Maximaal 125- 150 euro per week boodschappen motivatie groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ja ik ben erg blij met de koelkast. De oude staat nu op zolder. Dan kan hij van half november tot de feestdagen voorbij zijn aan staan voor wat extra ruimt . Wij zijn ook even bezig om alles zoveel mogelijk op te maken. De voorraad kast ziet er inmiddels vrij leeg uit. Nu de vriezer nog.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Goed bezig hoor!
    Zal wel lekker opruimen haha.

    Ik let nog steeds erg goed op qua boodschappen.
    Alleen koop ik wel een hoop andere groep. Wel mijn telefoon abonnement opgezegd en bij een andere provider afgesloten.
    Scheelt 10 euro per maand op mijn vorige bedrag. En 7 euro per maand goedkoper dan hetzelfde abonnement bij mn oude provider! (X 24 maanden)

    Ik let daar nooit zo op, maar toevallig viel mijn vriend zijn oog erop!


    Deze week heb ik tot nu toe uitgeven aan boodschappen : 80.91 (nog netjes binnen het budget van 125)

    Vorige week was het 86.35 euro.
    (En die week daarvoor 98.95 euro)

    Gaat gelukkig nog steeds de goede kant op.
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wat hebben jullie dan allemaal om op te maken?

    Ik heb best veel. Alleen ik pak de spullen nooit zovaak. (Meestal uit de koelkast)

    Wat wij allemaal hebben :
    Soep, saus, Groente conserven, appelmoes, pasta, soep (mix), Knakworstjes, unoxworst, gepelde tomaten in blik, pasta saus, aardappelen (kant en klaar, hoef je alleen te koken) tonijn in blik, zalm in blik. (Bewaar ik voor kerst want is nog eeuwig houdbaar)
    Perzikken in blik, ananas in blik.

    Voor de rest kan ik het even niet bedenken.

    Maar ik vind het juist handig om bijvoorbeeld altijd potjes groenten in huis te hebben. Of iets om te snacken zoals knakworstjes. Dus dat kan ik wel op maken, maar dan moet ik het weer opnieuw kopen.


    Ben erg benieuwd hoe jullie dat doen. :D

    @Zonnestralen Sorry ik vergeet iedere keer te kijken. Ik ga morgen even op de potjes kijken voor de datum!
    Heb vandaag nog wat potjes binnen gekregen. :roflmao:
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik heb ze al besteld. Ze zijn goed tot ver in 2020! Ik heb er nu 23*6 staan :roflmao: Er was een onderzoek geweest over de conservatie van vitaminen en dus hoe gezond potjes zijn. Hoewel invriezen het allerbeste is zijn popjes gelijk aan vers uit de supermarkt. (diepvries is gezonder dan vers uit de supermarkt). Alleen als je bijv sperziebonen zou doen dan is de smaak een stuk minder. De potjes zijn ook nog eens biologisch, dusja hoef ik voorlopig niet na te denken of ze iets mag of niet. Ik kook graag pittig/kruidig. En voor de prijs van deze potjes kook je gewoon niet.

    Mijn voorraad is nu dus bijna alleen nog maar potjes en koffie :roflmao: De vriezer heeft nog wel een hoop vlees, brood en groente. Oja en ijs!

    Oh trouwens. Ik had die koelkast gekocht. In een goede aanbieding nog een trampoline. Begeeft mijn stofzuiger het... Wat een timing. Dat is nou niet echt iets dat verstandig is om met een budget ding te vervangen.
     
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw

    Hahaha, heerlijk ingeslagen dus de potjes.
    Ik vind ze rete handig, en mijn zoon vind ze echt heerlijk! Hij geniet er van als hij ze eet joh.

    Wij eten nogal wel eens rare dingen, wat ik nog niet geschikt vind voor mijn zoontje. Dus dan is een potje erg handig!

    Wij hebben denk nu iets van 60 potjes ofzo op voorraad. Tegen de tijd dat ze op zijn, eet ie of geen potjes meer of er is weer een nieuwe goede aanbieding haha.

    Als wij groente eten, dan eet hij gewoon vers mee. Maar we eten ook wel eens soep (wel zelfgemaakt, maar wel met een zakje poeder. Dat vind ik te zout voor hem) dus krijgt hij lekker een potje. :D


    Oei jeetje balen van je stofzuiger joh!
    Ik heb geïnvesteerd in een dure stofzuiger, omdat ik het comfort erg belangrijk vind.
    Ik heb een Dyson, en pak hem super snel. Hij is een stuk makkelijker in gebruik en is snoerloos. Hij was 250 euro, maar is elke cent dik waard.

    Gaat mijn zoontje kleien? Pak ik van te voren even de stofzuiger (anders zit zijn klei onder de stofjes etc als hij het laat vallen) is hij klaar? Pak ik weer even de stofzuiger.
    Hebben we gegeten? Pak ik even de stofzuiger etc. Goddelijk!':D

    Misschien kun je een gratis stofzuiger vinden op een Facebook groep? Voor even tijdelijk, en dan sparen voor een goede ofzo? Dan kost het nu even niets maar kun je toch stofzuigen.
     
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hier trouwens ook veel ijs, en vooral heel veel vlees.

    Heel veel koffiemelk, koffiepads, potjes dus haha, houdbare melk.


    Limonade siroop is allemaal alweer bijna op. Gaat hier echt enorm hard!
    Binnenkort maar weer inslaan. :roflmao:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik heb er al 1 besteld die morgen komt als het goed is. Ik heb op zolder een draadloze laagvliegende schotel. Maar ik vergeet hem telkens op te laden, dus draadloos zou niet heel goed zijn met mijn chaotische hoofd. Ik heb wel een buffer voor knappende apparaten maar ik hoopte hem omhoog te gaan krijgen ipv naar beneden :roflmao: Ik heb een Miele powerline c3 besteld voor 185 euro. Ik was erg tevreden over mijn oude Miele na een paar wegwerp stofzuigers. Het is denk ik wel een bakbeest, dus ik hoop stiekem dat mijn schoonvader de oude gefixed krijgt voor boven. Maar hij heeft iig nu een langer snoer waardoor ik op 1 verdieping door kan ipv telkens een ander stopcontact moeten pakken. En de opzetjes kunnen erin waardoor ik niet telkens meer hoef te gaan zoeken. Dus dat is iig positief. Fingers crossed dat de action stofzuigerzakken erop passen, dat is uiteindelijk toch het duurste als dat niet lukt. scheelt wel 10 euro per pak.

    Gewone groentes eet zij indd ook mee. En een baby is zo makkelijk met een overschot aan hollandse pot. Dan hoef je niks weg te gooien maar kan alles lekker in bakjes de vriezer in. Doe ik ook voor de peuters als er niet genoeg over blijft voor een volwassen maaltijd.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Prettykitty Op dit moment zijn we de koelkast aan het leeg maken. Dus alle verse (en lang houdbare) groenten en fruit, zuivel en open verpakkingen van alles. Daarnaast de vriezer zo leeg mogelijk eten. En dat vullen we aan met voorraad uit de voorraadkast dat eventueel open is zoals rijst, pasta, kruiden. De bedoeling is dat als we naar Disney gaan volgende maand dat er enkel nog wat dingen in de koelkast staan zoals mayo, ketchup ed. En in de vriezer hooguit nog wat diepvriesfruit en ijs.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  10. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Best heel goed :thumup:

    Ik lees hier vooral heel veel mee voor alle tips en ideeen :p Besparen gaat hier top, ook af en toe een TGTG pakket en de voorraadkast aan het “updaten” qua leegeten, scheelt straks ook met verhuizen :D

    Alleen gisteren gezwicht voor “ik heb geen zin om te koken” en dus Thuisbezorgd besteld, is niet heel goed voor het budget maar vooralsnog blijven we er nog steeds binnen!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Bedragen die ik de afgelopen weken aan boodschappen heb uitgeven.

    86.35
    82.91
    21 euro 40 (Moet nog tot maandag)

    Al met al elke keer flink binnen het budget. Ook heb ik een voorraad van een aantal dingen! Zoals potjes, koffiemelk, frisdrank, hondenbrokken (doe ik nog 2 weken mee gok ik) ontbijtgranen. Wc papier ook nog een rol of 40 gok ik.


    Dinsdag komt AH weer bezorgen.
    Ik gok zo voor een euro of 50.
     
    Zonnestralen en SJD1988 vinden dit leuk.
  12. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zou graag willen meeschrijven :)

    Wij geven altijd veel te veel en te makkelijk geld uit aan oa boodschappen maar ook aan de "overige" uitgaven.

    Ik heb nu zwangerschaps verlof, maar na mn verlof is mn contract niet verlengd...
    Betekend dus ook minder inkomsten.

    We hebben besloten om nu alvast te gaan leven volgens het nieuwe budget, zodat het straks vanaf oktober niet ineens omschakelen is.

    Qua boodschappen hopen we rond de 90 euro per week te zitten incl luiers en voeding.

    Verder hebben we onszelf ook een budget gegeven voor de overige uitgaven.

    Totaal komt het op zo'n 150/165 euro per week wat we willen/kunnen besteden.

    Moet zeggen dat het even wennen is, zoals nu hebben we nog "maar" 50 euro in ons boodschappen potje over. Ik weiger om dus extra geld ervoor op te nemen. Dus ben al bezig om te kijken wat we nog in huis hebben voor de komende week en daar een lijstje voor te maken.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    @Dufel Welkom. Handig om je alvast in te stellen op de verandering. Heb je al wat dingen bedacht waardoor je goedkoper uit kunt zijn?


    Ik ga stoppen met tgtg supermarkten. Uit de laatste doos (makro) kwam weer iets wat flink stonk (bedorven was) en ik merk dat ik het weer steeds moeilijker vind om dan nog de andere dingen op te eten. Daarbij zit je ook met een hoop dingen die je eigenlijk anders toch niet had gekocht. De bakker blijft wel een topper, maar die is 'brood van gisteren' voor 1/3 van de normale prijs aan gaan bieden en dan kan je makkelijker alleen halen wat je nodig hebt. Ik heb iig overwonnen dat ik meer invries en dan nog eet als het bereid is. En dat ik zelf check wat nog goed is ipv blind te staren op de datum.

    Ik ga weer over op hamsteren. Vlees/groente inslaan (en invriezen) bij 50% korting. En de rest bij de Lidl. Aanbiedingen worden weer de basis van de boodschappenlijst.
     
    Prettykitty, SJD1988 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier meiden?

    Bij mij erg goed.
    Ik houd me keurig netjes aan het boodschappen budget.

    Deze vier weken heb ik 220.12 uitgegeven. Mijn budget was 500 euro, dus gewoon nog minder dan de helft. :eek:

    Ik houd het nu 12 weken bij, en heb 693,67 euro minder uitgegeven dan wat mijn budget was. I'm in shock!

    En het is niet zo dat ik bijv niks in huis heb. Want ik sla nog steeds dingen in, en heb dan van een hoop dingen een voorraad.
     
    NiVa0230 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wauw netjes he! hoe doe je dat?
    ik merk dat ik door het vele werken nog steeds te vaak snel naar de winkel ga,ik ga dan voor 1 ding en kom met 10 terug herkennen jullie dat:eek: en ik woon ook gevaarlijk dicht bij de winkel:D
    gisteren b.v liep ik snel voor brood en beleg want zus kwam eten met kinderen,
    mijn lijstje bij de kassa was 1 bruin brood,1 zak witte bolletjes,ham,kaas,cervelaat,hagelmix,speculoos pasta,eisalade,chocomel,7 donuts,doos ijslollies,reep chocolade,7 croissants,pakje fruit thee,doos druiven:D
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik merk dat aan de lijn doen het snelste effect heeft op de boodschappen :roflmao: daarnaast heb ik een bakker gevonden die bijna alleen brood in de tgtg tas doet :)

    Ik ga ook rustig aan boeren kraampjes zoeken langs de weg. Van de week hadden we bijvoorbeeld 2 bakken super verse aardbeien voor 2,50. Ik ben benieuwd wat de andere dingen doen qua prijs.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  17. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik kom graag meelezen voor tips. Momenteel geven we ongeveer 150 euro per week uit. Dat moet echt naar beneden want klein inkomen. Maar van de 5 personen in ons gezin hebben er 3 voedselallergie en intolerantie en dat maakt het best lastig om te bezuinigen
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  18. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw

    Ja ik heb geen idee eigenlijk haha.
    Maar ik heb wel een grote voorraad koek, snoep, chips. Ook frisdrank koop ik bijna niet (allemaal nog voorraad)

    Afgelopen weken denk iets van 20 flessen frisdrank gekocht. En maar 10 betaald, dus valt erg mee.


    Ik ben ook aan de lijn, maar de boodschappen zijn juist een stuk duurder. Wel maak je wat bewuster keuzes, en koop ik geen snaaiwerk.

    Ik heb bijvoorbeeld alleen al voor bijna 15 euro aan vis in mijn mandje voor volgende week. Dus zoiets slokt je budget wel een beetje op!
     
  19. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Ik kan me voorstellen dat dat een hele uitdaging is. Lijkt me ook heel erg lastig!

    Koop je veel A merken?
    Check je de aanbiedingen bij diverse winkels?
     
  20. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Weinig A-merken.

    We drinken water of thee.
    Toilet papier etc altijd bulk in de aanbieding.
    Geen pakjes en zakjes . Veel vers from scratch.
    Voor sommige kant en klare zaken wel merkvast. We hebben nml een ernstig Anafylactisch reagerend kind.

    Dure dingen als soya yoghurt koop ik zoveel mogelijk in de aanbieding maar is dan alsnog stuk prijziger dan huismerk koemelk yoghurt.
     

Deel Deze Pagina