Maxicosi voetenzak nodig in eind mei / begin juni ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gizziemo, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    oh en in de winter kun je ook zo'n ''berenpakje'' nemen, ideaal. Ik heb er een van de ZARA met drukkers. Ideaal als ze wat groter zijn.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #22 sassie25, 6 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2013
    onze zoon is geboren op 10juni 2010. Ik heb nooit een voetenzak in de MC gehad voor mn zoon. Ik had een fleecedekentje gekocht bij zeeman (een baby fleecedeken 2 euro) en gebruikte dat als het wat fris was. Ik gebruikte de MC puur alleen als we weg gingen met de auto. Hij heeft nooit op het kinderwagenonderstel gestaan of achterop de fiets gezeten.

Voor onze dochter heb ik nu te leen een wikkeldoek/zak (?) van snoozebaby. Ook heerlijk warm, maar als ik die niet had kunnen lenen (ze kwam er zelf mee) had ik het met mn fleecedekentje ook wel weer gered :) Die doek heeft indd twee benen en gaten voor de gordels. Maar ik moet zeggen dat ik die er niet eens altijd er doorheen heb omdat ik haar ook nog weleens met doek en al in de kinderwagenbak leg (de) dat ligt/lag een beetje aan de temperatuur en of ze sliep ja of nee. Als ze slaapt vind ik het weer zo zielig om haar met haar voeten uit die benen te halen, wordt ze weer wakker. Dan is het handiger om haar zo met deken en al te tillen. En natuurlijk toen het zo vroor, vond het zo zielig als ze vanuit die warme doek in een koude kinderwagen te doen dus was/is het ook veel makkelijker als ik haar zo met deken en al kan optillen en in de wagen leggen.

Hier zou het dus een onzinnige uitgave zijn geweest :)

3. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Sluit ik me bij aan.

Ik ben ook begin juni uitgerekend en heb hem er ook bij zitten. Heb ook twee wikkeldekens (katoen) van Red Castle, dus ik kan kiezen wat ik ga gebruiken, maar als het kouder wordt is die zak wel fijn denk ik.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij alle 3 de kinderen niet gehad, ook niet gemist, als het wat kouder is doe ik een deken over hun heen

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier een begin mei kindje en toch nog best een poos de voetenzak gebruikt in dat seizoen! Zoiezo in de winter die volgde. Eerder dan 9 mnd gaan ze nooit over naar de eerste stoel dus de winter moet je zoiezo nog overbruggen.
    Ik vind het een ideaal ding die voetenzak! :)

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een winterkindje (november) maar hebben nooit een voetenzak gebruikt. Ik doe altijd één of twee dekentjes erover heen. Ik heb zoveel dekens en doeken liggen dat ik het warm genoeg kan maken. Anders moest ik weer iets extra's kopen, terwijl we die doeken/dekens al hadden. En het lukt prima zo, hij heeft het nooit koud gehad.

7. Gizziemo

Gizziemo Lid

22 sep 2012
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties en zijn echt 50% 50%.. Ik denk dat ik gewoon afwacht tot de winterdag. Voetenzak is zo gekocht. Ligt eraan hoe groot ze is in de koudere periode. Ga de maxicosi alleen als auto stoel gebruiken heb verder een luxe kinderwagen dus als ik er mee oppad ga klik ik die waarschijnlijk toch niet op het onderstel. Dekentje en lekker warm pakje/ berenvestje of jasje erop voor als we uit het ziekenhuis komen.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb nooit een maxi cosi voetenzak gebruikt.Gewoon een dekentje erover.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik ben bevallen eind mei, bloedheet in 28 gr liggen puffen..

de dag dat we naar huis konden, was het ook minstens 25 gr en baby moest alsnog in de voetenzak...mutsje hoefde dan niet, maar wel romper, truitje, broekje..

babies hebben ehct hele andere temperatuur..

ik'gebruikte die zak ook voor in de box, kon de baby op liggen

later bijv savonds in de maxi cosi...of als het gewoon wta koeler as...hoefde de baby dan niet veel laagjes aan te doen..

kon het later ook nog in mn kinderwagen gebruiken

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    D is van feb en L van aug en heb bij allebei geen voetenzak voor inde mc gekocht. Bij D gewoon jasje + doek, bij L ook gewoon vestje/jasje en als het hard waaide ofzo doek erbij

11. Gizziemo

Gizziemo Lid

22 sep 2012
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wikkeldekens heb ik ook leuke gezien en kan voor meerdere doelen gebruikt worden dan alleen ritje van ziekenhuis wandelwagen joolz heeft een goeie voetenzak voor het echte na buiten gaan dus bedankt allemaal

12. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

20 aug 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    mijn dochter is geboren in december en ook ik heb geen voetenzak gebruikt in de maxicosi. in de kinderwagen bak is het wat anders maar een lekkere fleece deken en een jasje was voldoende

13. debbybosma

29 apr 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Ik denk niet dat dat nodig is, die van mij werd wel op 20 juni geboren, maar heeft 6 maanden in de cosi gepast. Een dekentje is wel voldoende, je hebt ook dikke dekens, de kleine heeft toch ook kleren en een jas aan.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nooit gehad en nooit gemist.

Bij mijn eerste was het min 15 maar nooit nodig gehad

15. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wij hebben hem wel gebruikt. Niet toen het heel warm was natuurlijk, maar toen ze een maand of 3 was zeker wel. Vond de wikkeldoeken van Koeka met gaten voor de gespen ook erg fijn, iets minder dik voor de warmere dagen.

Deel Deze Pagina