Hallo, Waarschijnlijk worden wij doorgestuurd voor IVF of ICSI. Nu vergoed onze verzekering maar drie ziekenhuizen hier in de buurt geen probleem . Dus gaan we voor de dichtstbijzijnde . Dat is dus deze . Is ongeveer 45 minuten met de auto en 1,5 met de OV , maar zoek eigenlijk iemand die ervaring met dit ziekenhuis heeft Dus dames als je ervaring ermee hebt hoor ik het graag. Ik ken het ziekenhuis op zich wel ,maar niet op dit vlak.
Hoi Tanja ik ben al enige jaren in behandeling in het MMC Veldhoven. Het personeel is echt super aardig en meelevend. Het is wel een transportziekenhuis, ik weet niet of je dit weet. Dit betekent dat de behandeling vanaf de punctie overgenomen wordt door het Catharinaziekenhuis in Eindhoven. Het labgedeelte en de tp is dus altijd in Eindhoven. Als je iets onderzocht wilt hebben moet je er wel zelf bovenop zitten, zoals schildklier oid. Verder zijn ze heel erg van meedoen aan onderzoeken. Hier hoef je natuurlijk niet aan mee te doen, maar het wordt wel altijd gevraagd. Afwijken van behandelprotocollen is heel moeilijk. Op zich dus wel heel tevreden, maar zoals in bijna elk ziekenhuis in Nl erg van de protocollen (Ik ben overigens nu niet zwanger via mmc, maar door Dusseldorf) Heel veel succes!
Oke ik had begrepen dat alles daar kon . Als je in de lijst kijkt bij hun op de site staat icsi er ook bij. Ik heb hun zelf ook een berichtje gestuurt en kreeg terug dat ik het beste kan bellen voor de info die ik wilde hebben. We zijn op dit moment met de onderzoeken bezig in ons eigen ziekenhuis in Roermond maar hier doen ze alleen IUI en de kans is denk ik toch wel groot dat we voor IVF of ICSI moeten . Ik hoop natuurlijk dat ik in ons eigen ziekenhuis kan blijven , maar vrees van niet. We hebben half juni het tweede zaadonderzoek . Bij mij was alles goed alleen bij mijn man niet. En MMC Veldhoven zou perfect zijn omdat mijn moeder daar om de hoek woont en zou zij met me mee kunnen gaan als mijn man niet kan. Maar ja als de rest van de echos en terugplaatsing in eindhoven zijn (daar zit toch ook een MMC, zal dan ook wel doorgestuurd worden net zo als in Veldhoven) kan ik ook alles daar laten doen .
In principe doen ze ook ivf en icsi t/m de punctie. Na de punctie moet je man met een koffertje met jouw eicellen naar het Catharina (is dus niet het mmc Eindhoven!) en daar moet hij het zaad produceren en jouw eitjes afgeven. Na 3 dagen is dan daar de tp. Het hele voortraject is dus wel in Veldhoven. Sorry als ik niet helemaal duidelijk was. Als het qua reistijd etc niet uitmaakt zou je er inderdaad voor kunnen kiezen om direct naar het Catharina te gaan. Ik weet niet of er nog verschil zit in wachtlijsten. Ik vond het zelf geen probleem om voor de tp 1x naar Eindhoven te gaan, maar vond het wel makkelijker om alle echo's in Veldhoven te doen, omdat dit toch een stuk dichterbij is. Inderdaad gewoon bellen, ze zijn echt heel behulpzaam. Succes!