisje!
Hallo, Hier ook een snotverkouden ventje. Nu vroeg ik me af, of hij al luuf mag en bisolvon? Hij is bijna 3 maanden. Luuf is toch een soort dampo he, om de neus open krijgen he? En Bisolvon? is dat voor de hoest? bedankt alvast Gr Karin
luuuf mag gewoon zie : http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=849 bisolvon zou ik niet weten ik heb hier tussistin gebruikt toen mijn ventje nog zo klein was (wel iets ouder dan jouw zoontje)
Luuf mag wel ? ik ben al een paar x bij de dokter geweest met mijn dochtertje en ik mocht er niks voor gebruiken , ja alleen neusspray.. verder geen druppeltjes ofzo omdat ze daarvoor nog te jong is...! ik wou als ik jou was eerst maar aan je huisarts vragen wat je wel mag gebruiken voordat je van alles koopt.. omdat je zoontje ook nog geen 3 maand is..
Ben net weer bij de huisartsgeweest,ze klaagde ook steeds over pijn in haar oortje...helemaal nagekeken en ze heeft irritaties aan haar keel en oortje,geen kuurtje gekregen....wat dat is ook elke keer niet goed...heel veel stomen en heb neuspray gekregen,en die is ook goed voor het hoesten... Hopelijk knapt ze snel op! en gaat het zonnetje weer eens lekker schijnen...maar volgens mij krijgen we eerst nog een griepepedimie...dat zei de huisarts al...als deze weg is staat de volgende weer op de stoep...fijn.... Gelukkig heeft ze vannacht goed geslapen,en is ze nu een dagje bij oma..kan ik even bijtanken....