Maxicosi of cybex voor autostoel?

Discussion in 'De babyuitzet' started by itakepictures, Jul 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Hier uiteindelijk de cybex aton 4 gekozen, vooral vanwege prijs. Ik begin nu alleen toch te twijfelen, omdat van maxicosi in de vervolgstoel (vanaf 1 jaar) het kindje volgens mij ook achteruit vervoerd kan worden en bij die van cybex kan dat niet dacht ik. Vanmiddag maar even bellen naar de baby zaak ;)

2. Nonie

Nonie Bekend lid

Mar 28, 2014
    502
    1
    18
    cybex is wat veiliger idd.
    ml is hier ook van de autostoeltjes, bekijkt alle crashtests, vooral uit duitsland omdat zij wat onafhankelijker zijn dan de gesponsorde tests hier in nl..
    liggend vervoeren is zeker een pre de eerste maanden, babytjes mogen niet te land in de autostoelhouding zitten. daar doen we in nl niet zo moeilijk over geloof ik, maar is voor de houding en ontwikkeling wel heel belangrijk!

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond het een gedoe, eerst de kinderwagen uitladen (Bugaboo Cameleon), dan de adapters erop, dan de maxicoso eruit en daarna weer het omgekeerde. Die adapters waren echt lastig om goed vast en los te klikken. Ik vond het veeeeeel sneller om de kleine uit de mc te nemen en in de draagdoek, dan kon ik tenminste een gewoon winkelwagentje nemen en had plek voor de boodschappen in de kofferbak.

In het begin deed ik het wel hoor, maar al snel vond ik het echt super irritant om overal die mc mee naartoe te slepen. Je kindje mag er toch maar beperkt inliggen.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    De vervolgstoel van Cybex past toch ook niet op het onderstel? Dan moet je sowieso toch naar een andere stoel of ander systeem?

Ik ben benieuwd wat ze zeggen bij de babyzaak ;)

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Oke. Maar bij mij zaten de adapters gewoon aan de maxicosi vast zondag dat ze er steeds op en af hoefden.
    Ik vond juist een draagdoek knopen meer gedoe haha.
    Ben benieuwd hoe t nu gaat..

6. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Ahhh, een draagdoek dus. Ook een optie misschien.

7. Maya1982

Maya1982 Actief lid

Oct 7, 2014
    140
    0
    0
    In de babypark zeiden ze dat kindje er dan wat langer in kon. Wij twijfelden tussen deze en de pebble plus van mc. Maar verschil in kosten is kleiner dan je denk. Dat zat in het systeem dat je erbij nodig zou hebben. Bij cybex zou je bij de volgende stoel geen nieuw systeem nodig hebben (zou dan ingebouwd zijn in stoel) en bij mc opvolgmodel wel. Dus op de korte termijn is cybex duurder, maar op de lange termijn gaan ze gelijk op.

Lijkt nu bijna of ik er verstand van heb, maar dat is niet zo. Ik herhaal nu even wat verkoper vertelde en ons voorrekende.

Wij hebben trouwens de ABC Zoom tweelingwagen en met de mc adapters passen de cybex stoeltjes ook gewoon.

8. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

Mar 26, 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Ik heb ook een cybex, hij is prima alleen wel erg zwaar vergeleken met maxi cosi.

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de cybex junu en die bevalt heel erg goed. Helemaal niet zwaar en vooral: veel minder log en groot... fijn in kleine auto's met kleine achterbankjes. Ik til hem zo (zonder deuren achter) tussendoor langs de voorstoelen naar buiten. Geen enkel probleem. Niet met kind en al erin natuurlijk. Ook het vastmaken van dat ding voor de buik langs vind ik veel handiger dan die irritante vijfpuntsgordels. En veiliger. En ideaal om je boekje op te leggen onderweg (voor mn zoontje dan)

Wij hebben er ook een van Maxicosi trouwens, dus ik kan prima vergelijken. Met die maxicosi zit ie veel hoger, heb je veel meer ruimte in de diepte nodig ook. En qua gewicht vind ik het echt weinig uitmaken.

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Wij gaan voor de Cybex. De knoop is doorgehakt. Puur om de veiligheid. En ik heb vergeleken. Ze zijn amper zwaarder dan de MC Pebble. Wel goedkoper met de basis eronder.

We weten nog niet of we gaan voor de Aton4 of de Aton Q. Ik kan de verschillen nog niet echt zien.

Share This Page