Maximaal 125- 150 euro per week boodschappen motivatie groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wij knippen ook van alles open om de laatste beetjes eruit te halen. Heb ook diverse maten pannenlikkers :roflmao: Hier komt Appie donderdag bezorgen, tot die tijd eten we zoveel mogelijk uit de voorraad en/of moeten er alleen kleine dingen bijgehaald worden. Vandaag komt mijn broertje eten ivm Games of Thrones en eten we kalkoen shoarma op pitabroodjes met zelfgemaakte knoflooksaus en sla met frietjes uit de Actifry. Hiervoor hoeven we alleen sla en frietjes te halen.

bloemetje1, Prettykitty en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.650
    22.089
    113
    Hahaha, ik wist niet eens dat daar verschillende maten van bestaan. Ik heb zelf gewoon zo'n standaard lange van de Hema. En ook wel een kleine siliconen spatel, die zijn ook erg handig.

Nog een voorbeeldje van restjesverwerking: Ik had een beetje ei/melk mengsel over van wentelteefjes, hiermee heb ik muffins gemaakt.

Prettykitty en Elena22 vinden dit leuk.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik wil graag meelezen/meedenken :)
    Toen we net samen woonden gaven we echt schandalig veel uit.. Kocht ook nog vaak dingen voor het huis, maar ook de boodschappen waren overdreven. Regelmatig wat lekkers, wijn, fris, duur brood etc. We proberen er al een tijdje op te letten. Streven is rond de €100 per week voor 2 volwassen en 5 knaagdieren die allen elke dag een flinke portie groente krijgen. Van die 100 kopen we alles voor onszelf aan eten en verzorgingsproducten+ hooi, zaagsel, brokken en groente voor de beesten. We hebben maandelijks nog wel een extra bedrag voor overige uitgaven (huis, dagje weg, kadoos, als vrienden of familie komt eten).
    Sinds een aantal maanden gaat het prima met die €100. Wat we veranderd hebben:
    - simpel volkoren brood, heel brood kopen en de helft invriezen
    - wat goedkoper beleg/grotere verpakkingen
    - groente etc die in de aanbieding is (zeker voor onze beesten)
    - hooi/zaagsel mega groot inkopen zo ook de brokken.
    - letten op aanbiedingen, en dan alleen spullen die we echt eten! (Laatst halve voorraad weg moeten gooien omdat t meer dan een jaar over datum was).
    - niet alles voorgesneden kopen (vooral aardappels) maar grote zakken in de aanbieding kopen en zelf maken
    - zelf pasta sauzen maken als er tijd voor is (veel lekkerder)
    - geen chips of fris in huis alleen als er vrienden/familie komt
    - goedkopere merken getest (bv op wasmiddel, aanmaaklimonade etc)

Het enige waar ik niet op bespaar zijn dierlijke producten (eieren en vlees). Die koop ik zo biologisch mogelijk en daarom eten we hier minder van. Dus geen kiloknallers en andere zooi.

Ik probeer ook zoveel mogelijk wegwerp dingen te vervangen. Dus daar hebben we nu wel extra kosten aan.. Maar in de toekomst dus een stuk minder. (Bv RvS rietjes ipv plastic)

4. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Oh en mijn 1e echte tip; je kan met bijna elk restje wel iets! Wilde gister pasta maken met courgette en gehakt, maar er was nog witte rijst over. Heb dan gevulde courgette gemaakt met die rijst en het gehakt, sausje zelf gemaakt en een uitje erdoor gebakken (altijd op voorraad). Een kleine portie die over blijft neem ik vaak mee als lunch op werk, of gaat de vriezer in.

Prettykitty en Elena22 vinden dit leuk.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Lekker hoor @Elena22 en helemaal als je alleen sla en patatjes hoeft te halen.

Wij hebben vandaag gebakken vis gegeten bij mijn ouders.

Morgen eten we Asperge soep en aardappelgratin.

Mijn vriend heeft vanmorgen wat boodschappen gedaan, alleen had hij zich vergist in de kaas.
    Had hij 3 kleine pakjes kaas, 12 euro. Ehhh dat vond ie zelf ook een beetje zonde, dus hij heeft het snel weer terug gebracht.
    Ook nog voeding voor onze zoon gehaald, dus nog geen 14 euro uitgegeven vandaag!

@xxmoixx
    Super leuk dat je ook mee doet. En fijne tips!
    Wij eten wel brood van de bakker, en vriezen helaas geen brood in. (Onze vriezer ligt erg vol, en we hebben maar twee lades) anders was dat zeker een goede geweest!

Wij kopen ook niets voorgesneden eigenlijk, ik vind het geen moeite om dingen te snijden. (Nog leuk ook haha) oh ik koop heel af en toe aardappelschijfjes bedenk ik me! (Maar wel altijd de goedkoopste haha)

Goed dat je ook om het milieu denkt. (Geen plastic maar rvs) ❤

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.417
    113
    Vrouw
    #46 Zonnestralen, 23 apr 2019
    Laatst bewerkt: 23 apr 2019
    Tandpasta open maken doe ik niet. Ik knijp tubes wel goed leeg maar ik heb er nooit aan gedacht ze open te knippen. Als het even kan gebruik ik wel water om het restje shampoo, conditioner of siroop uit de fles de halen.

Qua boodschappen koop ik niks meer wat vaak over datum ging (zoals boter). Ik probeer steeds meer uit zonder pakjes. Ik ga mijn nu richten op (verhollandst) Chinees eten. Dit omdat ik denk dat er veel gebruikt word waarvan je weer een andere maaltijd kan maken. Groente dat bereid en over is pureer ik en maak ik baby voedsel van.

Zodra de koelkast vervangen is ga ik grotere maaltijden maken en restjes per portie invriezen. De vriezer die we nu hebben kan niet veel meer hebben dan een aantal peuter porties. Volwaardige kliekjes die nu over zijn vries ik voor hun in kleine porties in (wat voor hun dus een volledige maaltijd is)

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hier gisteren nog naar de winkel gegaan,op tweede paasdag:)
    mijn broer is het weekend hier komen logeren,en hij had eens zin op een gewone simpele gehaktbal,dus gisteren aardappelen met gehaktballen en sla gemaakt en vers appelmoes.
    toen we naar de winkel gingen zei hij van vul de kar maar helemaal vol met wat je nodig hebt of kunt gebruiken:eek: ik betaal het voor je!
    jeetje ik heb me een voorraad van alles,maar zo ontzettend lief van hem!

8. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hier inderdaad toch ook weer vanalles kunnen weggooien zo jammer!
    ik had een taartje gehaald omdat mijn broer kwam,maar niet opgegaan,dus vanmorgen weer weg kunnen doen.
    broodbeleg wat alleen hij lust,ook niet helemaal opgegaan dus ook kunnen wegdoen.
    harde broodjes teveel meegenomen bij de lidl,dus die naar de schaapjes gebracht.
    echt zo jammer allemaal!

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Niet aanvallend bedoeld hoor maar hoezo heb je het taartje vandaag niet opgegeten bij de koffie? En de broodjes een beetje nat gemaakt en opgepiept in de oven?

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wij gaan vandaag bbq-en. We hebben zelfgemaakte kipsate, wat verse hotdogs en hamburgers. Daarbij stokbrood, salade, frietjes uit de Actifry en een luxe eisalade. Ik was vandaag bij de Jumbo en toen hadden ze een luxe eiersalade, opgemaakt in schaal a 900 gram. Nog 4 dagen houdbaar maar omdat het eigenlijk voor Pasen bedoeld was ging het vandaag voor 1 euro in de verkoop. Uiteraard meegenomen, lekker voor bij de bbq en de komende dagen op brood.

NiVa0230, xxmoixx en Prettykitty vinden dit leuk.
  11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Oh super lekker!
    Ja die had ik ook zeker meegenomen.
    Hadden ze niet nog meer lekkere paas dingen afgeprijsd? :roflmao:

Wat lekker dat jullie gaan bbq-en. Klinkt ook niet duur moet ik zeggen, dus lekker budget proof.

Ik heb net de boodschappen gedaan voor donderdag bij AH.
    Vond het wel chill, 26.27 euro bonus voordeel. (Er zitten zelfs wat dure items bij van Organix voor mijn zoontje)

Wellicht ga ik deze week wel dik onder de 125 euro blijven. Hopelijk nog onder de 100!

Screenshot_20190423-192149_Samsung Internet.jpg

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Ooohhhh taart zou ik nooit weggooien haha. Je kunt het zelfs nog invriezen dacht ik? Wordt het wel ietsjes minder lekker. Maar goed, taart is altijd lekker. :roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    @bloemetje1 broodjes kun je makkelijk nog even oppiepen en taart mag altijd gegeten worden hè ;)

@Elena22 ohhh dat klinkt lekker! En €1 voor die eiersalade?! Goeie koop.

Hier wat boodschappen gedaan. We aten vandaag lasagne, heb de saus zelf gemaakt. Kostte nu €0.60 ipv €1.25 ofzo.

14. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    Oh wat leuk, ik wil ook meedoen.

Wij zijn een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen (8 en 6). en 2 katten.
    Ik wil graag maximaal 100 euro per week gaan uitgeven aan de boodschappen en dat is inclusief kattenvoer/grit en wasmiddelen, shampoo.

Wij zitten nu denk ik rond de 140 euro per week.
    Vind het lastig om laag te blijven. Als je alleen al het volgende bekijkt;
    5 a 6 dagen vlees 15 a 20 euro en dan eten we geen biefstuk ofzo.
    2grote pakken kaas; 11 euro
    4 broden; 10 euro.
    broodbeleg; 5 euro
    fruit ; 15 euro
    groenten; 5 euro
    kattenvoer en grit 6 euro
    dan zitten we al over de 70 euro.
    daar komt dan nog bij dingen als snoep , appelmoes, bakboter, boter , toetjes, soep, drinken, wc papier , wasmiddel, shampoo etc.

kunnen we niet ook een boodschappenlijstje plaatsen? dus het bedrag en wat je ervoor hebt en misschien wat je ervan gaat maken?

ik ga in ieder geval de vriezer eens leeg ruimen, opschrijven wat er nog in ligt en daar een planning mee maken. En minder snoep kopen, dat gaat er hier nog wel flink doorheen, man kan niet zonder. wat ook veel kost is dat wij veel frisdrank kopen. ik drink heel graag iets met koolzuur er in.. maar beter zou zijn thee of water.

ik bestel deze week de boodschappen bij de plus (gratis bezorging voor verjaardag man) dus zal het lijstje van het weekend plaatsen.

bloemetje1 en Prettykitty vinden dit leuk.
  15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Gezellig dat je ook mee doet!
    Goede uitdaging ook, ik snap je helemaal hoor. Sommige dingen zijn ook best "duur en slokken je budget aardig snel op.

Boodschappenlijstjes en recepten ermee mogen ook geplaatst worden hoor. Hartstikke leuk juist!

Ik had gratis bezorging bij AH. Met een code, die deel ik overigens graag! Dus mocht iemand interesse hebben in gratis bezorging, pb me gerust. (Het is een algemene code, dus iedereen kan er van profiteren)

16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik lees/klets graag mee. Nu met drie kindjes in de luiers en flesvoeding voor twee gaat het allemaal best hard.

Ik probeer voor ons op ongeveer 100 euro per week uit te komen, zonder luiers en flesvoeding. Die bestel ik eens per maand bij kruidvat, voor de hele maand. Ongeveer 160 euro is dat.

Wat ik nu vaak doe is inderdaad een kliekjesdag. De groente die ik over heb (uit de pan, niet van het bord) gaat gepureerd de vriezer in.

Afval beter scheiden. Sowieso voor het milieu goed maar ook voor de portemonnee. Restafval kost hier geld, plastic/papier/gft/luiers zijn gratis. Ik scheid dus alles en zo heeft de restafval bak dit jaar pas 2x aan de weg gestaan.

Boodschappen bestellen. Bonus producten groter inslaan en proberen zo min mogelijk zelf naar de winkel te gaan. Zo kom ik niet in de verleiding om onzin aan te schaffen en de bonus aanbiedingen goed te bekijken in plaats van onnadenkend in de kar gooien.

Telefoon abonnement is laatst omgezet naar een simonly. We konden allebei verlengen maar dit scheelt ons ongeveer 50 euro per maand.

Prettykitty vindt dit leuk.
  17. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik had het taartje vrijdag al gehaald,het was met verse aardbeien,de aardbeien waren nu helemaal zacht en helemaal doorgelopen, bodem zacht.
    harde broodjes heb ik nog nooit opgewarmd wel een goede tip! ga ik eens proberen.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ah dan snap ik het. Zeker eens proberen, echt lekker! En anders je broodjes in stukken scheuren of snijden en een broodpudding van maken, of paneermeel als je het laat drogen in de oven.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Welkom! Boodschappen zijn sowieso ontzettend duur en het tikt zo erg aan de laatste tijd. Leuk hier ook boodschappenlijstjes. Appie komt vrijdagochtend bij ons bezorgen dus ik zal dan mijn lijstje posten. Wat ik zelf erg lekker vindt is bruisend water met wat limonade of een citroen. Voor het snoep misschien een idee om af te spreken een pot vol in de week en op is op?

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Welkom! Hier ook regelmatig restjesdag. Boodschappen bestellen doen wij een keer per maand, dan laten we veel voorraad voor de maand komen en dan hoef ik enkel zo nu en dan nog vers te kopen de rest van de maand. Werkt hier goed.

Deel Deze Pagina