Vraagjes over traphekjes

Discussion in 'Verzorging' started by wennepen, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Ik heb een aantal vraagjes over traphekjes:

Welk hekje hebben jullie?
    Waar heb je deze gehaald?
    Wat kostte het hekje?
    Wat zijn de positieve punten aan het hekje?
    Wat zijn de mindere punten aan het hekje?
    Kun je het hekje makkelijk met één hand open maken?
    Stond er bij jullie op het hekje tot hoeveel maanden het is? ik heb namelijk al verschillende hekjes bekeken waarop staat dat het max voor 24 maanden is.

2. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,976
    113
    Wij hebben de hekjes (hout) gewoon bij de Prenatal gekocht. Volgens mij waren ze 35,- per stuk, maar soms heb je ook een leuke aanbieding. Scheelt dan best wel, je hebt er toch een aantal nodig!
    Positieve punten: tja, ze werken goed. Snel en makkelijk te monteren.
    Negatieve punten: de sluiting is bij 1 hekje vrij snel kapot gegaan. gewoon afgebroken! We hebben toen wel een nieuw hekje gekregen.

Het hekje is met 1 hand te openen. Het vraagt wel wat handigheid en in het begin kan het wat stroef gaan.
    Over de leeftijdsgrens kan ik me niks herinneren. Maar wij hebben de hekjes nu ruim 4 jaar in gebruik. De jongste is nu bijna 2,5 dus we blijven de hekjes nog ongeveer 2 jaar gebruiken. Dus tot 24 maanden??? Dat vind ik maar raar. Bij ons konden ze nog niet veilig zelf de trap op en af met die leeftijd!

Lotte

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Misschien dat er vanaf twee jaar veel kindjes zijn die het hekje zelf open kunnen maken, dat ze er daarom op zetten tot 24 maanden.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben deze hekjes Bij Babypark de grote keuze uit verschillende veiligheidsartikelen: Traphek Safety Door Matchroom | Babypark.

Wij hebben er overigens 3. Op de eerste verdieping één bij de trap naar beneden en één bij de zoldertrap naar boven. Daarnaast ook één op zolder voor de trap naar beneden. Onder aan de trap op de begane grond zit een deur, dat scheelt ;).

Ze bevallen supergoed, er zijn niet echt negatieve punten aan deze hekjes (manlief is het daarmee eens, die heeft ze opgehangen).
    Hekje met 1 hand openmaken gaat prima.

Deze hekjes zijn ook tot 24 maanden (officieel). De verkoopster vertelde bij ons dat dit op elk traphek staat, dat is wettelijk verplicht. Schijnt te maken te hebben met dat kinderen eroverheen gaan klimmen etc. Ze kunnen de volledige veiligheid in theorie garanderen tot 24 maanden, maar in praktijk levert het vaak geen problemen op voor oudere kindjes hoor!

Voor tussen de keuken en woonkamer gebruiken wij de Kiddy Guard, een oprolbaar traphek. Die kan ik nog niet zo goed openmaken met 1 hand, maar er zijn veel meiden hier die dat wel kunnen. Voordeel daarvan is dat het minder ruimte inneemt!

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Of dat ze er over heen kunnen gaan hangen/klimmen....dan is het nog steeds gevaarlijk en kun je hem beter weghalen.

Share This Page