Maximaal 125- 150 euro per week boodschappen motivatie groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Onze bbq was zeker aan de low budget kant maar dat vindt ik altijd wel leuk, met zo min mogelijk een zo lekker mogelijke maaltijd creëren. Wij hebben nog wat vlees over van de bbq dus vandaag heb ik nasi uit de vriezer gehaald dat eet mijn man met de overgebleven kipsate. De jongens en ik eten het overige vlees en daarbij maak ik een risotto uit de Instantpot met verse doperwten, spinazie en champignons.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh lekker elena! goeie tips heb je altijd!

3. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    Bbq hebben we hier ook altijd low budget. Vaak aas ik op de 35% korting stickers bij de ah voor bbq vlees. Dat gaat dan de vriezer in. Als ik genoeg heb en het mooi weer is dan ontdooi ik het. Dan nog stokbrood en kruidenboter ( de goedkoopste) en ik maak fruitsalade. Daarbij nog een blik ananas en soms oven frietjes en klaar.

Elena22 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wij bbq-en niet heel vaak. Sowieso heb ik meestal wel vlees in de vriezer aangezien we dat voor een maand kopen.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zou vandaag pannenkoeken maken maar morgen komt een vriendin eten met haar kindjes dus dat verschuif ik naar morgen. Voor vandaag nog even in de koelkast en vriezer gedoken en maak nu vanavond meergranen wraps met een prutje van mager rundergehakt, courgette, tomaat, wortel, mais en biologische tacokruiden. Misschien nog wat bonen erdoor. Daarbij sla en komkommer. Alles in huis dus hoef daar niet voor naar de winkel. Overdag maken we ook even ea op. Morgenochtend heel vroeg komt Appie bezorgen dus dan is alles weer een beetje op en leeg.

Voor koningsdag haal ik alleen iets van oranje tompoucen maar voor de rest geen bijzondere dingen gepland. Als het echt zulk slecht weer wordt hebben we voor overdag nog wel vegetarische oven bittenballen liggen. Halen jullie nog speciale dingen voor koningdag?

Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Zo, de AH boodschappen zijn binnen.

Ik kreeg er zelfs nog vier gratis items bij.
    - Mini Ben en Jerrys Ijsje
    - Remia Knoflooksaus
    - Raak Cola Water (1.5 liter)
    - Lays chips probeer zakje.

Ik had ook nog wat lege flessen, dus de boodschappen kwamen op 46.67!

Ik heb nog maar 73 euro uitgegeven voor de boodschappen.

Ik ga ook nog wel iets lekkers halen voor Koningsdag. Ik weet alleen nog niet wat! @Elena22 Bitterballen zijn altijd lekker haha.

Wij hebben nog veel tapas hapjes in de koelkast. Maar ik wil eigenlijk een taartje of wat gebakjes erbij halen denk. Moet even kijken hoe of wat

Wat knap dat je voor een maand kan bestellen @Elena22
    Ik denk dat ik dan echt de helft zou vergeten. :o: Maar je doet het zeker al een tijdje? Wel super handig.
    Bestel je dan ook brood beleg mee, zoals bijvoorbeeld kaas, vleeswaren, smeersels voor op brood etc?

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Prettykitty Ja, al jaren. Super handig. Ik bestel voor de hele maand; alles voor de dieren, verzorgingsproducten, schoonmaakartikelen, vlees/vis/vega voor de hele maand (gaat in de vriezer, wij hebben een Amerikaanse koelkast), houdbare producten zoals houdbare melk (voor de koffie), olie, boter, zoet broodbeleg, limonade, etc. En dan bestel ik voor de eerste week a 1,5 nog vers producten zoals zuivel, groenten en fruit. Sommige dingen bestel ik wat ruimer ivm evt onverwachte visite oid. Eigenlijk doe ik het al jaren zo en dat werkt hier heel goed. Ik ben zelf kraamverzorgende en mijn werktijden verschillen nogal eens. Zo heb ik op lange dagen altijd wel iets in huis.

Zonnestralen en Prettykitty vinden dit leuk.
  8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Prettykitty Ja ik bestel ook dingen als kaas en vleeswaren. Ik zal morgen eens mijn lijstje posten.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Weekboodschappen gedaan, 58 euro excl luiers deze keer. Die haal ik later deze week. Zal hooguit 14 euro zijn dus dan zit ik ruim onder de 100 euro.
    Met dingen uit voorraad kunnen we een week eten.
    Zal vanavond kijken of zoontje me de rust gunt om lijstje te posten en weekmenu.

Elena22 en Prettykitty vinden dit leuk.
  10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Wauw briljant!
    Super handig zeg, dan heb je ook altijd genoeg eten in huis. En hoef je ook niet iedere keer naar de supermarkt toe. (Ja, voor de verse dingen 1x in de zoveel tijd)

Ik ben heel erg benieuwd hoe je lijstje eruit ziet.

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Lekker hoor!
    Nog flink onder je budget wat je te besteden hebt deze week he?

Ik haal altijd luiers bij Trekpleister. Daar waren ze toen 1+1 gratis, en toen heb ik flink ingeslagen. (Ze zijn nu 2e pak halve prijs, opzich ook wel oke)

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Wij hebben onze twee TGTG tasjes weer binnen. (10 euro)

Nu heb ik gewoon 13 pakken vlees/kip in de koelkast.
    Morgen maar even een zooi in de vriezer gooien. (Ik heb alleen vrijwel geen ruimte, dus dat wordt eens een kritisch rondje door de vriezer) :p

20190425_203947.jpg

xxmoixx, Elena22 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Oke de boodschappen zijn binnen en opgeruimd. Hele bestelling klopt. Ik kreeg nog een correctie van 23.99 dus heb nu totaal betaald 234,18 euro. Dan heb ik een klapkrat gehouden waar ik de vakantieboodschappen in opspaar de komende tijd.

Vlees & vis (voorraad voor hele maand)
    Makreelfilet
    Hamburgers 4 stuks
    3 x 600 gr kipfilet
    2 x 500 gr rundergehakt
    225 gr diepvries garnalen
    2 x 4 stuks rundertartaar
    2 x 3 stuks slavinken
    2 x 2 stuks zigeunerschnitzel
    1 x 500 gr rundergehaktballetjes

Zuivel & eieren (deel voorraad, deel vers)
    2 x biologische mozzarella
    2 x AH drinkyoghurt
    1 x opvolgmelk (jongste is erg klein en licht dus krijgt dit nog 1 x per dag)
    2 x 15 stuks vrije uitloopeieren
    6 x 1 L volle houdbare melk (uitsluitend voor de koffie)
    1 x creme fraiche
    1 x sour cream
    1 x kinderkwark
    2 x voordeelverpakking geraspte kaas
    2 x bolletjes vanille vla
    2 x schepyoghurt naturel
    1 x schepyoghurt vanille
    2 x familie verpakking Philadephia
    1 x Parmezaanse kaas geraspt

Groenten & fruit
    1 kg courgette buitenbeentjes
    1 kg blauwe bessen
    1 bloemkool
    1 kg appels buitenbeentjes
    1 kg avocado's buitenbeentjes
    2 komkommers
    12 stuks tomaten
    2 kg perssinaasappels
    500 gr witte druiven
    2 stuks prei
    1 zak bananen

Broodbeleg
    1 x bewust smeerboter
    1 x biologische filet americain
    1 x gegrilde beenham
    2 x gekookte Gelderse worst
    1 x kipgrillworst
    1 x goudsalami
    2 x voordeelverpakking kaasplakken

Huisdieren, verzorgingsproducten, schoonmaakartikelen (voorraad voor hele maand)
    1 x 2 kg kattenbrokken huismerk
    1 x 1,5 kg hondenbrokken Bonzo
    1 x ecologisch afwasmiddel
    2 x 10 L kattengrind
    2 x 3 rollen keukenpapier
    4 x lippenbalsem
    2 x 12 kuipjes Gourmet natvoer
    2 x 12 zakjes Pedigree natvoer
    48 rollen toilerpapier Page
    4 pakken Pampers Pure (overdag is zoon zindelijk, s'nachts nog niet, hopelijk de laatste keer nu)

Overig (voorraad & vers)
    2 x Amerikaanse pannenkoeken
    1 kg kristalsuiker
    1 x augurken
    2 x biscuitjes
    1 x verse knoflooksaus
    6 x 1,5 L Spa rood huismerk
    1 x pizza salami (deeg nog in huis)
    1 x siroop cassis
    1 x verse Franse friet
    1 x Vietnamese loempia
    4 x vloeibare bakboter
    Massala kruiden
    1 x dr.Oetker pizza bolognese
    1 x biologische Ramen noodles (om zelf noodle soep te maken)
    1 x vuilniszakken Komo
    1 x Maizena
    2 x Ziggy fries
    2 x 22 stuks koffie capsules Perla
    3 x frambozen siroop
    2 x party knaks Unox
    2 x van der Boom appelsap

Gratis
    Ben & Jerry's ijsje
    Remia knoflooksaus
    Bruisend water met cola smaak.

bloemetje1 en Prettykitty vinden dit leuk.
  14. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    knap dat je zo een maandbestelling kan doen! ik zou denk ik veel te veel bestellen of veel te weinig. ik heb ook niet echt een opslagruimte ervoor, maar lijkt mij wel handig.

koningsdag; wij doen/kopen niks met koningsdag. lekker een dagje thuis.

toogoodtogoo; heb hier ook wel eens een zak gehaald bij de jumbo maar daar zaten niet echt lekkere dingen in, de helft is in de prullenbak verdwenen ivm houdbaarheid van maar 1 dag.
    de bakker is wel fijn, meestal een volle tas met bv 4 broden, paar krentenbollen, gebakjes, broodjes, afbakbroodjes en dat dan voor 4,99

hieronder mijn lijstje van deze week. dingen met een * ervoor waren in de aanbieding.

rundersoepballen 2.44
    cremepate 1.84
    * stamppotaardappen 1.5kg 1.99
    bospeen 1.19
    * snijbonen ongesn. 0.99
    * komkommer 0.59
    snoeptomaten 2.99
    champignons wit 0.89
    elstar 1kg 1.51
    * 1kg aardbeien 4.99
    druiven pitloos 1.99
    bananen 1 kg 1.84
    *mineola 1.31
    *bami nasi groenten 0.99
    halfvolle melk 2L 1.52
    vanillevla 1.29
    krentenbollen 6 1.46
    buiteneieren 6 1.94
    margarine 0.67
    bak en braad 0.67
    eierkoeken 0.81
    stroofwafels 1.29
    boemboe nasi goreng 0.81
    kroepoek 0.85
    maggi 1.44
    * appelmoes 2xgrote pot 1.25
    *knakworsten 2x 0.74
    rookworst 0.98
    ontbijtkoek 1.12
    kattenbrokken 2.95
    kattenbakvulling 2.79
    2x spa rood 0.52
    keukenpapier 1.77
    boterhamworst 0.95
    grillworst 1.79
    kaas plakken jong 3.55
    * 2x smeerkaas 0.36

totaal 67.71 (excl kratten)

bakker';
    5 broden voor 10 euro

totaal 77.71 tot nu toe.

Ik zal deze week nog naar de winkel moeten voor melk en fruit en groenten en vlees

menu; morgen; pannenkoeken
    zondag; wortelen met rookworst en aardappelen
    maandag champignon soep met brood
    dinsdag; nasi met kroepoek en satesaus
    woensdag; snijbonen met vlees en gebakken aardappelen.
    donderdag; eten we bij familie.

heb deze week behalve de rookworst geen vlees gekocht, heb nog aardig wat in de vriezer liggen.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @anne19791980 Wij hebben ook maar weinig ruimte hoor. We hebben wel een Amerikaanse koelkast dus daar kan ik veel in kwijt maar voor de rest weinig ruimte helaas.

16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Wat super dat je je lijst met ons deelt!
    Best veel dingen die ik ook gebruik, dus dan zou ik gelijk een idee hebben voor een eigen lijst!

Alleen ik ben dan zo iemand die dan liever profiteert tot de max. Dus bijvoorbeeld de appelsap van Van Den Boom inslaan als het in de aanbieding is. (Zo heb ik laatst 36 flessen siroop gekocht van Van Den Boom) en bijvoorbeeld de luiers als maandbox met 50% korting bij bijvoorbeeld bol.com

Wel heel handig op deze manier. Vooral ivm met je werk, zo heb je lekker weinig omkijken na de boodschappen, en heb je altijd genoeg in huis.

Ik heb gelukkig al het vlees in de vriezer kunnen krijgen. Nu moeten we wel verplicht een rollade eten morgen haha, maar dat vind ik niet zo erg. o_O

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    De houdbaarsdatum van TGTG is logisch. Maar ik snap wel dat je dat vervelend vind.
    Wij eten gerust vla wat bijv 2 a 3 dagen over de datum is. (Ongeopend)
    Vlees gaat in de vriezer etc.

Wij hebben meestal wel leuke tassen. Ook proberen we regelmatig dingen uit die we nog nooit eerder hebben gegeten of gedronken.

Dingen die we niet lusten geven we weg, zetten we bijvoorbeeld op een fb groep.

Ik vind het concept namelijk fantastisch.

Ruimte :
    Ik heb een normale koelkast, en een tafelmodel. Maar nog heb ik te weinig ruimte hoor haha. De vriezer zit ook altijd bomvol, dat is heel erg fijn. Maar soms ook een beetje irritant omdat je dan niet zulk goed overzicht heb.

Dan heb ik nog een keukenkastje vol met houdbare dingen zoals Knakworstjes, soep, blikken groente conserven, dichte sausjes, cup a soup. Nog een kastje met afbakbrood, cake mix etc.

Boven een kastje met zoet brood beleg, kruiden, en rijst en pasta.

En ik heb nog een voorraad kast. Daar staan koffiepads, limonade, wasmiddel, vuilniszakken, Billendoekjes.
    Luiers liggen op de kast. (En op zolder twee enorme dozen vol)

Drinken staat op balkon.
    En chips en snoep en koek in de kast in de woonkamer.

Nu ik het zo op noem, best wel veel ruimte.

Wel netjes dat je zo binnen het budget bent gebleven.

Ik heb tot nu toe ook niets meer uitgegeven, en ik ben dit ook niet van plan. :D

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.417
    113
    Vrouw
    Dat lijkt mij ideaal. Zodra het kan komt er hier zeker een Amerikaanse koelkast. Dan ga ik sommige maaltijden wat groter bereiden en invriezen in porties. De vriezer die we nu hebben is zo klein. Dat ben ik na 15 jaar wel zat.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb geen plaats voor 36 flessen haha. De luiers waren nu 2 + 2 gratis dus nog wel prima te doen en ik ben heel hard aan het duimen dat dit de laatste keer was haha. Ja, ik kan altijd wel wat in elkaar flansen dat is echt fijn. Sommige dagen ben ik al vroeg/op tijd klaar maar andere dagen, bij complexe gezinnen, ben ik pas laat klaar en zeker als ik daarna nog de jongens moet halen. Er zijn dagen dat we pas om 18.30 uur thuis zijn en dan moet ik nog koken. Nu heb ik sinds een tijdje een Instantpot, dat is een 7 in 1 apparaat maar bovenal een hogedruk koker. Ik kan heel snel een goede, gezonde maaltijd op tafel hebben daardoor en ondertussen de kinderen al onder de douche hebben etc.

Qua ruime hebben wij de Amerikaanse koelkast, een standaard woningbouw keuken waarvan er 4 kastjes worden gebruikt voor voorraad. Daarnaast hebben wij een buffetkast waarvan 2 kastjes worden gebruikt voor voorraad. Twee lades in de schoenenkast waar we het voer van de huisdieren gebruiken en een la in de slaapkamer waar we de luiers etc bewaren.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zweer bij een Amerikaanse koelkast :D Dit is onze tweede, heel blij mee en denk dat ik niet zo snel meer naar een standaard model zou kunnen.

Deel Deze Pagina