Maximaal 125- 150 euro per week boodschappen motivatie groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Door alle tgtg boxen zijn wij afgelopen week uitgekomen op 45 euro voor boodschappen. Ik heb bijna alleen maar groentes en fruit bij hoeven kopen (wel wat dingen uit de voorraadkast gebruikt) . We hebben niet elke avond een warme maaltijd op. Maar wel elke avond koolhydraten en groente. En dan iets van vier keer vlees de afgelopen week.
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Ik kom bij jullie mee lezen hoor!!! :D

    Wij gezin van 2 volwassenen en 2 kids (bijna 3 en bijna 1,5) en een derde op komst in augustus!:)
    Wij proberen en moeten momenteel eigenlijk rond zien te komen van circa 50/75 euro :/

    Ben nu druk bezig met veel groente te zaaien etc gezien we juli overgaan maar nieuwe huis met grote (moes)tuin! :D
    Wij hopen op deze manier ook flink te minimaliseren... en we hebben kippies, dus eitjes! Hihi
     
    Prettykitty en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Ik volg al langere tijd een blog van iemand die ook met een gezin van 2 kinderen lang van 50 euro leefde (vrijwillig wel). Nu heeft ze een derde kindje en ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ze haar budget heeft verhoogd, maar zeker weten doe ik het ook niet. Maargoed, misschien wel leuk om eens een kijkje te nemen, het heet Aad Actief.

    Eigenlijk is het niet zo moeilijk hoor. Je moet soms wel even creatief zijn en niet van alles kant en klaar kopen (zoals voorgesneden groenten ofzo) maar uiteindelijk red je het makkelijk, zeg ik trouwens uit ervaring. Zomaar een paar tips; stop of verminder de vleesconsumptie (en eet in plaats daarvan peulvruchten of eiren van je eigen kippen, maar geen dure vleesvervangers), zoveel mogelijk zelf proberen te maken (brood, koekjes, kruidenmixen, sauzen, zelfs veel soorten broodbeleg kan je maken, maar ook schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten), ga alle consuminderblogs na, kijk heel goed naar de aanbiedingen (wij kochten bv courgette en paprika's eigenlijk alleen met aanbiedingen, alles snijden en vervolgens in de vriezer - champignons alleen wanneer er een kortingssticker op zat, enz.) maar wees wel kritisch en bedenk of het wel écht een aanbieding is. Niet alles waar 'aanbieding' boven staat, is ook daadwerkelijk een aanbieding! Bepaalde luxeproducten die je vaker kocht kan je alleen heel af en toe kopen, dan geniet je er ook extra van. Kijk of je bepaalde producten kan vervangen voor een budgetmerk of überhaupt een ander product, zo gebruik ik vaker koffiemelk in plaats van slagroom in bepaalde gerechten, of zelfs volle melk. Je proeft amper verschil qua smaak.

    Leuk om te lezen van de moestuin en kippen, zo te lezen kan je dan al een hele hoop besparen!
     
    Prettykitty en roever vinden dit leuk.
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Pakketje van de bakker :)
    Brood gaat allemaal de vriezer in, en in het zakje zitten 2 saucijzenbroodjes, die zitten nu in de oven als lunch.
    Cake komt morgen avond wel op bij de thee.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat een leuk topic dit! En wat heb ik al veel leuke tips voorbij zien komen! Ook interessant om jullie afwegingen te lezen.
    De TGTG app kende ik niet. Heb hem meteen geïnstalleerd en gekeken wat er te krijgen is in mijn omgeving. Hier in de buurt nog weinig supermarkten, maar wel een heel goede biologische bakker! En daar stond ik versteld van wat ze allemaal in mijn armen duwde, en dat voor nog geen €5. En mijn dochter kreeg ook nog een gratis broodje in de vuist! Top!

    Dus bedankt voor de tips!

    Wij proberen met z'n drieën nu voor €100 p.w. rond te komen voor boodschappen. Ik koop geen vlees bij de super en voornamelijk biologische groenten en fruit.
    We gaven sinds onze verhuizing vorig jaar soms tot wel €700 p.m. bij de supermarkt uit en dat is ronduit belachelijk en onnodig. Terwijl ik voorheen bijna alleen bij de uitgebreide boerderijwinkel, markt, slager en bakker kwam en voor maximaal €450 p.m. klaar was.
    Voor ons dus echt tijd om weer eens alles onder de loep te nemen qua uitgaven en ook vooral waar we onze boodschappen doen. Meer bewustwording en daardoor nog een extra spaarcent overhouden.
     
  6. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wij maken nu een boodschappenlijst voor een hele week en dan ook een weekmenu. Dat bevalt heel goed.
    Voorheen liepen we 's avonds vaak nog even naar de winkel en dan waren we zo weer een of meerdere tientjes lichter. Echt zonde. Ik denk dat we nu zeker €50 p.w. besparen door dat niet meer te doen.

    En ik kijk welke supermarkt de meest gunstige aanbiedingen heeft, daar ga ik dan heen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik verzamel nu bonnetjes in de fruitmand. De tgtg bonnen die ik koop schrijf ik op en gooi ik erbij. Misschien moet ik even een huishoud schriftje aanmaken. Vorige week dus 45 euro. Tot nu toe 20 euro deze week. Morgen halen we voor 15 euro aan pakketten. 2 jumbo en 1 bakker. Hopelijk is het supermarkt pakket morgen mooi dan zouden we deze week weer de 45 kunnen halen. Als het een beetje vol te houden is betekend dat we 2/3e besparen vergeleken met ervoor en dus nog 1/3e uitgeven. Het word een sport.

    Drogisterij tel ik niet mee want daar heb ik een mooie voorraad van.

    Helaas zijn we nu na een half jaar door de koffie voorraad heen. We hebben besloten om op de thee over te gaan tot ze weer 1 + 1 zijn.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik koop mijn koffiepads ook altijd in de aanbieding (1+1) ik heb dan ook echt nog 15 pakken decafe en nog maar 2 pakken normale. Dus mijn vriend heeft pech en zal het gewoon met de decafe moeten doen. (Vorige keer had hij het niet eens door, dus dat komt vast goed)

    Ik houd bij in mijn notities wat ik uitgeef aan de boodschappen.

    Tot nu toe is dat 17.65 euro voor deze week. Ik heb ook een bestelling gedaan bij Kruidvat met spenen (1+1) en paracetamol enzo, maar dat reken ik niet mee aan boodschappen. Dat is 1x in de zoveel tijd.

    Wij krijgen morgen weer twee tasjes van TGTG.

    Scheelt wel echt he, ik vind TGTG echt leuk en ik hoef daardoor echt nooit meer vlees te kopen en de vriezer zit echt bomvol. (Heel soms een pakje gehakt ofzo, maar voor de rest kunnen we terecht in onze vriezer)
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Fijn dat hij het niet merkt :) Ik drink de sterkste van Perla dus dan is alle andere koffie al snel erg flauw. Andere merken lust ik niet dus het is nu even afwachten.

    Handig :) Ik bedacht mij na mijn laatste comment dat ik toch bijna nooit mijn papieren agenda gebruik, daar ben ik een overzicht in gaan maken.

    Dat valt reuze mee voor deze week en het is al woensdag :) Nee indd en vaak zijn het ook niet de grote structurele uitgaven. Boodschappen doe je zo vaak dat het al heel snel scheelt als dat naar beneden is. Handig dat je de ruimte hebt in de vriezer om het vlees enzo goed op te kunnen bergen. Ik had mij verkeken op de ruimte (van de vrij kleine vriezer) en ga morgen maar wat dingen verwerken om ruimte te maken. Wat ik bespaar ga ik aan de kant zetten voor een Amerikaanse. Dan gaat het al helemaal makkelijk.
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hoe gaat het met de challenge dames?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  11. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Jammer dat je zoveel commentaar krijgt.. Alleen omdat anderen andere maatstaven hebben.
    Ik vind t goed van je dat je minder wil proberen uit te geven en ik wil wel meedoen!
    Ons uitgavenpatroon is vergelijkbaar met de jouwe. Veel luxeproducten en even dit en dat..
    Succes!
     
    Zonnestralen en Prettykitty vinden dit leuk.
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wat lief!
    Ook heel veel positieve reacties hoor gelukkig, en heel veel meiden die ook meedoen.

    Leuk dat je mee doet, hier gaat het enorm goed eigenlijk.:D

    Ik ben nu erg bewust van wat ik uitgeef en heb ook heel veel voorraad van een hoop dingen, waardoor ik ook bijvoorbeeld niet in de verleiding kom om toch nog wat luiers om te slaan bijvoorbeeld als ik die in de aanbieding zie. :thumup:


    Het tikt erg aan he? Even hier wat beleg (van de slager bijvoorbeeld) of even langs de kippenboer, visboer.

    Jij ook veel succes! ❤
     
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hier erg goed!
    Ik ga eens checken hoeveel ik al heb "bespaard" op de boodschappen de afgelopen tijd.
     
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb aankomende maandag 4 weken bijgehouden wat ik uitgeef aan de boodschappen, en tot nu toe is dat 256.50 euro voor 4 weken. (Nouja nog een paar dagen, maar anders tel ik het er bij op) ik had als budget 125 euro per week, dus dat betekend dat ik 243.50 euro heb "bespaard" op de boodschappen in deze 4 weken.
     
    MamaChantal, Sokkie87, Elena22 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Naar de slager ga ik niet heel veel, soms voor iets speciaals maar inderdaad even naar de visboer en ik ben zo 35 tot 40 euro armer. Nu zijn de kinderen en ik wel enorm gek op vis maar dan nog.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Heel netjes hoor! Ga je nog wat met die besparing doen? Op de spaar oid?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik moet nog even alle cijfertjes optellen maar ook hier ruim onder budget. Hier is alles naar de spaarrekening gegaan. Volgende week een nieuwe (tweedehands) auto kopen en het laatste deel van de vakantie betalen. De rest blijft op de spaarrekening staan als spendmoney op vakantie en voor de benzine, tol etc.
     
    Zonnestralen en Prettykitty vinden dit leuk.
  18. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja sowieso gaat alles naar de spaar, maar ik doe dat niet per maand ofzo. Ik "spaar" gewoon op de rekening, en als er erg veel op staat na een aantal keer salaris schrijf ik een bedrag over.

    Ik moet daar nog een beter iets voor gaan verzinnen. Maar voor nu is dat even niet anders!
     
  19. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Deze week ook goed op budget gebleven.
    Bakker tgtg 4€
    Jumbo 42€
    Lidl 10 en zo nog voor max 15 wat fruit en groenten halen.
    Vandaag ook nog een tgtg tas bij de jumbo gehaald voor 5€. Echt heel veel in. Hoef de hele week geen vlees te halen denk ik.
     
    Prettykitty en SJD1988 vinden dit leuk.
  20. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Ja joh..als je er niet over nadenkt.
    Wij gingen laatst berekenen hoeveel we kwijt zijn aan koffie per maand en kwamen op een bedrag van €85...echt belachelijk! Daar gaan we dus ook wat op verzinnen.:p

    Die voorraden herken ik ook ja. Ook fijn om die lades eens leeg te maken he. Makkelijker met schoonmaken etc.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina