Snap dat dit per kind verschilt maar ik vind drie pakjes zo karig klinken (staat altijd op de uitzetlijsten). Of groeien ze echt zo snel uit de kleertjes? Ik denk overigens meer aan boxpakjes enzo dan echt een outfit.
Mijn dochter heeft 8 weken in maat 50 gezeten en 'maar' 4 weken in 56. Ze was 4 weken te vroeg, woog 2840 gram en was 49 cm lang. Ik vind het ook best lastig in te schatten hoeveel kleertjes je moet hebben.
Hier hebben ze lang in elke maat gezeten. Eerste 2 weken maatje 44. Dan 5/6 weken maatje 50 Toen heel lang in maatje 56.. Hier zijn ze alledrie iets te vroeg geboren en groeiden ze langzaam. Ik had zowel kleertjes als boxpakjes trouwens.
Drie pakjes is vrij weinig, ga je het niet mee redden. Hier trouwens volgens mij 2 maanden 50/56. Broeken vaak sneller al 62.
Bij mij allebei eerste maand maat 50. 44 zou ook hebben gepast. Maar iets te grote kleertjes vind ik schattig. Met 3 maanden waren ze ong wel uit maar 56 gegroeid.
3 pakjes is wel echt weinig. Mijn dochter is nu ruim 3 maanden en draagt nog een paar dingetjes in maat 56. Zeker de eerste 2 maanden droeg ze vrijwel alles in die maat, daarna begonnen ook dingen in maat 62 te passen. Maarrr.. er is niets zo leuk als shoppen voor je kleintje zodra hij/zij er eenmaal is, dus koop wat je nodig hebt en bestel gewoon bij zodra de baby er is en je wat leuks ziet
Mijn oudste werd al snel duidelijk dat grote baby zou zijn, geschat geboortegewicht 9-10 pond. Daarom geen maat 50 gekocht, maar alleen 56 (en 62). Ik had geloof ik 5 setjes liggen toen hij geboren werd. Paste daar idd meteen in (56) en manlief heeft in kraamweek nog eens 6 setjes erbij gekocht . Hij was bij geboorte 4355 gram en 53 cm (p95). Heeft daarna wel ruim 2 maanden met zijn maatje 56 kunnen doen. Mijn middelste zou 'kleiner' worden, dus een 3-tal maat 50 pakjes geleend. Ze heeft ze 1 keer aangehad , daarna ook gewoon 56. Zij was bij geboorte 4520 gram en 53 cm (p97). Heeft daarna ruim 10 wkn in maatje 56 gezeten. Mijn jongste werd vergelijkbaar geschat, dus in principe ook maatje 56 klaar liggen. Zij was toch ietsje kleiner (4260 gram en 50 cm), heeft nog 2 weken maat 50 gehad voor ze naar maat 56 ging. Wel maakt het merk erg veel uit. Sommige maatjes 56 waren net zo groot als maat 62 van ander merk en andersom. Mijn zoon heeft (kraamcadeau) een pakje van noppies gekregen maat 56, die hij nooit aangehad heeft omdat het te klein was. Wat ik ook wel een belangrijke tip vind: zorg dat je ook verschillende soorten kleertjes hebt. Mijn kinderen pasten bijvoorbeeld geen pakjes/broekjes met vaste voetjes, hun beentjes te lang... Die kruippakjes uit 1 stuk waren al helemaal een ramp. Dus uitsluitend losse broekjes, shirtjes en sokjes. Terwijl ik andere mensen hoorde zweren bij die heerlijke boxpakjes ...
Ik zweer bij boxpakjes zonder voetjes Mijn zoontjes waren 52 cm bij de geboorte en hebben alleen in de kraamweek maat 50 aangehad. Ik denk tot 2 maanden in maat 56.
50 was hier na 2 weken te klein (ze woog 3160 bij geboorte). Had 1 reservepakje in 50 gekocht omdat de vk zei dat 50 onzin was en ze geschat werd op 3500. Ze besloot alleen met 37+3 al te komen dus moest toen nog 50 aan. Uiteindelijk heeft mn moeder nog het e.e.a. gekocht wat fijn was i.v.m. spugen. Ik zou gaan voor een paar setjes in 50 en 56 en bij te (laten) kopen in de kraamweek
3 weken maat 50 en toen 1 week maat 56.. Maat 62 daarna wel drie maanden.. Boxpakjes heeft hij nauwelijks aangehad omdat zijn benen lang waren, dus het paste nooit helemaal goed..
50 heeft ze hier maar heel even aangehad, denk nog geen 2 weken. 56 idem eigenlijk. Ik zou zelf niet snel dingen kopen met voeten eraan. Nu heeft onze dame lange beentjes, dus zoiets past gewoon zelden mooi.
Hier was hij 7,5 pond bij de geboorte en heeft ongeveer 2 weekjes maat 50 aangehad. Ondanks dat dat niet zo lang is, had ik wel een stuk of 6/7 pakjes en dan moet je nog regelmatig wassen. Als ik pech had gingen er op 1 dag wel eens 3 pakjes doorheen. Maat 56 heeft hij volgens mij een week of 6 gedragen en rond de 2 maanden ging hij over op maat 62 en met 3,5 maand over op maat 68
Ik heb aangehouden, voor elke dag van de week een setje, als minimum. Onze zoon heeft ook wel 5 weken in 50 gezeten. En zeker 6 weken in 56. Ook afhankelijk van het merk kleding dat je koopt. Ik had veel next direct en HM en dat valt groot.
De 1e heeft ruim 3 maanden in 50 gezeten en daarna pas in 56. De 2e paste in de kraamweek al niet meer in maatje 50 en heeft dus nouwelijks kleertjes in maat 50 aangehad maar vrijwel meteen 56.
Hier paste ze pas met 3 maand is 50, maar ik koppelde gewoon de mouwen en pijpjes. Ik had 5 pakjes maat 44 en daarnaast 10 pakjes van 50. Ik had een kindje met veel spuugwerk, dus shirts gingen hard. Soms scheelt de 56 bijna niks van de 50... dus zou dan eerder meer van 56 pakken en dit gewoon sneller aantrekken
Hier een zoon van 9 weken die net over is naar 62. Hij heeft dus zo'n 8 weken in 56 gezeten. De eerste drie weken paste maat 50, die sloot iets beter aan, maar 56 zat ook prima, dus dat gewoon afgewisseld. Had denk ik zo'n 3 of 4 pakjes maat 50. Toen hij uit maat 50 was, heb ik er nog wat maat 56 bijgekocht, in totaal had ik denk ik maar 6 pakjes. Ik hoef gelukkig ook niet zo vaak overdag te verschonen, gewoon elke dag een schoon pakje.
Zo bedankt! Ik moet zo te horen toch wat maat 50 gaan kopen. Dacht dat alleen voor de echte kleintjes was dus heb alles in de combi maat 50/56. Ik ben aardig vroeg dus heb tijd zat maar geniet al met volle teugen van het shoppen. Denk dat ik eindig met 20 stuks per maat haha.
Ligt idd ook wel aan wat voor pakjes. Pakjes met voetjes eraan waren hier ook al snel te klein terwijl de rest nog prima ging!
Ik heb iets van 10 setjes maat 56. Blij ook want ze spuugt veel. Als je niet elke dag wil wassen raad ik voldoende pakjes aan. Heb trouwens geen maat 50. ZE werd groot geschat wat achteraf meeviel. Past prima op enkele broekjes na ( en afh welk merk)
Mijn oudste had tot 12 weken maat 56 Mijn tweede had tot 5 maanden 56 Mijn derde ongeveer 12/13 weken En mijn vierde tot 14 weken 62 ging hier altijd rap naar 68 en in 68 bleven zo weer een poosje