Maximaal 125- 150 euro per week boodschappen motivatie groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Allereerst moet niemand iets. Maar zoals je leest zijn er genoeg dames die op hun budget willen letten.

Met meerdere personen kun je elkaar misschien tips geven en motiveren. (Net zoals bijvoorbeeld afvallen, consuminderen etc) er zijn wel meer "clubjes" hier.

Dit is voor mij de max. (125 euro)
    En er zijn vast wat gezinnen die ook ongeveer z'n budget hebben.

Natuurlijk ook met veel minder of veel meer, maar het lijkt me niet handig als er straks 200 leden meedoen. Dan is het niet zo overzichtelijk meer, en die kunnen veel meer of juist minder kopen, waardoor de motivatie misschien weg gaat.

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Hoe kon ik die nou vergeten! Kaas-uienbrood.. lekker!

Ja vind ik ook heel erg gezellig.
    Wij drinken geen alcohol. (Nou misschien 1x per jaar haha) maar hapjes enzo vinden we wel erg gezellig! Daar genieten we echt van, wij zijn enorme huismussen.. dus buiten de deur eten doen we niet echt. Des te fijner we het vinden als we thuis wat lekkers op tafel zetten! :D

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Deze items koop ik altijd groot in als het in de aanbieding is.

Met * is of 1+1 gratis, 50% korting of meer.

- Luiers *
    - Billendoekjes (vaak van Etos, een paar van die dozen voor toen nog 4 euro)
    - Limonade Siroop *
    - Frisdrank *
    - Sapjes *
    - Wasmiddel *
    - Wasverzachter *
    - Handzeep *
    - Sauzen (Mayonaise etc) *
    - Duyvis dipsausjes *
    - Houdbare melk *
    - Koffiepads *
    - Knakworstjes *
    - Groenten conserven. *
    - Soep in blik/zak. (Zelf maken is goedkoper, maar kant en klaar is af en toe wel makkelijk) *

Waar ik voor jaren genoeg aan heb.
    Veel verzorgingsproducten (is een "hobby" van me)
    - Shampoo
    - Douchegel
    - Conditioner, haarmasker etc.
    - Deodorant
    - Make up

Wel bijna op, maar koop ik groot in de aanbieding :
    - Wc papier
    - Koffiemelk
    - Hondenbrokken

Wat ik voorlopig niet hoef te kopen:
    - Chips
    - Snoep
    - Zoet broodbeleg
    - Schoonmaakmiddelen

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Hier werken we met een maandbudget van 450 euro. Dat komt neer op 112,50 per week maar in de praktijk is het vaak 90 euro per week en de rest voor aanbiedingen of dingen die op zijn. Dit budget is voor 2 volwassen, een peuter en een 8 jarige die flink kan eten, 2 poezen en een kleine hoogbejaarde hond. Ons budget is voor eten, drinken, verzorgingsproducten, schoonmaakartikelen en alles voor de huisdieren. Met dit budget redden we het eigenlijk altijd wel. Ik heb niet het gevoel dat wij dingen tekort komen. Wel drinken wij beide geen alcohol (hebben wel een wijntje of biertje in huis voor visite), kook ik zoveel mogelijk vanuit de basis (lang leve keukenmachines) en eten we maar heel sporadisch dingen als chips etc. Ik ben al een aantal maanden flink aan het minimaliseren en dus ook op onze voorraad. Ik heb alles opgeruimd en hou nu bij hoe of wat en koop enkel nog voor de maand tenzij er echt een goede aanbieding is. Zo koop ik toiletpapier per 3 maanden in bij bol, en heb ik nu voldoende allesreiniger voor zeker een jaar. Daarnaast doen wij zo min mogelijk aan voedselverspilling. Ik probeer dingen te verwerken in andere gerechten of we eten ze voor de lunch de volgende dag. Ook hebben we 1 a 2 restjesdagen per week. Die kleed ik dan nog wat aan met augurk, rauwkost, evt stokbroodje etc dan voelt het al snel niet als restjesdag.

Poolvos en Prettykitty vinden dit leuk.
  5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Wij hebben een budget van 450€ per maand, voor de supermarkt + afhaal/uit eten. We gaan ongeveer 1x/maand ergens lunchen of uit eten. Luiers halen we niet bij de supermarkt, dus die zitten niet in dit budget, hetzelfde voor wasmiddel en verzorgingsproducten (ik doe een keer per zoveel maanden een enorme Kruidvat bestelling). Wij redden het meestal prima.

Het lastigste vind ik juist de restjes eigenlijk, daar gooien we helaas veel van weg. Als we boerenkool oid maken dan is het geen probleem, dan maken we gelijk voor drie keer en vriezen het overschot in. Maar het is onvoorspelbaar wat mijn dochter eet, soms niets, soms meer dan een hele portie. Dus bij bv aardappelen/groente/vlees komen we nooit goed uit. En dan zit je met een klein restje gebakken aardappelen, of wat broccoli. Het vlees blijft bij mn dochter nooit over ;)

wat doen jullie met kleine restjes die op zichzelf niet voldoende zijn voor niet eens een 1p portie? En ook niet lekker zijn na invriezen? Bij ons verdwijnt het in de koelkast, heel soms wordt het nog opgegeten, veel vaker gooi ik het na een week weg en tegenwoordig gooi ik het maar gewoon gelijk al weg, scheelt weer een bakje afwassen......

Ik doe nog wel eens dingen in soep of quiche, maar je kunt niet de restjes van 1 week tot soep maken (dat zou hier iig nogal vreemde vieze combi's geven;))

Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Dat met de kleine restjes vind ik ook wel lastig. Wij koken ook standaard teveel, maar meestal zetten we het dan ook in de koelkast wat we over hebben. Maar 9 van de 10x gaat het daarna weer de prullenbak in.

Nu kookt mijn vriend altijd, en aangezien ik over alles al zeur ;) houd ik me mond maar over dat hij regelmatig teveel pasta of aardappelen kookt. :roflmao:

Ik hoop dat als ik strenger op het budget let, hij uiteindelijk ook mee doet en denkt oh ik zal de pasta even afmeten ipv gewoon wat in de pan knikkeren. :D

@Elena22 Ik koop de wc papier altijd bij Action, daar is het meestal het goedkoopst. Ik dacht (als de prijs nog hetzelfde is) 4 euro voor 24 rollen? (Ik kan het nu niet checken, want ik heb nu wc papier van Vomar die eens in de zoveel tijd in de aanbieding is)

Wat betaal jij voor de wc papier als ik vragen mag? :o:
    Schoonmaakmiddelen koop ik ook altijd in de aanbieding, maar ik hoef echt een paar jaar niet te kopen. (Alleen Dasty) :thumup:

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Restjes; Wij zetten alles in de koelkast in bakjes en verwerken het gewoon in de dagen erna. In andere gerechten of als lunch aangevuld met wat andere dingen. Als dingen echt op moeten zet ik het in de ochtend op het aanrecht en moet het aan het eind van de dag op zijn. Werkt hier heel goed.

citroenrasp en Prettykitty vinden dit leuk.
  8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Prettykitty Ik betaal 25.99 euro voor 96 rollen Page toiletpapier. Niet mega goedkoop maar alles van bol wordt gratis bezorgd op een voor ons handig tijdstip (wij hebben zo'n jaarabonnement). Echt ideaal.

9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Oja dat is zeker erg handig.
    Ik weet niet of je veel opslag ruimte heb. Anders kun je ook naar Action gaan, een karretje pakken en 8 pakken met 24 rollen halen. Dan scheelt het je 20 euro! En kun je er erg lang mee doen. (Hoef je ook voorlopig geen nieuwe te halen) maar als je geen auto hebt kan dat natuurlijk niet haha.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Nee, op dit moment hebben we geen auto, pas eind volgende maand weer. En opslagruimte hebben we bijna niet. Ik zet nu alles in mijn kledingkast.

11. AvdY

AvdY Niet meer actief

Maar wat heb je dan over?
    En wie eet het op? Niet je kinderen denk ik aan hun leeftijd te zien.
    Ik vind het ontzettend knap, maar ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken als ik kijk wat wij overhebben.
    De laatste dagen hadden wij over:
    Zondag: paar pannekoeken, welke man en ik elk nog een in ochtend hebben gegeten en dochter als avondeten. Daarna vergeten, man nog een keer een mee naar werk en gisteren de laatste weggegooid.
    Maandag: stuk diepvriespizza, heeft niemand meer opgegeten.
    Dinsdag: aardappelen+bonen+vlees: veel over, ingevroren als portie, maar gaat waarschijnlijk alsnog weggegooid worden
    Woensdag; salade, deel over: donderdag als lunch gegeten.
    Donderdag; aardappelen+broccoli +vlees, met dank aan dochter alles op.
    Dus wij hebben al drie keer eten weggegooid en de week is nog niet om :oops:

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Het verschilt heel erg wat wij over hebben maar ook mijn jongens eten de restjes op. Hoezo zouden ze dat niet doen?
    Als we rauwkost overhebben dan gooi ik dat de volgende dag in de keukenmachine en hak ik fijn, samen met wat kaas en salami of ham of kipfilet op een broodje onder de grill. We noemen dit speciale mama tosti's en zijn altijd een hit. Soms verwerk ik overgebleven groenten in een omelet. Ik heb nu in de koelkast nog wat sla, rauwkost en bruine bonen over van afgelopen week. Ik heb in de Instantpot Mexicaanse shredded kip gemaakt en dit gaat met bovenstaande restjes op wraps en voila weer een nieuwe maaltijd en alle restjes op. Pannenkoeken en pizza gaat altijd op, volgende dag als lunch en pannenkoeken mogen ook als ontbijt hier als ze willen. Aardappelen bak ik de volgende dag op of maak ik puree van en verwerk in een ovenschotel. Hebben we veel restjes dan plannen we een restjesdag in. Maak alles warm en zet het op tafel samen met wat rauwkost, augurk (zijn de jongens gek op!) en evt iets van een stokbroodje oid. Wortels die op moeten omdat ze droog worden verwerk ik tot wortelcake of wortelmuffins of gaan door de havermout s'ochtends. We proberen vooral creatief te zijn maar zijn niet perfect hoor.

Akira1978, vlinder12345 en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.651
    22.089
    113
    Leuk topic! Kan ik ook meedoen?
    Wij wonen niet in Nederland en betalen niet in euro's. De bedragen vallen voor ons dan ook lager uit omdat veel dingen hier minder kosten, maar ik vind het wel leuk om geprikkeld te worden om op de uitgaven te letten. Vooral nu het niet echt meer heel streng hoeft. Ik ben nu wel even in Nederland dus nu wel even de uitgaven in euro's.

@Elena22, wat leuk al die tips m.b.t restjes verwerken. Vooral dat van die wortel in de havermoutpap! Klinkt lekker maar was er zelf nooit opgekomen, haha. Ik kook wel weer veel met pompoen qua zoete dingen, pompoen is zo'n beetje gratis waar wij wonen en ik maak er dan bv ook jam en dat soort dingen van.
    Hier wordt ook zelden iets weggegooid, er is altijd wel iets waar ik het voor kan gebruiken. Mijn kinderen zijn ook wel echt alleseters, dus de restjes gaan altijd wel op. Ook als iets net te weinig is voor 1 persoon dan ben ik er wel creatief mee en verwerk ik het in iets anders. Je moet soms ook een beetje creatief proberen te denken he; een restje stamppot kan je best op een broodje doen, is nog lekker ook en gezonder dan veel andere soorten broodbeleg. En grappig genoeg zijn de favoriete gerechten van ons gezin, dingen die ik ooit heb samengesteld uit restjes, of uit noodzaak omdat iets echt snel op moest. Het is zelfs zo dat ik van bepaalde gerechten expres extra kook, zodat ik met de restjes daarvan een maaltijd kan samenstellen.
    Ik zou het wel leuk vinden als er hier in dit topic ook tips m.b.t verspilling/restjes verwerken worden gedeeld! Ook al ben ik best een eind op weg hoor, maar soms lees ik toch weer iets waarvan ik dacht; hé dat moet ik onthouden! (Zoals die wortel in de havermout van Elena)

Wij zijn trouwens ook heel erg zuinig met verpakkingen tot op de laatste druppel gebruiken (niet vanwege het geld, maar gewoon, omdat het niet weg hoeft en het toch geen moeite is). Bv blikken tomatenpuree (die worden in ons woonland alleen in verpakkingen van een halve of hele kilo verkocht), bij het laatste restje wat water meeschudden. Idem met jam, dan hebben de kinderen ook eens een soort "sapje" (zoals ze dat noemen) te drinken.
    En bij lege verpakkingen chocoladepasta (is wederom weer per kilo) wat hete melk bij doen en je hebt chocoladepasta.
    Ik ben verder ook wel echt van het zelf maken. Dat was ik al, maar nu nog wat meer omdat ze veel dingen niet verkopen waar ik woon of net iets anders smaakt. Bijvoorbeeld gewoon Nederlands brood, dat maakte ik vroeger al regelmatig zelf maar nu moet ik het dus wel maken. Ik doe het niet altijd want mijn gezin houdt ook erg van het stokbrood dat ze hier verkopen. Hagelslag, wat ze bij ons niet verkopen, maak ik trouwens ook zelf (tja, we blijven Nederlanders he!). Met cacao, poedersuiker en kokosolie, moet wel in de koelkast bewaard worden maar dan heb je ook wat (omdat je zelf de hoeveelheid suiker kan bepalen is het mogelijk ook nog minder ongezond dan die van de winkel).

Elena22 en Prettykitty vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.651
    22.089
    113
    Ik bedoelde dus chocolademelk maken van een (bijna) lege pot nutella... zie nu pas dat het er nogal vreemd staat :p

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.417
    113
    Vrouw
    Ons budget is nu ook vrij laag. We zijn 1/3 van ons inkomen omlaag gegaan. Dat duurt inmiddels al zo'n 9 maanden. Door verhuizing ook nog veel kosten gemaakt vlak daarvoor. Binnen enkele maanden gaat het inkomen weer omhoog maar dan moeten we weer andere dingen gaan recht trekken zoals de buffer. En we hebben nog een auto nodig waar we allemaal in passen. De koelkast kan het elk moment begeven en vervang ik graag voor hij het daadwerkelijk doet. Dus voorlopig is het beter om het budget laag te houden. Zo'n 3 a 400 euro pm voor 5.

16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag je mee doen!
    Wat goed ook dat je zoveel zelf maakt, zoals de hagelslag. En de goede trucjes met chocolade pasta en restjes tomatenpuree. Je klinkt als een handige mama, die van alle restjes wel wat lekkers kan maken! :D

Ik knip tubes bijvoorbeeld ook open. Soms sta ik wel eens een tube mayonaise kapot te knippen, om de laatste eetlepel er ook uit te halen. Vind ik trouwens nog leuk ook om te doen haha.

Ik vind het ook leuk om op te gaan letten, zo met meerdere personen is het ook wat meer motiverend. En kun je misschien extra "besparen"

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal!
    Wel balen dat jullie inkomen zoveel verminderd is. Maar hoop dat de betere tijden snel aanbreken voor jullie.

Wel ben je het dan misschien wat gewend om op te letten qua geld, en heb je de buffer ook weer iets sneller aangevuld .

18. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Vandaag hebben wij ons TGTG tasjes weer opgehaald. (Doen we 2x per week)

Voor 10 euro zat dit er in :

- 2x Grote rollade
    - 1x Kleinere rollade
    - 2x Verspakket voor Aardappelgratin.
    - 1x Wok/soep pakket Asperges (kleine stukjes witte en groene asperges)
    - 1x Wokgroenten Chinese kool en paksoi.
    - 2x Kaasjes
    - 2x Kleine pakjes yoghurt
    - 1x Klein pakje optimel drink
    - 1x Blauwschimmel kaas (weggegeven)

Morgen eten wij dus aardappel gratin, met Wokgroenten (en nog Taugé) en rollade. :p

Maandag eten we bij mijn ouders.

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.651
    22.089
    113
    Ja, dat ben ik wel redelijk... Alleen in de keuken dan hoor. Mijn dochter bv kan haken en breien, maar van mij heeft ze het absoluut niet geleerd! Tubes tandpasta knippen wij trouwens ook open. Je staat echt versteld hoeveel poetsbeurten daarin nog verborgen zitten zeg.

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Ja niet normaal he?
    Ik knip het ook open!
    Maar, ik probeer zoveel mogelijk doucheproducten op te maken, want ik heb heel erg veel. Dus ik knip sowieso alles open, anders vind ik dat ik "cheat" haha. :D

Bijna maandag!
    Inmiddels heb ik gewoon zin om op het budget te gaan letten. :roflmao:
    Best grappig, had ik nooit gedacht.

Elena22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina