Hoi allemaal, Ik zou graag ervaringen willen over geschikte of ongeschikte wagens om mee te wandelen in bossen/ geen recht paden en wegen. Wij zijn eigenlijk opzoek naar een kinder/babywagen die je vanaf baby tot aan ??? latere leeftijd kan gebruiken, dus kan ombouwen. Aangezien wij veel wandelen met onze hond moet het dus wel een beetje een goede zijn. In de winkel krijgen we alleen meteen het standaard verkooppraatje met de genoemde merken die erom bekend staan goed te zijn. MAAR WAAR DE PRIJS OOK ZEKER NAAR IS. Wij willen weten of er ook goedkopere wagens zijn met goede ervaringen. Ik heb het dan over wagens van onder de 600 euro (nieuw). Hopend op wat reacties! Oohjah hij moet ook geschikt zijn voor eeen wat langere papa achter de kinderwagen
Ik had een mutsy evo en Was er tevreden over. Ik heb er wel mee op oneffen terrein gewandeld, dat gaat wel maar hetmoet niet te gek worden. Hij heeft geen vering of luchtbanden, hij Is wel geschikt voor lange mensen en de prijs Is ook nog wel gezellig. Maar hethangt dus een beetje af van hoe ruig het terrein Is waar je hem wilt gebruiken. Kun je die dure merken niet tweedehands krijgen, dan blijft het een beetje betaalbaar.
Ik ben met zo'n beetje het zelfde eisenpakket nu ook aan het kijken naar een 2e hands Mutsy. Dat scheelt toch een paar honderd euro.
Een tweedehands bugaboo Buffalo? Voldoet aan al je eisen, behalve de prijs. Maar is echt een ontzettend fijne wagen.
Tsja, zeker voor een lange papa moet je echt gaan proef lopen. Ik vind zelf ook echt een Joolz, Buggaboo echt hun geld waard, wij hebben onze Joolz nu ruim 5 jaar, voor 2 kindjes gebruikt en hij staat op zolder voor een volgende ronde. Ik hoor vaak van mensen die voor een derde kindje al een nieuwe wagen moesten kopen omdat hij 'op' was. Verder is het misschien een tip om je te verdiepen in ergonomisch dragen, bijvoorbeeld met een draagdoek of een ergonomische draagzak. Dit scheelt je veel gesjouw met een wagen in bos, duinen en ook nu bijvoorbeeld nu onze kinderen 3 en 5 zijn, 16 en 20 kilo, nemen we op een lange dag weg onze rug dragers mee en ipv ze aan het einde van een dag moe zijn op je schouders te tillen, zitten ze comfortabel en moeiteloos op onze rug. Echt die van 20 kilo kan ik als moeder nog tillen zonder bekken of rugklachten. En op de arm lukt het met de jongste nog geen 5 minuten.
https://www.bebeqo.nl/kinderwagen-reiswieg-autostoel-bexa-line-zwart-wit-zilver-stippen-zwarte-frame Wij hebben deze (ander kleurtje). Echt enorm fijn!! Zou hem voor geen goud willen inruilen. Er zitten overal kappen bij die je er overheen kunt klikken zodat je kindje warm blijft. Het is een wat hogere wagen en je kunt het handvat op 3 standen zetten. Mijn man en ik zijn allebei lang. Hij 1.86, ik 1.80. Perfecte wagen dit. Hij rijdt echt heel erg fijn en is super makkelijk in- en uitklapbaar.
Ik heb een quinny moodd, kan wel op groffer trrein maar ik heb zelf altijd gedragen met een ergonomische drager. Dat is echt ideaal vooral met een hond je handen vrij hebben. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.
Wij hebben net beslist te gaan voor de maxi cosi mura. Die valt ook binnen de goedkopere wagens, en schijnt erg goed te zijn om bijvoorbeeld op ruwer terrein te wandelen. Er zit vering in, de banden hebben grip (tov de mutsy die gladde banden heeft) en het is gewoon algemeen een hele stevige wagen die erg makkelijk rijdt Voor mijn man was het ook een voordeel dat je er geen maxi cosi adapters moet bijkopen :-D
Maxi cosi mura 4! Ideaal voor in het bos. Heb er veel mee gewandeld en loopt heerlijk. De mijne van net een jaar oud staat te koop omdat we een duowagen gekocht hebben voor de 2e spruit dus als je interesse hebt
Wij hebben de Transit van baby dump. Bevalt erg goed, hier ook een lange vriend (1.97m). Zag dat baby dump nog meer kinderwagens heeft rond die prijsklasse die je zoekt.
Ik ben nog steeds tevreden met mijn bugaboo, die al een paar rondes meegaat. Zou die ook echtwel 2e hands aanraden. Quinny buzz en dat soort wagens..vooral met 3 wielen vind ik helemaal niets!
Ik zou absoluut voor een bugaboo gaan. Bij mij zal een tweede nog wel even op zich laten wachten dus ga van de zomer m'n cameleon verkopen maar je kam de volledige bekleding wassen zelfs het stoeltje dus dan is het fris en als nieuw. Dus mocht die tweede ooit komen ga ik voor een bugaboo. Bij veel wat ruiger termijn een Buffalo en anders de Cameleon. Doet het hier ook prima in het bos. Had in het begin een mura vier maar de buggyinzet ervan is een drama.