Hoi, Advies nodig! Wij hebben een Babboe City bakfiets. Nu twijfel ik alleen of ik voor de nieuwe baby een maxicosi standaard of een babyschaal ga aanschaffen. Qua bescherming/afscherming voor de wind etc vind ik een maxicosi fijner denk ik. Maar ik ben niet van plan iedere keer het onderstel van de kinderwagen mee te nemen (wel de draagdoek). In dat geval lijkt een maxicosi mij weer helemaal niet makkelijk, want ik laat hem ook niet zomaar achter in de fiets? Wie heeft dé tip? Waar moet ik nog meer aandenken en wat vonden jullie fijn?
Ik hoor heel slechte verhalen over die babyschalen. Hier de maxicosi in de bakfiets. En die laat ik er gewoon in.
Hier had ik altijd een maxicosi in de fietskar staan en die liet ik er gewoon in zitten. Ging er niet mee slepen, ik nam altijd de draagzak mee. Ik gebruikte hier trouwens niet mijn "goede" maxicosi voor. Die bleef gewoon in de auto staan. Voor in de fietskar had ik een 2e hands maxicosi a 15 euro. Zo hoefde ik niet te slepen met mn goede maxicosi en ook geen grote ramp als hij uit de kar gestolen wordt.
Maxi cosi drager. De babyschaal werkt echt niet, lijkt me helemaal niet lekker zitten en je kindje moet echt al goed kunnen zitten voordat ze een beetje goed in die schaal zitten. De maxi cosi drager vind ik ook fijner dat tie mee veert. Zo heeft je kindje toch minder last van de hobbels!
Bedankt voor jullie adviezen! De babyschaal hebben we bij mijn zoontje gehad en vond ik ook wel fijn hoor. We hebben nu alleen een andere bakfiets, waarbij het bankje iets hoger en dus minder beschut zit. Maar jullie zijn vrij unaniem over de maxicosi Een tweede aanschaffen zou inderdaad misschien nog een idee zijn dan, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het er niet op gokken om onze goede maxicosi in de bakfiets te laten staan.
Koop een 2e hands maxi cosi van marktplaats. Geen gesleep tussen de auto en fiets. Je kunt alles gewoon laten zitten. Mc meenemen is echt niet te doen als je gaat winkelen. Nog nooit gehoord dat mensen die stelen...
Hier net onze bakfiets opgehaald Incl maxicosi adapter. Vond dat toch een veiliger idee dan een babyschaal. Ik haal de stang van de maxicosi tot gewoon door het slot heen
Dat de baby de eerste 4 (of 3, weet het niet zeker) maanden sowieso niet mee kan op de fiets. Dat wordt namelijk afgeraden tot die tijd. Ook in de schaal of MC.
Dank je wel, dat ga ik denk ik inderdaad maar doen over een paar weken! Nooit aangedacht. En dat ze nooit gestolen worden, ben ik hier in de stad niet zo zeker van Helaas! @Jajo ; Ik vind de maxicosi ook een veiliger idee dan de babyschaal. Plus het idee dat de baby wat meer afgeschermd zit van de wind etc. @Flamingooo ; Dat weet ik. Dank je wel voor de tip. De babyschaal hebben we bij mijn zoontje ook pas vanaf 3-4 mnd gebruikt. De maxicosi zou ik misschien wel iets eerder gebruiken op korte stukjes, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Wij hebben vanaf drie maanden de maxicosi gebruikt in de Babboe City, in zo’n steco houder. Eerst heel voorzichtig rijdend over bobbeltjes en daarna steeds wat verder. Ging erg goed! Vanaf ongeveer 8mnd kon ze goed in de babyschaal zitten, die gebruiken we nu nog. Wat ik wel lastig vond is dat er nog maar weinig ruimte overblijft voor spullen. Ik heb dus een achterrekje en fietstassen erbij gekocht.
Wij hebben een maxicosi houder die hoort bij de bakfiets. Dan is er nog genoeg ruimte onder de maxicosi voor spullen en er zit vering in. Hier al met vijf weken op pad gegaan.
Mijn zwager heeft een plank ingebouwd op de bakfiets, met daarop een maxi cossie adapter die gewoon achter op de fiets kan vastgemaakt. Als je inderdaad een 2e maxi cosie zou hebben zou je hem misschien wel op dat rekje vast kunnen maken.
Maxicosi houders kun je prima op marktplaats vinden trouwens. De meeste worden maar een maand of negen gebruikt.