Hallo dames, Ik heb een vraag voor mijn zus. Ze is al jaren bezig met ICSI en vorig jaar overgestapt naar Gent. Daar bleek zij naast PCOS en een goedaardige tumor op haar hypofyse een schildklierprobleem te hebben. Dit is pas aan het licht gekomen in Gent. Kwaliteit van het zaad is ook ICSI. Nu heeft zij menopur gespoten en uiteindelijk van de 7 bevruchte eitjes is er 1 overgebleven op dag 5. De kwaliteit van deze embryo is 3BB. Mijn zus schrok van deze waarde en dacht dat dit embryootje al bij voorbaat geen kans heeft. Nu is mijn vraag: zijn er vrouwen zwanger geraakt van een embryo met deze kwaliteit? Prof. Sutter is nog positief en ik ook. Maar ik ben op zoek naar verhalen van lotgenoten. Wat vinden jullie?
Ik ben zelfs zwanger geraakt en gebleven van een tweeling die beiden nog veel 'slechter' waren nl 7B3 en 4C1, nog niet eens blasto's maar dag drie. Het eerste staat voor aantal cellen, dat moet 8 zijn. Eentje was dus 7 en de ander 4, dat is een dag achterstand. B en C is de kwaliteit en 3 en 1 staat voor fragmentatie. 1 = goed, 3 is slecht. Een 3BB blasto is wat klein, 4 a 5 grootte is gewenst. B kwaliteit en ook iets gefragmenteerd vandaar ook de B daar. Is eerlijk geen top embryo om te zien, maar de baarmoeder is nog altijd de beste beoordelaar. Veel succes voor je zus!
Bedankt voor je reactie! Wat ontzettend fijn dat je zwanger bent geraakt! Dat geeft hoop. O hanteren ze bij jou andere cijfers? Want in Gent gaan ze niet verder dan 5? Ze heeft inderdaad gezegd dat deze embryo wel 8 cellen heeft maar daar 2 uur langer over deed dan de rest. Ook had ze ongelijkmatige eigroei met menopur en dit eitje was toen al later. Tis inderdaad geen topper en d'r. Schutter had deze op dag 3 niet teruggeplaatst, maar van de 7 was dit de enige die dag 5 heeft gehaald. Ook wel weer iets aparts. Dank je! Ik hoop het ook voor haar.