maxicosi vraagje: reiswieg vs autostoeltje in kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beeps, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Inderdaad ligt uk hier niet iedere week twee uur of nog langer er in. Ik wil alleen aangeven dat je het soms niet kan voorkomen. Verder ben ik inderdaad er mee eens met bovenstaande reacties.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Klopt hoor, ik geloof ook dat maxicosi dit zelf ook gewoon aangeeft. Het advies is gewoon niet langer dan 2 uur. Maar een uitzondering daargelaten. Maar dat gaat dan toch vaak om dingen die je niet dagelijks/wekelijks doet. Dus een vakantie, een familiebezoek wat verder weg.
    De beste houding voor je kindje is gewoon plat voor het ruggetje. Zeker in het begin, maar ook als het wat groter is, blijft het belangrijk dat ze in ontspannen houding plat liggen.
    Voor de wipstoel geld overigens het zelfde en volgens mij is het ook zo, dat daar geen leeftijdsgrens aan zit. Dus ook als ze ouder zijn, bij voorkeur niet langer dan 2 uur in de maxicosi of wipper.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de adapters er wel bij (Ze kosten nog geen 30 euro, dus het zal ons de kop niet kosten. Hoewel al die kleine bedragen bij elkaar ook wel flink doortikken natuurlijk!)
    Ik heb die adapters niet om de maxicosi er langere tijd op te doen of uitgebreid met m'n kind te gaan winkelen ofzo. Maar voor een snelle boodschap is het wel handig, lijkt mij. Bij de supermarkt hoef je dan alleen de mc uit de auto te halen en op het onderstel te klikken. Je hoeft je kind dan niet twee keer over te laden.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#24 Polletjepiek, 19 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2010
    Hallo,
    Wij hebben ook veel gehad aan de wandelwagenbak. (wij hebben zo'n set genomen waar alles bij in zit) We hebben veel gewandeld toen onze dochter zo klein was. En daar is de Maxi-Cosi mijns inziens ook niet zo geschikt voor. Ook niet voor lange autoritten waarbij je bijv. de hele dag in de auto zit. Het lijkt me ook niet zo fijn om langdurig in een (licht)gebogen houding te moeten zitten.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Absoluut nodig hoor een reiswieg!!
    Mc is voor in de auto en snelle boodschapjes en niet om te wandelen.
    Ik neem aan dat je straks gaat wandelen met je kindje?

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik ben het met mijn voorganger eens die ook zeggen dat een maxi cosi echt een autostoeltjes is en geen wandelstoeltje :)

Voor op de kinderwagen heb je een reiswieg en voor in de auto je maxi cosi. Wij hebben geen adapters op onze kinderwagen en ik heb ze ook geen dag gemist.

De beste houding voor je kindje is gewoon plat liggend en dat kan in een maxi niet. Prima voor stukken in de auto, maar daarbuiten vind ik dat je je kindje zo optimaal mogelijk moet laten liggen.

Voor wipstoeltje en van die zakken (domoo?) geld hetzelfde. Ook daar horen ze niet lang in/op te zitten. Ook met dezelfde reden.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Dat is ook wel onverantwoord om met een baby naar naar zuid frankrijk te gaan met de auto. Ik weet dat er zat zijn die dat doen maar in mijn ogen kan dat dus niet. Dan zet je je eigen plezier boven het welzijn van je kind. Wacht er dan gewoon een jaar mee en ga dichter bij huis op vakantie.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Nou muppet eens een keer voorkomen dat ze er wat langer inzitten gaat heus niet gelijk alles vergroeien hoor...
    Gewoon vaker stoppen en ergens overnachten tussendoor?

9. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Helemaal mee eens!:)
    Ik denk dat heel veel mensen hier niet bewust van zijn dat het eigenlijk voor in de auto bedoeld is en niet om de 'hele' middag mee te winkelen. oke snelle boodschap moet kunnen.....

Ook wij waren hier in begin niet bewust van en zijn gelukkig op tijd bij geweest, maar mevrouwtje heeft dus wel een paar weken fysio voor haar rug gekregen :(

Bij deze uk wordt alleen de reiswieg gebruikt als ze dr is en inderdaad mc alleen in de auto voor max 2 uur per dag dat gaan we goed in de gaten houden.....

10. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Of je gaat niet zo ver weg of je kan een speciale reiswieg aanschaffen of huren ;):

Autoreiswieg.nl - Huur een reiswieg voor comfortabel vervoer van uw baby in de auto

11. Tese

Tese Niet meer actief

Daar zeg je wat bij: "wat"langer. Maar zuid frankrijk is 12 uur. ;)

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Niet als je al wat dichter bij het zuiden woont ... Maar goed volgens mij weten we wat er bedoeld wordt hier. Niet?

13. Tese

Tese Niet meer actief

Idd, het is hoe dan ook veel te lang. En wat vaker stoppen helpt daar echt niet bij. Dan is het een half uurtje eruit om vervolgens weer in de maxi cosi te gaan. Tja ik vind dat echt niet kunnen....

En nogmaals ik heb het niet over wat langer, nee over veel langer.

14. Alita

Alita Niet meer actief

ach meningen zijn hierover verdeeld blijkbaar....

Doe vooral waar jij je goed bij voelt!

15. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    het is hartstikke duidelijk dames, en inmiddels is de boel besteld, uiteraard inclusief de wieg!

bedankt voor alle reacties

16. Alita

Alita Niet meer actief

fijn dat je eruit bent!!:D

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Je haalt me de woorden uit mijn ...

18. Alita