Kort gezegd deed de klok van de auto het niet goed, waardoor we nog verder zijn gaan zoeken en net het bericht hebben gekregen dat de auto die we net hebben gekocht, is terug gedraaid met zeker 130.000 klm. Ik zit emotioneel aan de grond. Dus gaarne vooroordelen etc even voor je houden. Wie heeft er tips, weet wat we moeten doen? Kunnen we aangifte doen?
Volgens mij is terugdraaien van de KM stand tegenwoordig strafbaar. dus ik zou zeggen aangifte doen. balen hoor, gebeurd helaas heel veel, kan je jezelf niet echt kwalijk nemen hoor
dat doe ik wel, neem het mezelf zo kwalijk. Het voelt echt even ontzettend zwaar.. zoveel tegenslagen. Ik kan het even niet meer handelen.
Ik neem aan dat je de auto dan particulier gekocht hebt? Omdat je aangeeft we kregen net bericht dat hij was teruggedraaid, neem aan bericht van een autogarage waar je hem waarschijnlijk niet gekocht hebt?
snap ik meis maar je schiet er zo weinig mee op, ben benieuwd welk bedrijf in zwolle, Maar goed is de auto stuk, omdat je er achter kwam verder, of is hij verder goed? snap echt dat het vervelend is, en zou absoluut aangifte doen, zeker als het een bedrijf is, die kan dat makkelijk uitzoeken. maar je zelf het kwalijk nemen moet je echt niet door, je kan het zelf gewoon bij voorbaard niet zien (normaal gesproken)
Heb je al contact met hen gehad? Zo nee, zou ik dat als eerste doen, vertel je verhaal en kijk hoe ze reageren / wat hun voorstel is. Vervolgens even checken of ze aangesloten zijn bij rdw / bovag en als je bij het bedrijf niet gehoord wordt in je klacht melding maken van het voorval. Ik zou niet gelijk aangifte doen, dan snij je jezelf in de vingers, probeer er eerst met het bedrijf uit te komen evt. met hulp van je rechtsbijstandverzekering, bovag of het juridisch loket
Dt zegt niet zoveel hoor... Mn vriend heeft jaren geleden ook een auto gekocht via een handelaar (= bedrijf) en pas na een of twee jaar kwamen we er achter dat er ook minstens 100.000 km was terug gedraaid. Dat hoorden we toen we de auto wilden inruilen bij een garage... die trokken het kenteken na... dat was dus voor ons ook mega balen. Alleen konden we er twee jaar later natuurlijk niets meer mee.
Het bedrijf confronteren, verhaal halen. Als jullie geen overeenstemming bereiken klacht indienen/evt aangifte doen. Is het bedrijf aangesloten bij overkoepelend iets met bijv een klachtencommissie oid (zoals BOVAG)?
wanneer je er binnen een redelijke termijn achter komt, mag je zelfs de auto terug brengen en de koop ongedaan maken. Je hebt iets gekregen waarvoor je niet hebt gekozen... je hebt gekozen voor een auto met X-kilometer op de teller en niet eentje met X+130.000 km
Ik bedoel daar ook niets mee te zeggen, maar vroeg het mij gewoon af. Waarom je een auto naar een andere garage zou brengen, ipv waar je hem vandaan haalt. Dus ik dacht misschien heeft ze de auto particulier gekocht.
We zijn niet rechtsbijstand verzekerd. we hebben hem afgelopen woensdag gekocht. het was te laat om te bellen, het bedrijf was al dicht. Mijn man gaat morgen bellen. als ik dat doe ga ik uit mijn plaat. Dobbel; dankje. en de rest ook.. dankje.. ik kan dit wel gebruiken, het is zo stom, ik ben normaal een krachtig mens. maar het ene na het andere. Het voelt nu echt als iets, waar ik niet meer overheen kom. Ik kan het niet meer relativeren. Ok.. actie 1 bedrijf bellen kijken wat ze zeggen. Hoe zit het met de consumenten koop? heb ik recht op ontbinden? Hij rijd, maakt hier en daar wel een geluidje, maarja als die klm erop staan, dan kunnen we nogal wat kosten gaan verwachten. Want dan staat er meer als 3 ton op de teller.
Wanneer je hem pas vorige week hebt gekocht, dan sta je sowieso in je recht om de koop te ontbinden. Je kunt evt ook gewoon het juridisch loket even bellen voor meer info.
alleen rdw erkend. het zouden zulke vriendelijke mensen zijn.. was echt leuk, hij heeft nog het een en ander aan de auto gedaan.. en nu..
Nou dat is zeker wel een heel verschil of 130.000 of 300.000 km gelopen. Ik zou er zeker wel werk van maken. Eerst eens even bellen naar bedrijf en hen daarmee confronteren, kijken wat ze hierop terug te zeggen hebben. Vanuit daar ga je de andere stappen ondernemen. Succes, en het gaat je wel lukken, je bent gewoon opgelicht klaar, en dat is een strafbaar feit.