Welke kinderstoel hebben jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beepje, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    #1 Beepje, 15 jan 2015
    Laatst bewerkt: 15 jan 2015
    Onze knul is nu 3,5 maand oud. Wij zijn ons nu langzaam aan het orienteren op een kinderstoel. Maar helaas zien we door het grote aanbod de juiste kinderstoel niet meer :D

We zijn nog niet in een winkel gaan kijken, dit komt nog. We neigen zelf naar de Tripp Trapp van Stokke. Die is lekker compact en kan lang mee. Onze woonkamer is niet heel ruim dus een compacte stoel is wenselijk. Alles is apart verstelbaar aan deze stoel dus dat is ook wel fijn denk ik. Een opklapbare variant is geen optie omdat ik die dan telkens ergens zou moeten opbergen en ik niet zou weten waar.

Kinderen zouden ongeveer tot 12 jaar op de Tripp Trapp kunnen zitten. Maar nu hoorde ik van een vriendin dat kinderen rond 4 jaar echt niet meer op zo'n stoel willen, maar op een echte eetkamerstoel. En of die stoel nog wel lekker en stoer zit als je ouder bent... Hier zit wel wat in, maar ik denk ook dat het er aan ligt hoe je er mee omgaat met je kind.

Tja verder is de Tripp Trapp ontzettend duur. Als we hiervoor gaan dan wacht ik de mamamazzeldagen van de prenatal af. Deze zijn meestal eind maart/begin april en tegen die tijd is onze jongen een half jaar.

Maarrrrr welke kinderstoel hebben jullie en waarom?
    Met blad of zonder blad?
    Alle tips en adviezen zijn welkom! :D

2. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Hier een childwood lambda.
    Childwood Lambda Chair | Childwood Lambda Chair | Baby-Dump

Waarom? Wij vonden hem mooi. Met blad dat leek mij wel handig en blijkt in de praktijk ook erg handig.
    De prijs speelde ook mee, 89,00 vonden wij een prima prijs. Het is ook een meegroeistoel, dat vonden we ook prettig. Het blad is naar achteren de kiepen en kan er ook af evt als onze dochter ouder wordt.

Groot nadeel van de stokke vind ik de prijs en alle losse dingen zijn ook duur. Ook is de stoel niet echt miijn smaak.

3. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben ook de tripptrapp, ik had eerst de Tiamo gekocht maar wat een prutkwaliteit was dat, ik mocht hem gelukkig inleveren bij de babydump ( ook al zat ie al in elkaar), met bijbetaling de Stokke gekocht. Mooie kwaliteit.

Dochter zit er goed in, en zit echt aan tafel met ons, dat vind ik echt een plus. Dat betekent zonder blad dus.

4. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Ik zweer bij de Tripp Trapp. Mijn zoon is inmiddels ruim 2 en heb vanaf het begin veel plezier ervan gehad. Eerst met newborn set, vervolgens met babyset en stoelverkleiner en inmiddels kan hij zelf van en aan tafel. Vrienden van mij gebruiken de Tripp Trapp nog steeds voor hun dochters van 8.
    Het is even een aanschaf maar hij gaat echt lang mee

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben 2 Bloom kinderstoelen. Zijn hier super tevreden over. Kunnen ze ook heel lang inzitten en ook al in vanaf de geboorte. Is heel klein qua stoel vind ik, dus neemt weinig ruimte in.

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier staat de Tripp Trapp klaar voor gebruik maar het zal nog even duren eer die in gebruik wordt genomen ;) ben nu 36 weken dus nog even geduld.
    Wij hebben hiervoor gekozen vanwege de stevigheid en duurzaamheid. De volle pond heb ik niet betaald. Ik heb in november gebruik gemaakt van de actie bij baby dump. De babyset was toen samen met de stoel rond de €180 en kreeg de table top twv €50 gratis bij. Ik heb ook de newborn set erbij gekocht.
    Ik zou als ik jou was even de aanbiedingen in de gaten houden ;) en bij een mooie prijs je slag slaan.

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Stokke. Maar die staat boven en dochter zit nu in de ikea kinderstoel. Voor nu veel handiger. Over een tijdje gaat ze weer over naar de Stokke want die ziet er toch leuker uit :)

8. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dure kinderstoelen! Sorry maar ik heb zoveel geld echt niet over voor een stoel. Maakt niet uit hoe duurzaam die is. Geef mij maar de ikea kinderstoel.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben gekozen voor de Stokke Steps. Dat is een wipstoel + kinderstoel combinatie die als het goed is ook een aantal jaren meekan, tot onze zoon op een gewone stoel kan zitten.

10. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Wij hebben altijd een kinderstoel van Ikea. Voor deze baby gaan we tzt ook bij Ikea een stoel halen. Handig in gebruik, kindjes zitten er goed in en een normale prijs.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij willen graag de Chicco kinderstoel kopen, is blijvend afgeprijsd van 179,95 voor 129,95 Euro bij Babydump en ook andere zaken zag ik.

We zijn voor deze gevallen omdat we niet houden van Stokke en Bloom.

We kopen die ook pas na de geboorte, je hebt hem toch de eerste maanden niet nodig :D

Bekijk bijlage 438875

12. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Wij hebben de meegroeistoel van de prenatal. Kost €40,- en is een stevige meegroeistoel.

Op de praktijk(ben kinder ft) hebben we jaren tripptrapp stoele gehad. Maar hier zaten veel kinderen slecht op. Vooral als ze wat ouder worden. Nu dus ook een prenatal op t werk staan. Is even groot als de tripptrapp qua afmetingen.

13. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ikea 😁 ideaal, handig in gebruik en goed betaalbaar

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
  15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Wij hebben ook een trip trap

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hadden er een van tiamo (meegroeistoel), helaas is die tijdens de verhuizing overleden. nu voor mn oppaskindjes een ikeastoel en eentje die je in kan klappen, maar ik vind een meegroeistoel veel fijner als de kindjes wat groter zijn. ze kunnen er makkelijk zelf in klimmen en je hoeft ze dus minder te tillen.
    voor deze kleine komt er dus tzt weer een tiamo meegroeistoel.
    mn dochter (6jr) en mn zoon (4jr) zitten op een kinderstoel van Ikea, maar dat is meer een eetkamerstoel maar dan hoger. (een witte houten) en zitten er met veel plezier op. ik merk dat het met eten veel makkelijk is dan een gewone eetkamerstoel omdat ze beter bij hun bord kunnen

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben de brevi slex genomen, ook een verstelbare aanpasbare stoel die je gewoon door kunt gebruiken (ook door volwassenen). Thijmen zit er nog steeds op, wel handig want je kunt hem net wat hoger zetten waardoor het eten wat makkelijker gaat.

18. veense

veense Niet meer actief

Wij hadden voor de oudste een triptrap, maar idd, vanaf een jaar of 4 zat ze er echt niet meer op. En voor die tijd zat ze ook regelmatig in de IKEA-stoel.
    Dochter is ruim 9 als we weer een kinderstoel nodig hebben voor onze tweede, en er komt hier dus gewoon een simpele Antilop van de IKEA. Misschien niet zo mooi, maar wel erg praktisch en lekker goedkoop!

19. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Stokke stoel! al 3 jaar in gebruik en nog geen seconde spijt van gehad... Als onze jongste oud genoeg is gaan we die voor haar gebruiken en de oudste gewoon op een stoel.

20. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    tripp trapp!! wij zijn er erg blij mee, zoon zit er goed in en kan er zelf op en af klimmen.
    wij hebben stoffen eetkamer stoelen dus komende jaren blijft hij nog in zn eigen kinderstoel, wil geen pasta handen aan mn goede stoelen!
    en op een eetkamer stoel zitten kunnen ze pas als ze groot en lang genoeg zijn en niet net met hun kin boven de tafel uitkomen, zo wil je zelf ook niet aan tafel zitten toch?!

Deel Deze Pagina