Maximaal 180+6 per keer?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Joiedevivre, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Goedemiddag,

Ik lees op de verpakking van de flesvoeding en ook op verschillende websites dat baby's maximaal 180+6 per keer mogen krijgen en dat maximaal 5x zodat je niet boven de liter uitkomt. Nu lees ik hier ook wel eens dat baby's bij 4 voedingen 210+7 krijgen? Een van mijn dochters zit nu op 4 voedingen en heeft soms (niet structureel) niet genoeg aan 180+6 en wil dan een keer wat meer. Ze drinkt dan bijv de eerste fles maar half leeg en wil de tweede fles veel meer. Dus komt sowieso niet boven de liter per dag uit. Maar mag dit wel?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Daar zijn de meningen over verdeeld ;) De een zegt 210 is een veel te grote hoeveelheid voor zo'n klein maagje. Aan de andere kant kun je moeilijk je kindje honger laten lijden, dus tja.... Als jou dochtertje aangeeft behoefte aan meer te hebben dan zou ik dat gewoon geven, helemaal als dat maar af en toe is. Hoe oud is ze eigenlijk?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De meningen zijn daarover inderdaad verdeeld. Ik gaf mijn dochter wel gewoon 210, soms zelfs 240. Dan kunnen anderen dat wel een te grote plens vinden, maar mijn dochter deed het er goed op en elk kind is nu eenmaal anders.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaf ik vaak ook niet meer dan 180+6, omdat hij hier genoeg aan had en ik kreeg 'm echt niet op minder dan 5 voedingen, dus t was eigenlijk geen optie. ;)
    Maar wat hierboven al gezegd wordt, je kindje honger laten lijden zou ik ook niet doen, dus dan zou ik de fles wat groter maken, of bv. na 1-2 uurtjes nog een klein flesje geven? Als je kindje ouder is dan 4 maanden zou je ook nog een beetje pap toe kunnen voegen voor meer verzadiging?

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Inderdaad zijn de meningen verdeeld en mijn mening is toch dat 210 veel te veel in een keer is voor een baby maagje :p
    Dus ik zou dan liever meerdere flessen geven met wat minder erin.

6. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Beetje pap is een goed idee! Ze krijgen nu ook fruit en groente, daarvan eten ze steeds iets meer. Wil eigenlijk niet terug naar meer flessen, omdat ze binnenkort toch meer vaste voeding krijgen.

@cammy, ze is nu gecorrigeerd bijna 5 mnd. We volgen voor de voeding de gecorrigeerde leeftijd.

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Niet meer dan een liter per dag dat is wel duidelijk. Daarover zijn de meningen volgens mij wel hetzelfde maar de hoeveelheden per keer hangt echt van je kind af.
    Wij gaven op een gegeven moment ook 210 +7 en dat 4 keer per dag. Werd nooit iets van gezegd op CB terwijl ik veel mailcontact met ze gehad heb over slapen en eten.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik gaf ook liever 5 voedingen met iets minder (180+5).
    Op een gegeven moment verviel er vanzelf 1 voeding (bij 6 maanden).

Maar komt er wat terug of heb je het gevoel dat het teveel is (buikpijn etc?) Of is je baby tevreden zo?

9. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Er komt niets terug, met dat beetje extra is ze helemaal tevreden dus zoals ik het aan haar zie kan ze het wel hebben.

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou...dan zou ik het zo laten geloof ik!

11. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Ik geef soms ook 210+7.
    180+6 geven en een uurtje later een kleiner flesje is hier echt geen optie, eerst krijst hij alles bij elkaar omdat de eerste fles op is, en als ik hem later dan zo'n klein flesje geef is hij daarna weer helemaal over de rooie omdat hij meer had verwacht.
    Dus sommigen kunnen wel van mening zijn dat 210 te veel is voor een babymaagje, maar ik zie aan mijn kind dat dit (voor ons) toch de beste oplossing is.

Zou iig vast beginnen met een keertje pap toevoegen, dat kan al een hoop schelen :)

Deel Deze Pagina