Ik ben op zoek naar iets dat mijn zoon van 1 wil eten nu hij ziek is. Wat tot nu toe gewerkt heeft (soms dan): - banaan - druif - avocado - broccoli - spinazie - kaas - soepstengel - gekookte rijst - vanillevla - pasta uit een potje - een paar frietjes Maar ja, dat hij het ene moment spinazie wil, betekent niet dat hij het het volgende ook wil helaas. Omdat het zo belangrijk is dat hij überhaupt eet, maakt het even niet uit hoe verantwoord het is en dat hij nu eenmaal in een fase van uittesten is. Heeft iemand nog iets wat vaak werkt?
Geroosterd brood inderdaad, of een beschuitje, zonder beleg of met een beetje boter, jam of kaas Soep, groentesoep, kippensoep Yoghurt, vla Meer krijg ik er meestal niet in bij dochter. Paar weken geleden was ze echt behoorlijk ziek, hoge koorts ook en toen wilde ze alleen pap...
beschuit crackers soep fruit (maar dat beperk ik wel) rijst met een beetje saus yoghurt, kwark soepstengel handzame stukjes groenten
Toen ze rond die leeftijd ziek was wilde ze alleen maar flessen melk. zolang ze blijven drinken is het niet zo erg dat ze niet of minder eten.
Inderdaad, drinken is het belangrijkste. Wat er dan nog aan eten in gaat is alleen maar mooi meegenomen denk ik
Ziek betekend hier dat meneer niet wil eten Ik koop dan vaak appelsap. Dat hij vind hij heel lekker dus dat krijgt hij dan of chocolade melk. Misschien niet gezond maar iets is beter dan niets hier
hij is nog maar 1 keer echt echt echt echt ziek geweest en tien heeft hij 1 mini hapje van een banaan gegeten en 2 lepeltjes van een danoontje. Nu is hij verkouden en eet hij alles nog . Zolang ze drinken vind ik het goed. Welk drinken maakt niet uit. Al is het driekwart diksap en een kwartje water. Als hij maar drinkt.
Mijn dochter is iets ouder, maar wat er hier altijd ingaat is knijpfruit. Dat krijgt ze normaal nooit, maar heb altijd wat noodrantsoen staan. Vorige week was ze snotverkouden en koortsig, wilde ze ook niks eten, maar wel knijpfruit. Misschien werkt een potje fruit ook goed als ze nog wat kleiner zijn.
Misschien tijdelijk overstappen op poedermelk nr 2. Daar zit in principe het meeste wat hij nodig heeft in.
Mijn moeder gaf ons vroeger altijd een witte boterham met smeerkaas of gestampte muisjes als we ziek waren. Dat is in mijn beleving echt eten voor ziek zijn. Het valt ook heel licht. Dat geef ik mijn dochter dus ook. Daarnaast gewoon fruit en vooral veel drinken. Ik geef trouwens lang niet altijd ander eten dan normaal. Het hangt er vanaf hoe ziek ze is. Vaak wil ze gewoon het normale eten, dus dan doen we niks anders. Alleen als ze duidelijk haar gewone eten niet wil, of zelfs een tijdje niet heeft gegeten, krijgt ze wit brood.
Ik houd het 'gewone' eten aan, wat we die dag eten. Als ze niet goed eet, krijgt een stuk fruit ofzo extra. En ik hoog de flessen dan op, krijgen ze ook meteen vocht binnen.
Als Raketje ziek is, eet ze heel weinig. Smaakt natuurlijk nergens naar als je verkouden bent, en dan ook eventueel nog keelpijn... Wel wil ze vaker dan anders drinken (borst) en dat vangt het tekort aan vast voedsel toch wel deels op. Wij blijven gewoon aanbieden wat we altijd aanbieden (met de pot mee) maar bieden eventueel wat vaker een tussendoortje aan zoals fruit, een cracker, yoghurt, dat soort dingen. En soms lukt dat Meestal stellen we vast dat ze zich beter voelt, doordat ze ineens een maaltijd naar binnen SCHROKT
Ik zou denken aan wat suikers en wat zout dan boel je je vaak sneller wat goed. Appelmoes of compote (zelf gemaakt) misschien nog slappe thee. Toen wij vroeger ziek waren kregen we appelsap en beschuit.
Knijpfruit, uit de koelkast. Lekker verzachtend voor zere keeltjes, makkelijk te eten en vult ook meer dan sap.