Wentelteefjes had ik ook al bedacht ja. Vriend en kinderen vinden het zo ook wel lekker dus het komt sowieso wel op. Ik houd niet zo van wit brood. Leuk dat er zoveel mensen hun portemonnee en het milieu helpen zo. Gister nog even een cadeautje voor een vriendinnetje van oudste dochter gekocht. 8 euro. Daar gaat het weekbudget meteen @Prettykitty wat eet je dan deze week? Ik moet toch wel 2 keer per week naar de Lidl om nieuw fruit te halen. Dat gaat zo snel hier.
Wij hebben gisteren andijvie gegeten met een kipburger. Vandaag eten we bij mijn ouders Bami Woensdag eet ik met mijn zoontje ook niet thuis en eten we biefstuk met brood en een salade. (Voor mijn zoontje nog wat groente erbij) Donderdag eten we pizza (zelfgemaakt) en eet mijn zoontje niet thuis Vrijdag ik gok soep met stokbrood. Dan hebben we nog Broccoli, sperziebonen, asperges, bietjes, witlof in huis. Ook hebben we nog heel veel andere groentes zoals tomaten, lente ui, prei dus dat wordt nog een keer pasta of wraps o.i.d. Of soep kan ook nog! En dan weten we nog niet wat er in de TGTG zit van donderdag. Daar passen we ons eten altijd op aan! Als daar bijvoorbeeld een verspakket in zit voor soep, dan eten we die eerst. Fruit heb ik nu nog dit in huis : Aardbeien, druiven, bananen, en appels. (En nog wat ananas) Donderdag komt er nieuw fruit : 2x Druiven, 1x bananen, aardbeien en 2x een ananas. Mijn vriend eet trouwens niet zo heel erg vaak fruit. Ik en mijn zoontje wel, ons kun je er snachts voor wakker maken! En voor volgende week check ik de aanbiedingen weer voor bijv bananen, appels, peren. Misschien dat ik daar nog wat van nodig heb, maar dat zie ik dan nog wel. (Is nog ver weg)
@Prettykitty Dat scheelt als je vaak niet thuis eet. Net bij de Lidl 20.07€ uitgegeven. Zaterdag nog wat kleine dingen erbij halen. Denk voor max 10. Boodschappen morgen zijn 60 euro dus dan ga ik helaas wel over mn budget heen.
Ik eet deze week 2x niet thuis. Maar normaal eet ik een keer of 8 per maand bij mijn ouders. Scheelt al met al wel, maar anders kwam ik ook niet boven mn budget uit gok ik. (125 euro, is erg ruim voor een week vind ik zelf) Heb je niet nog wat lege flessen? Haha. Jammer als je over het budget heen gaat, maar je kunt er niet altijd iets aan doen. De boodschappen zijn ook wel erg duur!!!
Handig hoor. Hier eten schoonouders en ouders juist om de week hier, als ze op zijn komen passen. Moeder betaal ik ook nog de benzine, schoonouders hoeven dat niet, dus dat scheelt weer. Ik denk dat 80€ voor 4 personen waarvan 1 nog in luiers best wel erg opletten wordt. Maar dit is de 1e week dat ik ermee begin dus volgende week gewoon wat meer opletten
Wij redden de boodschappen met 50 a 60 euro per week. Het is dan ook dat mijn man op zijn werk eet en drinkt en niks mee hoeft te nemen. Vleesvervangers slaan we altijd in als het in de aanbieding is en proppen we het in de vriezer. Denk aan bami zonder vlees, maar met een loempia (goedkoper dan kip!), in oosterse gerechten kip vervangen door kikkererwten etc. Kan veel geld besparen. Hier doen we van nature relatief goedkoop boodschappen en ik kijk er juist van op als mensen 100 euro moeten betalen bij de kassa. Voorbeeld: Gisteren aten we pizza. Bij de ah twee verse gehaald. Als toppings had ik knoflook, courgette, champignons, ui, aubergine, geraspte kaas en cherrytomaten in huis. Oja en zo'n vierkant pakje tomatensaus. Ik heb meteen pastasaus gemaakt voor vanavond en de kinderen hebben gisteren ook al pasta op. Weinig ingrediënten waar je meer mee kunt maken Of een verspakket groene curry met kikkererwten is niet duur en heel lekker of een verspakket lasagne van de ah waar wij het gehakt niet missen . En cherrytomaten, pijnboompitten, rode pesto en pasta biedt ook een mooie basis voor avondeten (pesto van de Lidl is veel voor nog geen euro!) En kipcurry met aubergine (google maar en kijk op de jumbo site. Boemboe rode curry, tomstenblokjes, kip, aubergine en rijst). Echt kei lekker en niet duur! Je kan boodschappen zo duur maken als je zelf wil, maar met €40-€60,- per week redden wij het vooralsnog aardig goed. Cola light halen we bij de jumbo (4 pack voor €2,60 oid) en flessen bruisend water. Ik geef mijn geld liever uit aan ergens lunchen, dan dat Ik het in onnodige boodschappen stop
Ik zit regelmatig te kijken voor tgtg pakket maar zijn altijd uitverkocht. Hoelaat staan ze er meestal op?
Hier staan ze er rond half 6 op en dan moet je ook snel handelen want vrijwel alles is binnen het uur uitverkocht. Super irritante tijd want dan ben ik of nog onderweg of aan het koken enzo en dat zullen veel moeders hebben.
Ons weekmenu deze week; Ma; Restjes van zondag (kippiepan) met stokbrood en pittige boontjes in kokossaus Di; Spaghetti uit de Instantpot Woe; Restjes van di voor jongens (en halve portie voor mij) voor man verse frietjes uit de Actifry met broodjes runderhamburger (een broodje voor mij naast de halve portie spaghetti) Don; Fried rice uit de Instantpot met zelfgemaakte kipsate en loempia's Vrij; Gevulde courgette met quinoa Zat; Bij schoonouders ivm oppassen Vanaf zondag plan ik weer opnieuw. De boodschappen die ik heb gedaan deze week; Action; Kruidenstrooier 0.99 (voor vakantie, staat al een krat klaar waar ik komende tijd van alles in verzamel) Honingparels 1.49 (gebruik ik op mijn werk) Appie; Ontbijtspek 1.73 Spekkoek 2.50 Hollandse aardbeien 2.89 Lidl; Tijgerwit 1.05 Kokosmelk 0.79 Pastasaus basilicum 1.39 (normaal maak ik zelf maar had gewerkt en moest daarna de wasmachine repareren dus makkelijk een dagje) Filet Americain 1.29 2 x baquette 1.42 2 x beschuit 0.72 2 x koffiebroodje 1.00 Nep kinder chocolade 1.39 Coop; 2 x dr.Pepper 1.22 2 x Pepsi 1.28 Verse friet 700 gr 0.99 Ijsbergsla 0.89 Uienringen 1.59 (uien thuis zijn te scherp om zo'n hoeveelheid te snijden) Jonge kaas 2.97 12 st witte bollen 1.49 1 L Optimel yoghurtdrank 0.99 4 st runderhamburger 3.00 TGTG; tasje bakker 4.99 (ga zo halen dus nog geen idee van de inhoud) Totaal deze week; 38.06 euro Deze week hoeft er niks meer gehaald te worden omdat de rest op voorraad is.
Zojuist mijn TGTG tas opgehaald bij de bakker. Voor 4.99 had ik; 2 chocolade koffiebroodjes, 4 harde broodjes, een noten-muesli brood, een halfje wit, een meergranenbrood, 2 halfjes bruin en 6 bruine bollen.
Kan ik niet bij jullie eten? Haha, grapje! Maar wat een lekkere dingen eten jullie zeg. Klinkt alsof je goed kunt koken. 38,06 is erg netjes! (Ookal had je natuurlijk al maand boodschappen gedaan, maar toch)
Ja over een paar weken weet je ook een beetje wat je gebruikt in een week. Je moet ook altijd even wennen enzo. Komt helemaal goed. Mijn moeder eet alleen hier als we pannenkoeken eten, ze heeft zelf geen geduld om die te bakken haha. Mijn vader kwam trouwens met een vervroegd moederdagcadeau voor me aan, zo lief. 2 broodjes Paling, 1 emmertje zure haring, en een emmertje zalmsalade. En voor mijn zoontje kibbeling. Vind ie heerlijk! Wij hebben net de boodschappen van AH binnen. Was 49.34 (had nog wat lege flessen) en mijn moeder komt straks mijn overige boodschappen brengen dus dan weet ik het totaal van deze week.
Ik doe mijn best haha. De maandboodschappen waren rond de 240 euro uit mijn hoofd en ons budget is 450 euro per maand. Dus nog 210 euro voor de rest maar daar zitten we nog ruim onder
Ik heb trouwens gisteren met de Kruidvat kortingsactie 2.88 euro bespaard omdat ik gelijk twee pakken voeding heb gehaald voor mijn zoontje lol. Toen voelde ik me echt een gierige haha. Ik heb in totaal voor deze week 83.54 uitgegeven. En hoef ik sowieso een week of 3 a 4 geen voeding te halen.
Tot nu toe altijd een kwartier na het einde van de vorige ophaal tijd. Ik moet er echt een wekker voor zetten. P.s. Ik vind die tgtg foto's altijd leuk om te zien. Mijn vriend is er een paar halen. Hij was vandaag weer lessen in de vrachtwagen en kwam daardoor om de juiste tijd langs een jumbo. Dit is de eerste keer dat we een supermarkt box hebben. Dus ik ben benieuwd
Gister boodschappen bij de jumbo gehaald. 51, 74. Had nog wat brood af besteld omdat dat uit mn TGTG pakket kwam. Zit nu op 75 euro voor deze week. We eten Donderdag: spaghetti met avocadosaus en gerookte kip met tomaat/courgette/champignons. Mijn moeder at extra mee Vrijdag: bami met sate en chinese wokgroente Zaterdag: broodje falafel met rauwkost Zondag: curry met mangochutney en naan. Allemaal zelf maken Maandag: krieltjes met bonen en wortels (kinderen) en cordon blue Dinsdag: pizza lahmacun Woensdag: beef shanghai